Volvo XC90 3.2 238 hp - RICA Powered Prestaties
180 kW / 245 hp
351 Nm / 3100 rpm
Iemand hier al ervaring mee? Of zou het niet de moeite waard zijn? Ik ben in principe tevreden over de auto maar als je haast hebt kan de automaat beetje nerveus zijn. Misschien dat het hogere koppel hier wat zou helpen.
Rica chip voor 3.2
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
7 hele pk's? tjonge..............
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die 6 bak is adaptief, denk dat rica daar weinig zinvols mee aan kan vangen
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40427
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
wat betekent 'adaptief' Bart?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Zich zelf aanpassend aan de bestuurder??
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Oh oh, Bart's bijna favorietste onderwerp :razz: .... Vertel er even bij dat je de 3.2 ook op gas wil zetten :shock: dan heb je het circus compleet.
Even serieus, slechts 7 pk voor (ik gok even) ca €500,- lijkt me echt onzinnig, vooral ook omdat je daar je Volvo garantie mee om zeep helpt. :!: :!: :!:
Volgens mij wordt inderdaad mat adaptief bedoeld dat de bak de bestuurder gaat aanvullen dus anticipeert op de bestuurder.
Wellicht dat je van dat haperige af komt door op standgas te rijden dus niet te veel met je gaspedaal te priegelen.

Even serieus, slechts 7 pk voor (ik gok even) ca €500,- lijkt me echt onzinnig, vooral ook omdat je daar je Volvo garantie mee om zeep helpt. :!: :!: :!:
Volgens mij wordt inderdaad mat adaptief bedoeld dat de bak de bestuurder gaat aanvullen dus anticipeert op de bestuurder.
Wellicht dat je van dat haperige af komt door op standgas te rijden dus niet te veel met je gaspedaal te priegelen.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zeker wel
Volvo for life
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hoi,
Gaat niet zozeer om die 7 Pk of 30Nm meer die we er uit krijgen, maar meer om de koppelkromme die veel gunstiger ligt en wat een fijnere en logischere schakelpatroon en een brandstof besparing tot 20% (!!) met zich mee kan brengen.
Schakelpatroon is echt anders (ookal is de bak adaptief) omdat de bak het eerder toestaat te schakelen. (Is domweg afhankelijk van toerental, snelheid en gevraagde kracht).
De bak bekijkt trouwens elke 500Km's opnieuw of het programma wellicht geleerd heeft en bijgesteld moet worden, dat gebeurt niet gelijk.
Hoofddoel van de ontwikkeling van een aangepaste ecu-software versie was echter brandstofbesparing en niet kracht/snelheid.
En die brandstofbesparing hebben we weten te bereiken, en dik ook.
Bob
Gaat niet zozeer om die 7 Pk of 30Nm meer die we er uit krijgen, maar meer om de koppelkromme die veel gunstiger ligt en wat een fijnere en logischere schakelpatroon en een brandstof besparing tot 20% (!!) met zich mee kan brengen.
Schakelpatroon is echt anders (ookal is de bak adaptief) omdat de bak het eerder toestaat te schakelen. (Is domweg afhankelijk van toerental, snelheid en gevraagde kracht).
De bak bekijkt trouwens elke 500Km's opnieuw of het programma wellicht geleerd heeft en bijgesteld moet worden, dat gebeurt niet gelijk.
Hoofddoel van de ontwikkeling van een aangepaste ecu-software versie was echter brandstofbesparing en niet kracht/snelheid.
En die brandstofbesparing hebben we weten te bereiken, en dik ook.
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ volvotech, is inherent aan die brandstofbesparing de uitstoot ook gunstiger?
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
beperk je nu eens een keer tot het relevante van een topic. :roll:bart simpson schreef:@ volvotech, is inherent aan die brandstofbesparing de uitstoot ook gunstiger?
topicstrater wil iets aan een probleem doen, in dit geval een nerveus gedrag.
als Volvo eens een auto fatsoenlijk in mekaar frutselde, of met een oplossing kwam, waren deze vragen vanzelf overbodig.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Het kan best zijn toch dat dat nu ook minder is?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hey,
Is ook minder. (echter niet inherent, had ook anders kunnen zijn).
Hoeveel weet ik niet precies, zeer gecontroleerde metingen zijn moeilijk te doen.
Is ook minder. (echter niet inherent, had ook anders kunnen zijn).
Hoeveel weet ik niet precies, zeer gecontroleerde metingen zijn moeilijk te doen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
moet toch niet veel moellijker zijn dan het meten van de Nm of Kw's?
Volvo for life
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Uitstoot mag niet alleen uit de uitlaat gemeten worden.
(ook alle lekkage onderweg naar het puntje van de uitlaat moet worden gemeten)
Diversen soorten eenheden moeten worden gemeten en da's eenmaal niet makkelijk. Diverse apperatuur voor nodig.
Nm's, Kw's ... rollenbank...
(ook alle lekkage onderweg naar het puntje van de uitlaat moet worden gemeten)
Diversen soorten eenheden moeten worden gemeten en da's eenmaal niet makkelijk. Diverse apperatuur voor nodig.
Nm's, Kw's ... rollenbank...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hoi Menjo,
Zo makkelijk kun je dat helaas niet stellen.
Uitstoot heeft namelijk ook met de hoeveelheid en de effectiviteit van de verbranding te maken....
Zo makkelijk kun je dat helaas niet stellen.
Uitstoot heeft namelijk ook met de hoeveelheid en de effectiviteit van de verbranding te maken....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.