Hallo,
Mijn 440 is onlangs beginnen te fluiten bij hogere snelheden en bepaalde windrichting. Hij doet dit vooraan ergens bij het voorruit langs het dak. Bij de voorportier of langs de dakrails. Dit is aan beide kanten.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
Fluiten in de wind
- 440rijder
- 2nd Gear member
Geen ervaring mee, heb je een phase I of phase II (geen idee of dit uitmaakt maar voor de volledigheid wel nuttig). Is het misschien 1 van de pluggen in het dakrubber waar dakdragers in gemonteerd kunnen worden?
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk de deurrubbers even na boven in de hoek van de deur. Kan zijn dat ze vergaan zijn. Kijk ook eens naar de deur of die wel goed aansluit. Je kan de deur iets verder aan laten sluiten door de deurvanger iets verder naar binnen te stellen. Dat wil nog weleens helpen. Wat ook vaak gefluit veroorzaakt is de plastic afdekking onderaan de voorruit. Die zit vast met een paar plastic pluggen. Deze draai je heel snel stuk als je ze wilt aandraaien. Het is daarom beter om de plastic afdekking op de aansluiting met de voorruit dicht te kitten met een flexibel blijvende kit (bijv carrosserie kit.) Gebruik geen badkamer silliconen kit. Die hard uit dmv een zuur (azijn-of mierenzuur) en dat bevorderd roest als het in aanraking met staal komt! Bovendien stinkt het. Bij mijn 480 heeft het dichtkitten het gefluit opgelost.