Stotteren mijn 440 1.6i

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
JW440
1st Gear member
Contacteer:

Mijn Volvo 440 1.6i '95 heeft sindskort een probleem. Heb vorige week de auto schoongespoten onder de kap met draaiende motor (goed warm) daarna laten draaien en de auto gewassen. Begon raar te lopen. Beetje zo 3 potig. Toen ik klaar was heb ik een keer gas gegeven en het was voorbij. Daarna 40km gereden (snelweg). ff stil gestaan en toen weer naar huis gereden. Na een KM of 10 viel het mij op, als ik het gas los laat dat de motor heel erg afremt. Als ik dan weer gas geef schokt hij een keer. Nu loopt hij heel onregelmatig stationair. dus van bijna afslaan naar 1000tpm. Hele tijd door en niet langszaam. Als ik iets gas geeft dus iets boven de 1000tpm houd dan blijft hij daar onregelmatig lopen.
Als ik rij dan rijd hij normaal. Als je heel goed oplet voel je hem iets haperen. Maar als ik rustig gas geef en net iets voorbij de 3000tpm kom dan schokt hij heel erg. Je zit te klapperen in de auto. Moet de pook vast houden anders wil deze er uitschieten. Zo hard... Maar als ik nu van stationair vol gas geef kan ik gewoon tot het rooie gebied rijden. Het is alleen als ik iets gas verminder dan houd hij in.

Wat heb ik al gedaan:

- Forum doorgelezen en alle oplossingen bekeken
- Nieuwe bougies
- Nieuwe rotor en verdeler
- Stekkers nog een keer aangedrukt van de injectoren (inlaat verwijderd)
- Inlaat doorgespoten met remreiniger
- Originele luchtfilter gemonteerd met nieuw filter element
- Vacuumslangen gecontroleerd
- Accu polen een keer eraf gehaald en tegen elkaar gehouden (misschien dat het helpt. Oude auto reset je de computer)
- Injection cleaner door de brandstof gedaan

Ik weet het niet meer wat het kan zijn. Misschien weet 1 van jullie hoe ik mijn 440 kwaal kan oplossen

Gr JW
'96 KTM GS 620 LC4
wpee
5th Gear member

Is de luchtmassa meter goed schoon en gaat deze goed?
Lijkt me dat deze iets klemt of zo waardoor hij de verkeerde stand doorgeeft.
Controleer ook even het stekkertje
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
JW440
1st Gear member
Contacteer:

Alle stekkers een keer los gehad en opnieuw erop gezet. LMM heb ik ook al losgehad en schoongespoten met remmenreiniger.

Ik wil hem wel een keer doormeten maar welke waardes moet deze hebben? Dus weerstand enzo

GR JW
'96 KTM GS 620 LC4
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”