Ik kom hier en daar nog wel eens een 940 turbo tegen.
Als ik de techniche gegeven opzoek kom ik uit op 135 pk ???
Mijn 940 heeft 135 pk zonder turbo
Rij momenteel 4 dagen in mijn 940, bevalt zeer goed alleen het vermogen van de auto is aan de krape kant.
Als optie is mischien een turbo plaatsen voor meer pk,s
wim
940 turbo
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
De 940 lpt heeft 135 pk en 210nm bij 2300 rpm. Meer dan voldoende.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Er rijden ook een paar 740's 2.0 16v turbo met 200 pk rond. Dat zijn erg leuke wagentjes als je wat meer pit zoekt.
Mijn broertje reed er eentje, import uit ik meen italie, overgangsmodel tussen 740 en 940. Zag er al uit als een 940, maar er stond nog 740 op. Dus als de nieuwe neus, koplampen etc.
Was echt een bizar apparaat. Die kon goed meekomen met mijn T4.....
Mijn broertje reed er eentje, import uit ik meen italie, overgangsmodel tussen 740 en 940. Zag er al uit als een 940, maar er stond nog 740 op. Dus als de nieuwe neus, koplampen etc.
Was echt een bizar apparaat. Die kon goed meekomen met mijn T4.....

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
940 2.3 Fpl:
max. vermogen 121 kW (165 pk) bij 4800tpm,
max. koppel 264 Nm bij 3450tpm
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,3 s
940 2.3 Lpt:
max. vermogen 99 kW (135 pk) bij 4900tpm
max. koppel 230 Nm bij 2300tpm
topsnelheid 190 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,5 s
max. vermogen 121 kW (165 pk) bij 4800tpm,
max. koppel 264 Nm bij 3450tpm
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,3 s
940 2.3 Lpt:
max. vermogen 99 kW (135 pk) bij 4900tpm
max. koppel 230 Nm bij 2300tpm
topsnelheid 190 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,5 s
- bonsai
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 20.08.2006 - 20:14
Ik rij sinds 2 weken een 940 2.0 turbo met 155 PK.
Bij het stoplicht is het gewoon een vlotte auto, maar geen sprintertje.
Maar ja met 1349 KG en de stroomlijn van een zeecontainer kan je ook niet veel meer verwachten. Ben er in die 2 weken wel achter gekomen dat het een super lekkere reisauto is, die door de turbo net wat meer fun geeft om je lekker vlot door het verkeer te loodsen.
vermogen : 155 PK bij 5600 rpm
koppel : 230 NM bij 3600 rpm
topsnelheid : 200 km/h
0-100 : 9.7 sec
Bij het stoplicht is het gewoon een vlotte auto, maar geen sprintertje.
Maar ja met 1349 KG en de stroomlijn van een zeecontainer kan je ook niet veel meer verwachten. Ben er in die 2 weken wel achter gekomen dat het een super lekkere reisauto is, die door de turbo net wat meer fun geeft om je lekker vlot door het verkeer te loodsen.
vermogen : 155 PK bij 5600 rpm
koppel : 230 NM bij 3600 rpm
topsnelheid : 200 km/h
0-100 : 9.7 sec
Never grow up!!
Volvo 740 2.4 Diesel estate
Volvo 850 2.5 Estate
Volvo 940 2.0 Turbo
Volvo 740 2.4 Diesel estate
Volvo 850 2.5 Estate
Volvo 940 2.0 Turbo
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
En er is nog een 960 geweest met ook de 2.0 16V turbo. Met rond de 190 pk meen ik.
Volvo 940 SE
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
de motorentabel bij de Volvo700verneniging.nl zegt een boel
wat je dan nog mist is de hierboven aangehaalde B204FT en GT
een 2 liter 16 kleppen turbo met 190 pk in FT uitvoering (met kat)en 200 PK in de GT uitvoering (zonder kat) deze laatste is alleen geleverd in B, I en F
de FT is ook nog in BISF geleverd dat allemaal vanwege de belastingen aldaar.
hiero

wat je dan nog mist is de hierboven aangehaalde B204FT en GT
een 2 liter 16 kleppen turbo met 190 pk in FT uitvoering (met kat)en 200 PK in de GT uitvoering (zonder kat) deze laatste is alleen geleverd in B, I en F
de FT is ook nog in BISF geleverd dat allemaal vanwege de belastingen aldaar.
hiero

'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Cappy
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 14.10.2006 - 15:53
Tja t is geen race auto maar zolang ik met m'n 940 met lpt met de caravan erachter met een gangetje van 110 bij de bult opkachel ( in frankrijk dus ) met bagage en vier personen erin vind ik de kracht nog wel meevallen. Krijg wat dat betreft tegenwoordig een beetje het gevoel dat de kracht nooit genoeg is. De pk/kg verhouding houd natuurlijk niet over als je het met een motor vergelijkt maar dan ga je toch altijd mank.
K 


Volvo 940 en BMW R1100RT allebei wereldklasse en allebei in de kleur blauw en nu een S70 ook in die kleur
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
- Locatie: Zuid Limburg
940 zonder turbo is niet makkelijk te tunen, of je moet veel kosten maken en/of een hoogtoerige motorkarakterestiek willen hebben.
Er zijn chips beschikbaar voor deze motoren, andere nokkenassen, dunnere koppakkingen, betere uitlaten, betere luchtfilters etc etc..
Maar voor de grote winst is een turbo het makkelijkste. Een B230FK of FT (zelfde blok alleen andere wastegatedrukdoosveer (3x woordwaarde) en ander luchtfilterhuis) is de beste optie.
Het is ook goed mogelijk om op je huidige blok een turbo te zetten, alleen is dat wat werk...
9.3:1 compressie is nog geen probleem daarvoor. Ik weet zelfs iemand op turbobricks die een B230F (9.8:1 compressie) tegen de 350+ pk heeft lopen, als dagelijkse auto, zonder ooit het motorblok geopend te hebben.
Er zijn chips beschikbaar voor deze motoren, andere nokkenassen, dunnere koppakkingen, betere uitlaten, betere luchtfilters etc etc..
Maar voor de grote winst is een turbo het makkelijkste. Een B230FK of FT (zelfde blok alleen andere wastegatedrukdoosveer (3x woordwaarde) en ander luchtfilterhuis) is de beste optie.
Het is ook goed mogelijk om op je huidige blok een turbo te zetten, alleen is dat wat werk...
9.3:1 compressie is nog geen probleem daarvoor. Ik weet zelfs iemand op turbobricks die een B230F (9.8:1 compressie) tegen de 350+ pk heeft lopen, als dagelijkse auto, zonder ooit het motorblok geopend te hebben.
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010