hoi, ben nieuw hier en ben sinds kort om een prive 2nd hand xc90 te kopen.
Nu lees ik een hoop test rap. etc maar krijg verschillende feedback.
Hoe bevalt bij jullie de xc90 ( bouwjaar 2003/2004) met de 4 traps automaat T6 motor tov de 2,5 T met 5 traps.
verbruik ??? en heeft chiptining nut op de 2,5 of t6
hoor graag voor dat ik keuzes maak mbt aankoop.
bedankt marco
xc90 ( 2003-2004) T6 of toch 2,5t
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
T6 4 traps automaat zal ik nimmer nemen,
een ex schoonvader (sportieve rijstijl) binnen de garantie 2 bakken vesleten..
dat 4 traps in combinatie met vermogen, gewicht en sportieve rijstijl gaat gewoon niet goed!
T6 automaat kan niet gechipt worden toch wegens de beperking van het aantal NM!
dan eerder naar de V8 of 2.5T idd.
nieuwere T6 niet beschikbaar met 5traps aut?
een ex schoonvader (sportieve rijstijl) binnen de garantie 2 bakken vesleten..
dat 4 traps in combinatie met vermogen, gewicht en sportieve rijstijl gaat gewoon niet goed!
T6 automaat kan niet gechipt worden toch wegens de beperking van het aantal NM!
dan eerder naar de V8 of 2.5T idd.
nieuwere T6 niet beschikbaar met 5traps aut?
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Een gechipte D5 gaat ook als de brandweer. En is wat zuiniger bij normaal gebruik.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 13:23
Wij hebben nu ongeveer een jaartje de T6. Perfecte auto. Ik denk dat je je vooral niet moet blindstaren op het aantal trappen in de bak, immers, hoe meer je er hebt hoe vaker de auto moet schakelen voor je.... Vier is echt genoeg.
Ik denk dat, als je het voor elkaar krijgt om twee bakken te verslijten op rijstijl alleen dat je heel erg in de verkeerde auto rijdt..... Je zult ook wel een vermogen aan banden kwijt zijn dunkt me, om over brandstof nog maar te zwijgen.
Ik denk dat, als je het voor elkaar krijgt om twee bakken te verslijten op rijstijl alleen dat je heel erg in de verkeerde auto rijdt..... Je zult ook wel een vermogen aan banden kwijt zijn dunkt me, om over brandstof nog maar te zwijgen.
Volvo historie:
S40 T4
S60 T5
S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
S40 T4
S60 T5
S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
had er ook bij vermeld dat het om een sportieve rijder ging/gaat.EricJan schreef:Wij hebben nu ongeveer een jaartje de T6. Perfecte auto. Ik denk dat je je vooral niet moet blindstaren op het aantal trappen in de bak, immers, hoe meer je er hebt hoe vaker de auto moet schakelen voor je.... Vier is echt genoeg.
Ik denk dat, als je het voor elkaar krijgt om twee bakken te verslijten op rijstijl alleen dat je heel erg in de verkeerde auto rijdt..... Je zult ook wel een vermogen aan banden kwijt zijn dunkt me, om over brandstof nog maar te zwijgen.
een eigen tankstation en om de 15.000km nieuwe banden..
was wel gaaf, maar best idioot

ook het voordeeel van een nieuwe wagen & fabrieksgarantie..
wel netjes warm draaien, maar altijd vol trappen.
V8 zal wel wat zuiniger bij een normale rijstijl zijn inderdaad door meer vermogen, maar als je de rechtervoet maar kunt beheersen..
een D5 zal ook niet slecht bevallen lijkt mij!?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik denk dat als je een 185pk D5 chipt naar pak 'm beet 225 pk je een beest van een XC90 hebt. Toch bijna 500 Nm koppel.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
500NM is veel, maar dat moet wel in het 185pk D5 blok zitten inderdaad.
tja, rekensommetje maken of de meerprijs aan BPM het verschil in brandstofkosten kan compenseren.. (lijkt mij wel)
tja, rekensommetje maken of de meerprijs aan BPM het verschil in brandstofkosten kan compenseren.. (lijkt mij wel)
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
In de S80 is die T6 - 4 bak een prachtige combinatie. In de XC90 komt ie minder goed uit de verf. Dan is een gechipte 2.5T of D5 een heel goed alternatief.
S80
S80
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22.08.2008 - 18:58
de 2.5 T heeft in mijn mening en ervaring nog een redelijk verbruik van 1 op 8 met redelijk stadverkeer erbij en rustige rijstijl (wordt je van zelf met het rijgedrag van een 2 tonner die hoog op z,n pootjes staat) lekker cruisen heeft ook zijn voordelen en het scheelt je hoogsten,s een minut of twee !!
- subvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 20:40
Zelf rij ik in een 2,5t uit 2004. Vanwege redelijk wat korte stukjes met drempels kom ik op een gemiddeld verbruik van 1:7 uit. Niet echt zuinig. Maar bij dit soort auto's moet je daar niet van op kijken.
Verder bevalt de auto prima. Als het moet komt deze auto prima van zijn plaats.
Ik heb bewust voor de 2,5t gekozen ipv de T6. Ik heb die extra 50 pk niet nodig.
Verder bevalt de auto prima. Als het moet komt deze auto prima van zijn plaats.
Ik heb bewust voor de 2,5t gekozen ipv de T6. Ik heb die extra 50 pk niet nodig.
Hans
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24.02.2007 - 22:22
Van alle XC90 heeft de T6 bak de slechtste reputatie. Bron www.swedespeed.com. In de USA wordt immers het meest met de XC90 gereden.
Beer1952
Beer1952
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03.04.2007 - 20:18
beer bedankt, ondertussen ook er achter dat regelmatiger flushen van de bak een hoop ellende kan voorkomen.
en ja hoor de eerste service warning is al op het schermpje gekomen dus ga van het weekeind maar eens flushen en kijken hoe de atf er uit ziet.
gr
marco
en ja hoor de eerste service warning is al op het schermpje gekomen dus ga van het weekeind maar eens flushen en kijken hoe de atf er uit ziet.
gr
marco
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
dat is wellicht verstandig, het is niet de beste bak voor de T6...
er genoeg zien gaan iig...
er genoeg zien gaan iig...
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
De T6 is een heerlijke auto, alleen is het verbruik zo hoog!
Altijd als ik op vakantie ga moet ik om de 400/500km tanken, dat is niet echt prettig.
Daarom denk ik dat de volgende auto een Duitse SUV wordt.
Volvo heeft gewoon geen goede/zware diesel motor voor in een grote SUV.
2.5T is denk ik wat een pittiger motor dan de T6, T6 heeft wel meer power maar heeft een groot Turbo koppel denk ik.
Altijd als ik op vakantie ga moet ik om de 400/500km tanken, dat is niet echt prettig.
Daarom denk ik dat de volgende auto een Duitse SUV wordt.
Volvo heeft gewoon geen goede/zware diesel motor voor in een grote SUV.
2.5T is denk ik wat een pittiger motor dan de T6, T6 heeft wel meer power maar heeft een groot Turbo koppel denk ik.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Ik begrijp dat het niet prettig is om vaak te moeten tanken, al is het maar vanwege de stops die je steeds moet maken.xc90t6 schreef:De T6 is een heerlijke auto, alleen is het verbruik zo hoog!
Altijd als ik op vakantie ga moet ik om de 400/500km tanken, dat is niet echt prettig.
Daarom denk ik dat de volgende auto een Duitse SUV wordt.
Welke motor in welke Duitse auto zou het dan worden?
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011