Ik rij in een XC90 omdat:

XXLC90
1st Gear member

Heb de XC90 aangeschaft om met de caravan op verschillende situaties voorbereid te zijn:
- AWD om zonder problemen (met caravan) op bergwegen en hellingen uit stilstand weg te kunnen rijden; idem op gras, grind en zand op campings;
- T6 vanwege het hoge koppel al bij lage toerentallen, door de bi-turbo;
- automatische niveauregeling, nooit doorzakken bij hoge kogeldruk.

Natuurlijk ook:
- variabele ruimte: 3e en/of 2e rij plat leggen geeft vlakke laadvloer, terwijl je genoeg inwendige hoogte overhoudt voor vakantiespullen (toerfietsen, waarvan je het voorwiel los kunt halen, kunnen er precies in staan);
- veiligheid (xenon, airbags, stabiliteitssystemen);
- bodemspeling: geen zorgen bij de huidige verkeerdrempels;
- in winter[vakantie]: sneeuwgrip (als er tenminste sneeuw ligt) + standverwarming en stoelverwarming;
- je doet je vrouw er een plezier mee: stoer genoeg maar niet zo onoverzichtelijk als een Q7 of Escalade zodat parkeergarages makkelijk te nemen zijn + lekker soundsysteem.
Wordt het nog leuk op de weg !?
http://xxlc90.roxer.com
pasc@l
2nd Gear member

Heb nu een V70 en een XC70, zit er aan te denken om de V70 in te ruilen voor een XC90.
Eigenlijk "mag" ik nog geen nieuwe auto maar het kriebelt al weer aardig.
Vorig weekeinde een testritje gemaakt en had ik misschien beter niet kunnen doen (of juist wel!).

Wie rijdt er al langere tijd met een XC90 rond?
Wat zijn de ervaringen met inparkeren en zo?

Waarom wel doen en waarom niet?
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
pasc@l
2nd Gear member

Heb zojuist mijn XC90 gekocht.
Dinsdag de 22e mag ik hem in ontvangst nemen.

Waarom?!? Mooie auto en altijd al een wens van me geweest.
Heb hem weer helemaal naar mijn wens weten te maken, ik zal foto's plaatsen zodra ik de auto heb.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
HV
2nd Gear member

Bombina schreef:Beste XC90 rijders,
Aangezien ik niet alle forumberichten kan lezen, sla ik 'jullie' berichten meestal over. Ik werd nu echter getriggerd door het onderwerp: ik rij XC90 omdat:

Wat ik zo opvallend vind in de antwoorden is dat 'veiligheid' zo hoog scoort.
Dat verbaast me een beetje. Alle Volvo's zijn toch veiliger dan de gemiddelde andere auto?
Is dat echt voor jullie van doorslaggevende betekenis geweest en is die veiligheid echt zoveel beter dan bij een V70?

Ik ben benieuwd!
Ik snap je punt. Heb geen recht van spreken als V70 rijder, maar gok op hetr volgende 2-ledige antwoord (correct me if I'm wrong):

1. in een XC 90 zit je hoog en droog en hij is groot; veilig weg avn de gevaarlijke wereld om je heen dus;
2. Nederlandse rationalisatie; eigenlijk heb ik geen goede reden om voor een XC90 te kiezen (t.o.v. een gewone station of soortgelijk), dus verklaar ik mijn keuze, met name ook naar mezelf toe, door de XC90 als een bewuste veiligheids/keuze te bestempelen.

Ik zou daarom ook willen zeggen: kies Volvo voor de veiligheid, en vervolgens gewoon het model dat je aanstaat (ik weet het, dat wordt in Nederland niet echt altijd gewaardeerd), zonder een verdere verklaring af te leggen :) .

PS± Amazone ook uitsluitend gekocht om veiligheidsredenen 8) ?
darkyduck
2nd Gear member

HV schreef:
Bombina schreef:...eigenlijk heb ik geen goede reden om voor een XC90 te kiezen (t.o.v. een gewone station of soortgelijk), dus verklaar ik mijn keuze...
Stel het volgende eisenpakket voor:
- Caravan van 1.700kg. Voor veiligheid/stabiliteit wordt een 75% gewichtsverdeling aangeraden voor een trekker-aanhanger combinatie.
- 7 zitter
- Liever geen "saaie" MPV - bus
- Veilige auto

Ik kom niet uit op een V70 hoor....
Volvo XC90 T6 Exclusive - Mobility (okt-2003)
HV
2nd Gear member

OK Darkyduck, bij jouw niks geen rationalisatie :lol: . Maar ik denk toch dat heel wat XC90 rijders niet na hoven te denken over een dergelijk trekgewicht en ook nog de eis van 7 zitplaatsen.. Maakt ook helemaal niks uit, is wat ik bedoel te zeggen. Overweeg zelf een XC70, mooie daarvan is dat er nagenoeg geen rationeel argument voor pleit (tenzij de terreincapaciteiten i.c.m. de bodemvrijheid en de lagere prijs t.o.v. de XC90 bij de aanschaf de doorslag hebben gegeven 8) ).
jaap12volvoforlife
2nd Gear member

Waarom een xc90.
Mijn vader heeft hem nodig voor het trekken van een kar en omdat hij een volvo man is.
Wij hebben inmiddels een halve week een Volvo xc90 D5 Exclusive (2005).
Hij rijd super, als je er voor in een kia sorento 2.5 crdi reed.
1 ding: De Kia die wij hebben gehad heeft het super gedaan, in de 3 jaar dat wij hem hadden (dus geen verkeerd woord).
Maar de kwaliteit is heel anders.

Ik las net nog wat revieuws, maar onze Volvo neemt gemiddeld 8 l op de 100km. Dus dat valt mee met wat andere mensen zeggen. Want de Volvo is zuiniger als de Kia.

Het is gewoon een super auto en we hopen er nog lang plezier mee te hebben.
XC90-D5
Starter
Contacteer:

Voordelen:
- Ongelofelijk veilig
- Mooi, vergeleken met andere 7 zitters en SUV's.
- Zéér redelijke prijs vergeleken met vergelijkbare SUV's
- Redelijk verbruik in zijn klasse ( 1:12, op snelwegen 1:13, 1:14)
- Rijdt geweldig door het koppel ( is wel gechipt )

Nadelen:
- Afwerking deuren/dashboard had iets beter gemogen, soms een kraakje
- Helt flink over in de bochten. Een van de weinige echt zwakke punten vind ik.
- Het is een D5, 2.4, maar de gemiddelde weggebruiker in zijn Opel kijkt nog wel eens boos omhoog, omdat hij zo vervuilend zou zijn.
( jaloezie in mijn ogen :P)
XC90 D5 AWD Summum 2004 (gechipt) KM: 149.500.
Beige Leder, Wortelhout stuur + inleg, Volvo RTI, Full options.
EricJan
1st Gear member

Wij hebben onze XC90 gekocht omdat we een 7-zitter wilden vanwege de kinderen (we hebben er vier). En dat het precies een Volvo is geworden komt omdat het gewoon een fantasties mooie auto is die ook nog eens net zo goed rijdt als dat 'ie er uit ziet!

Niet meer en niet minder.... :wink:
Volvo historie:

S40 T4
S60 T5

S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”