Even impressie:
Je moet hard genoeg rijden, maar niet te hard, mag niet aan het stuur trekken want anders werkt het systeem niet!
Hierbij the moneyshot:

Sorry voor slechte kwaliteit, had mijn fototoestel niet bij me, dus telefoon moest eraan geloven
Klopt, ik zat ook met lichte verbazing te lezen dat het maar tot 30 km/h werkt.menjo schreef:Je mag meestal toch 50 in de stad?
zal het anders formuleren radar sensoren..+++t blijft behelpen+++ schreef:censoren ?
Krijg je die er ook al bij?
Of komt het omdat het propaganda is?
Ja dat lijkt me duidelijk, maar ik lees hier toch al reacties als "lijkt me heerlijk in de file" etc. Het lijkt me niet een systeem die het rijden in het algemeen makkelijker moet maken, maar een backup in noodsituaties. Ik denk dat dit veel te makkelijk misbruikt gaat worden, maar we zullen zien.jwv50 schreef:Dat is een foute redenering. Je mag er niet aan gewend geraken, dat is nu juist de bedoeling. Het systeem is alleen bedoeld voor wanneer je helemaal niets doet door onachtzaamheid. Het is niet de bedoeling te denken : ik rem niet want de auto zal dat voor mij wel doen.menjo schreef:Het systeem zal best werken binnen de voorwaarden die er zijn. Maar het lijkt mij wachten op de eerste persoon die er zo aan gewend raakt dat hij er van uit gaat dat de auto wel voor hem remt, maar dan 31 km/u blijkt te rijden.
Ik denk dat dit systeem je reactietijd vertraagt in de situatie dat je wel moet reageren en dat lijkt me niet goed. Juist in stadsverkeer is de marge op je reactietijd minimaal.
Als je ziet/hoort hoe de wagen tot stilstand komt, denk ik dat je dat niet te vaak express wil doen, want als hij remt, remt hij ook goed hardmenjo schreef:Het systeem zal best werken binnen de voorwaarden die er zijn. Maar het lijkt mij wachten op de eerste persoon die er zo aan gewend raakt dat hij er van uit gaat dat de auto wel voor hem remt, maar dan 31 km/u blijkt te rijden.
Ik denk dat dit systeem je reactietijd vertraagt in de situatie dat je wel moet reageren en dat lijkt me niet goed. Juist in stadsverkeer is de marge op je reactietijd minimaal.