460 GLE perikelen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
4slag
Starter
Contacteer:

Het gaat om een Volvo (duh) 460 GLE van 1991.
Met de volgende (mogelijke) mankementen :

Vindt dat ie erg snel warm wordt en met dit toch redelijk kouwe weer slaat de ventilator regelmatig aan.
Geen witte rook ,water in de olie of sporen van lekkage en de koelvloeistof op peil
Maar de temperatuurmeter blijft wel mooi in het midden,hij wordt dus niet te heet en schommelt niet heel erg.
Is dat normaal ?

Als ik hem uitzet hoor ik nog een stuk of 3 "piepjes" en heb zo 123 niks van een alarm kunnen ontdekken....

Zwaar schakelen,maar eerst maar eens de koppeling bijstellen en de gewrichten een spuitje olie.....

het "volgens de auto is er een lampje stuk"lampje blijft een tijdje branden,gaat later wel uit en heb geen stukkende lampen kunnen ontdekken
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

Dat dat "volgens de auto is er een lampje stuk"lampje brandt klopt. Als je de rem intrapt hoort ie uit te gaan.
Je zou de temperatuursensor in de radiateur kunnen vervangen. Naar mijn weten stuurt deze de fan aan.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
4slag
Starter
Contacteer:

Caerbannog schreef:Dat dat "volgens de auto is er een lampje stuk"lampje brandt klopt. Als je de rem intrapt hoort ie uit te gaan.
Je zou de temperatuursensor in de radiateur kunnen vervangen. Naar mijn weten stuurt deze de fan aan.
Oki thx ! dat zou wel eens heel goed kunnen,is dan wel over nagedacht als dat lampje pas uitgaat nadat de remlichten ook gecontroleerd zijn

Heb niet het idee dat het die sensor is omdat de motor ook erg snel op bedrijfstemperatuur is duurt mischien 5 minuten totdat de meter op een 1/3 a een half staat.
v40pokemon
3rd Gear member

Wat is snel op temperatuur? Getuigd dat niet van een goed werkende thermostaat?
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
jelmerv
1st Gear member

als je een hydrolische koppeling hebt stel ie em zelf toch?
correct me if i'm wrong, ben tenslotte jachtschilder geen monteur
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

4 serie heeft mechanische koppeling, maar dit past niet echt binnen dit topic volgens mij ;)
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
4slag
Starter
Contacteer:

het zware schakelen is inmiddels verholpen,kwestie van de koppelingskabel ff bijstellen.

En de temperatuur......is nu beter,denk dat er toch lucht in het systeem heeft gezeten ivm een lekkende radiateur
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”