Met je eerste commentaar ben ik het in die zin eens dat die knik is ontstaan door de verdeling van de kracht. De auto is ook echt wel total loss.Moritz schreef:Hoe deze 960 ook wordt geraakt van achter, die knik ontstaat toch wel. De energie wordt voornamelijk hier (zijspatborden) opgevangen en daarna verdeeld. Het bumper drukt als t ware de zijkanten in elkaar.Zo te zien is er niets achterop geknald maar is er (schuin?) van rechts(achter) iets tegenaan geknald. De achterklep en de bumper zijn nog vrijwel geheel in takt.
Lijkt me dus alles behalve waar. K kan je wel meer foto's laten zien anders.Dit zegt dus niets over de stijfheid van de achterkant/kreukelzone
Met je tweede commentaar ben ik het dus niet eens. De kreukelzone werkt pas echt goed als je direct op de achterkant (lees klep, lees bumper)of voorkant geraakt wordt. Een aanrijding van opzij. In dit geval bij de C-stijl heeft vrijwel geen impact op de kreukelzone.
Hierin zie ik geen geval van kreukelzone in werking. Wel beschadiging van een deel van de auto dat de kreukelzone vormt.
BTW
Ik heb veel zwaardere schades op deze manier gezien waarbij geen lichamelijk letsel was te betreuren.