Trillen bij stationair draaien

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Fi-Wi
2nd Gear member

Nadat ik vandaag mijn V70 bij een Volvo dealer heb opgehaald wegens het niet willen starten (bleek een zekering #6 te zijn), trilt mijn auto (met name mijn stuur) heel erg als deze stationair draait (en de auto dus stil staat). Dit had hij niet (en de 6 maanden dat ik hem heb ook niet) toen ik hem gisteren bij de dealer bracht.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik vind het absoluut onacceptabel voor deze auto en als dit zo blijft overweeg ik om hem de deur uit te door. Het is net alsof hij ook wat nerveus is met het ooptrekken vanuit de 1. Uiteraard bel ik de dealer nog wat zij hebben gedaan en waaraan het zou kunnen liggen. Voorlopig heeft mijn Volvo-liefde wel een deuk opgelopen. :-x
VolvoC70T5
2nd Gear member

Een motorsteun misschien los??

of slechte ontsteking.. waardoor een cylinder misschien niet lekker meedraait..
raymond01
3rd Gear member

Vacuum lekje.

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Fi-Wi
2nd Gear member

Vanmiddag bij de dealer geweest. Het blijkt dat de carterslang verteerd is waardoor de luchtmassameter valse lucht krijgt aangeleverd> Hierdoor komt er een de luchtverhouding in de cilinder. Dit rijmt volledig met het gedrag van mijn auto: het trillen met optrekken, afremmen en stationair draaien maar m.i. ook het probleem dat ik al 6 maanden (is zo lang ik de auto heb) heb en dat is dat ik mijn V70 zo opvallend traag vind accellereren.

Ik dacht dat het een LMM probleem was maar misschien is dit probleem met het vervangen van de slang gelijk verholpen doordat de luchtaanvoer nu eindelijk volledig is. Volgende week weet ik meer.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”