v70 Fluitend / schurend geluid (linksvoor) is dat de turbo??

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
diederickh
Starter

Ik rijd een 2001 V70 en had vorige week een probleem met de koppeling. Bleek de druklager te zijn en het kostte een volle dag arbeid om deze te vervangen aangezien subframe e.d. eruit moest.

Nadat ik de auto heb opgehaald hoor ik een soort fluitend / schurend geluid bij het optrekken wat naarmae je hoger in de toeren komt ook nadrukkelijker aanwezig is. Voor mijn gevoel komt het van linksvoor. Ook stationair hoor ik dit geluid. Daarnaast als ik snel optrek of hard afrem hoor ik een "gekraak" van rechtsvoor.

Direct teruggegaan naar de garage en een eindje gereden met de garagehouder en een personeelslid. Beiden zeiden dat het het aanzuigen van de turbo was dat je hoorde en dat velen dat een mooi geluid vinden en niets aan de hand. Maar ik had dit geluid nooit en stoor me er nu aan.

Het gekraak zou komen van een rubber, niets aan de hand en kan bij de volgende apk vervangen.

Heeft iemand een idee wat het schurende / zuigende geluid kan zijn. Is het de turbo?? Is het wellicht iets anders.. ik ga nl met 14 dagen naar Italie met de auto en vind het niet zo'n prettige gedachte nu eigenlijk terwijl ik al jaren juist zo vertrouwd rond rij in Volvo (dit is mijn 4e en mijn 2e V70)
Rob2u
5th Gear member

Is het inmiddels opgelost?

Bij mij werd het fluiten, vooral bij koude start, steeds harder. Bleek een lekke turboslang te zijn. Gelukkig simpel op te lossen.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”