Remprobleem

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue Thunder
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37

Bij mijn 360 is er het volgende probleem. Als ik rem moet ik het pedaal ver intrappen voordat er geremd wordt. Er zit dus een grote 'vrije' slag in.
Ik heb het volgende al vervangen: Wielremcilinders achter, remleidingen achter, 2 hoofdremcilinders, remblokken en schoenen. Uit de verschillende handleidingen blijkt dat het vacuumsysteem niet kapot is gezien het feit dat het pedaal met contact uit hard is. Verder lekt er ook niks want met het ontluchtingsapparaat aangesloten druppelt er nergens vloeistof uit en blijft de druk contstant. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn??? Ik wordt er zo langzamerhand gek van en de auto remt niet naar behoren.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

klinkt zo onmiskenbaar toch als lucht!!!

tweede optie is flexibele leidingen die gaar zijn, dan zwellen ze onder druk ernstig op. dit kun je natuurlijk met een helper goed controleren, flink druk op de remmerij laten zeten, en tegelijk aan een flexibele slang voelen. Je mag de slang niet dikker voelen worden!

Ik begrijp overigens dat je al ontlucht hebt, maar misschien niet goed genoeg? mijn ervaring leer dat je bij sommige oudere wagens(ken de remmerij van de 360 overigens niet) soms erg heftig moet ontluchten. Bij mij pa zijn oude transit heb ik een keer een liter van voor naar achter gespoeld, alles was schoon en toch lucht, na nog een liter vanaf de remcylinders terug te spoelen naar het reservoir was het goed.

Dit geintje mag je trouwens alleen proberen als je al van voor naar achter gespoeld hebt en aan een andere hoofdremcylinder kunt komen. Er kan namelijk best veel viezigheid mee omhoog komen.

Mocht dit alles niet baten kan het ook zeker aan de hoofdremcylinder liggen, bijvoorbeeld slechte rubbers op de zuiger(s) of verstopte terugloopgaatjes waardoor de remcylinder niet helemaal terug kan komen.

Op zich is remmerij vrij simpel, jouw druk bouwt veel te laat op, maar hij lekt niet, dus het systeem houdt zichzelf niet goed op de 'rustdruk'(remcylinder) of je pompt de druk in iets anders(slangen of luchtbellen) dan de cylinders zelf.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Is het inderdaad zo dat de leeftijd hier van de 340/360 rijders voor 99% toch wel de actieve 70 plussers zijn...die zelf nog wat klussen aan de auto?
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

lijkt me sterk, de rijden dat ouwe spul niet meer. meer de jeugd en dan de 2 ltr uitvoering.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”