Ik heb een volvo 850 tdi 96
Probleem is dat ik lucht in brandstofleiding heb alle leidingen zijn gecontroleerd en vervangen door nieuwe leidingen inclusief een nieuw brandstoffilter.
zodra de auto langer dan 12 uur heeft stilgestaan heb ik lucht in leding en daardoor start problemen.
wie weet hoe dit moet?
graag een reactie
lucht in brandstofleiding
-
- 2nd Gear member
vervang het witte plasticje bovenop je brandstoffilter inclusief ringetjes en klemmetje. dan is je probleem verholpen. daar zit nu iets ruimte op en bij stilstand zuigt ie daar lucht aan aangezien er iets onderdruk heerst in je systeem.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

- Reint
- 1st Gear member
Mijn ervaring met diesels in het algemeen is, dat een miniscuul klein gaatje al zorgt dat de brandstof afzakt. als je echt alles heb vervangen, misschien ook de brandstof/ opvoerpomp en het probleem is nog niet verholpen kan je ook een terugslag klepje monteren.
Dit klepje bevestig je net voor je opvoerpomp, zodat de diesel in ieder geval niet meer uit het brandstoffilter kan lopen, je hebt dan genoeg diesel om op te starten en zodra de motor loopt pompt ie weer diesel uit de tank op over het algemeen zonder problemen.
Deze methode heb ik eerder toegepast op vrachtwagens en stationaire motoren, maar het lijkt mij dat het ook voor een auto moet werken
Dit klepje bevestig je net voor je opvoerpomp, zodat de diesel in ieder geval niet meer uit het brandstoffilter kan lopen, je hebt dan genoeg diesel om op te starten en zodra de motor loopt pompt ie weer diesel uit de tank op over het algemeen zonder problemen.
Deze methode heb ik eerder toegepast op vrachtwagens en stationaire motoren, maar het lijkt mij dat het ook voor een auto moet werken