Accu V70 aansluiten.

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
rludeke
Starter

Goedemiddag allemaal, wij zijn sinds kort de eigenaar van een V70 T5 uit 1999. Nu loopt hij erg onregelmatig stationair. Ik heb een Vadis van het internet geplukt en de beschrijving gevonden hoe dit te doen.
Bij het aansluiten van de minkabel op de accu na de hele operatie staat dat het contact in stand 2 moet staan????????? Weet iemand of dit echt moet en waarvoor dit moet? Ik heb er nog nooit van gehoord.

P.S. de beschrijving van het demonteren van het gasklephuis in het VADIS lijkt niet echt op die van een T5, weet iemand misschien een beschrijving voor een T5?

Verder bevalt de auto geweldig, we hadden hiervoor een Espace uit 2003. Wat een ellende auto was dat, de Volvo van 10 jaar oud rijdt veel beter en de afschrijving die we op de Espace hadden kunnen we hier gewoon niet op maken :P
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Als je je VINcode opgeeft kan ik zelf even kijken. Wat je schrijft komt mij vreemd over.
Heb je de dealer gevraagd om hulp?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
rludeke
Starter

Hallo, de vin code is yv1lw53c6x2550052 . Ik heb de dealer nog niets gevraagd ik zag het net vanmiddag. Ik kan me niet voorstellen dat er iets verkeerd gaat als je de acuupool weer aansluit als het contact uit is, maar ze zulllen het er niet voor niets bijzetten.
Ludo
6th Gear member

rludeke schreef:Ik heb een Vadis van het internet geplukt en de beschrijving gevonden hoe dit te doen.

Bij het aansluiten van de minkabel op de accu na de hele operatie staat dat het contact in stand 2 moet staan????????? Weet iemand of dit echt moet en waarvoor dit moet? Ik heb er nog nooit van gehoord.
de reden waarom, staat er ook bij:
Opmerking voor het aansluiten van de accukabel
Waarschuwing!
De sleutel moet in stand 2 staan. Er mag niemand in de auto aanwezig zijn wanneer de accu wordt aangesloten. Dit is een veiligheidsmaatregel voor het geval een airbageenheid geactiveerd wordt wanneer de stroom wordt aangesloten.
heb je een electronische gasklep?.
rludeke
Starter

Ik begreep dat dde veiligheids maatregel alleen verwees naar het feit dat er geen personen in de auto mogen zitten en de sleutel in stand 2 daar los van staat.
Ik heb inderdaad een electronische gasklep, heb je er ervaring mee, het schoonmaken dus :)
Ludo
6th Gear member

rludeke schreef:Ik heb inderdaad een electronische gasklep, heb je er ervaring mee, het schoonmaken dus :)
nee ik heb een mechanische, nog zo'n echte. :wink:
kijk anders eens op het Volvo 850 forum.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”