Ik sta op het punt een Caravan te kopen maar ik heb zelf geen ervaring met lange afstanden rijden. Ik kan een mooie tweehandsje hier in de buurt kopen (Fendt 560) maar die weegt met alles er op en er aan 1700KG.
We willen graag lange afstanden maken en ik wil zeker niet rond de 80Km/h gaan rijden maar eerder rond de 100Km/h. Wie heeft er rij ervaring met een V of XC70 met D5 manual of GT en een Caravan van rond de 1700Kg.
Alle tips zijn welkom want ik ben een beginner op het gebied van Caravans.
Rij ervaring met Caravan van +/- 1700KG
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik rijd ieder jaar een aantal keren met een zware boot en met een caravan erachter. De caravan is een Hobby 560 dus zal zeker vergelijkbaar zijn.
Met de XC90 ging dit gezien de hoogte en het gewicht van de auto heel goed ik vond het met de v70 iets minder gaan. Dit had niets te maken met het trekken want dat gaat perfect maar met de windgevoeligheid van zo,n grote caravan. Echter zal 100km per uur geen enkel probleem zijn.
Met de boot heb je het voordeel dat dit niet uit een vlak bestaat en dat ik deze op een tandamasser trailer heb liggen.
Ondanks dat deze boot alles met elkaar ruim 1800kg weegt kan ik deze met de v70 makkelijker trekken dan de caravan in Frankrijk rijd ik hier regelmatig 120 + mee zonder problemen. Dit zou ik echter met de caravan zeker niet doen.
Met de XC90 ging dit gezien de hoogte en het gewicht van de auto heel goed ik vond het met de v70 iets minder gaan. Dit had niets te maken met het trekken want dat gaat perfect maar met de windgevoeligheid van zo,n grote caravan. Echter zal 100km per uur geen enkel probleem zijn.
Met de boot heb je het voordeel dat dit niet uit een vlak bestaat en dat ik deze op een tandamasser trailer heb liggen.
Ondanks dat deze boot alles met elkaar ruim 1800kg weegt kan ik deze met de v70 makkelijker trekken dan de caravan in Frankrijk rijd ik hier regelmatig 120 + mee zonder problemen. Dit zou ik echter met de caravan zeker niet doen.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20971
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik trek al jaren aanhangers en sinds een jaar of 3 ook caravans. En dan uit de categorie "ongeveer net zo zwaar als je auto".
Optrekken en versnellen is allemaal niet zo'n probleem met zware spullen achter je auto maar de meest belangrijke vraag blijft voor mij altijd: wat gebeurt er met mijn combinatie in een noodgeval?
Ik heb die vraag beantwoord door, los van de aanhanger, elke 4 of 5 jaar bij Paul Maaskant langs te gaan voor een dagje remmen en slippen en vooral een aanhanger te kiezen die beladen niet zwaarder is dan de trekkende auto.
Let ook op je snelheid. Rukwinden aan je combinatie is erg vermoeiend als je bedacht hebt om 100 km/h te gaan rijden. Dan maar 80 of helemaal niet de weg op. Doorgaans rij ik 85 of 90. Lekkere rustig en geen hinder voor het vrachtverkeer.
En 120 in Frankrijk? M'n veter !! Zodra je moet remmen, gaat die 1700 KG caravan zelf bepalen wat hij wil en niet jij als bestuurder.
Optrekken en versnellen is allemaal niet zo'n probleem met zware spullen achter je auto maar de meest belangrijke vraag blijft voor mij altijd: wat gebeurt er met mijn combinatie in een noodgeval?
Ik heb die vraag beantwoord door, los van de aanhanger, elke 4 of 5 jaar bij Paul Maaskant langs te gaan voor een dagje remmen en slippen en vooral een aanhanger te kiezen die beladen niet zwaarder is dan de trekkende auto.
Let ook op je snelheid. Rukwinden aan je combinatie is erg vermoeiend als je bedacht hebt om 100 km/h te gaan rijden. Dan maar 80 of helemaal niet de weg op. Doorgaans rij ik 85 of 90. Lekkere rustig en geen hinder voor het vrachtverkeer.
En 120 in Frankrijk? M'n veter !! Zodra je moet remmen, gaat die 1700 KG caravan zelf bepalen wat hij wil en niet jij als bestuurder.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Bedankt, voor jullie reply. Ik heb de grote Fendt 560 van bijna 1700KG maar niet gekocht. Het word waarschijnlijk nu een veel kleinere zo rond de 1250KG maar wel een Fendt.
Het is voor ons de eerste Caravan dus maar klein beginnen en we zijn voorplan vele lange ritten te maken dus een iets kleiner model gaat gewoon beter.
Het is voor ons de eerste Caravan dus maar klein beginnen en we zijn voorplan vele lange ritten te maken dus een iets kleiner model gaat gewoon beter.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Als je er veel mee gaat rijden is een kleinere inderdaad gewoon fijner.
We hebben voor de hobby 560 een fendt 470tfb gehad en dat was al een heel verschil.
Sucses met jullie speurtocht.
We hebben voor de hobby 560 een fendt 470tfb gehad en dat was al een heel verschil.
Sucses met jullie speurtocht.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
@autogek, zal wel een keer een foto plaatsen van de nieuwe combi.
Ik denk nu dat het de Fendt 510 gaat worden, maar we hebben de tijd tot het volgende voorjaar. De Fendt 560 was een goede optie maar toch wel te groot voor ons.
Nu even iets anders, ik zie dat je zelf ook een stapje kleiner ga?
van XC90 naar 70 en nu 60. Wat is daar de rede voor, als ik mag vragen.
Ik denk nu dat het de Fendt 510 gaat worden, maar we hebben de tijd tot het volgende voorjaar. De Fendt 560 was een goede optie maar toch wel te groot voor ons.
Nu even iets anders, ik zie dat je zelf ook een stapje kleiner ga?
van XC90 naar 70 en nu 60. Wat is daar de rede voor, als ik mag vragen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ja een fendt is een mooie caravan en kwalitatief wat beter dan onze huidige hobby. Een 510 is ook nog wel een behoorlijke formaat om te trekken maar ja ruimte is toch ook wel prettig.xc-men schreef:@autogek, zal wel een keer een foto plaatsen van de nieuwe combi.
Ik denk nu dat het de Fendt 510 gaat worden, maar we hebben de tijd tot het volgende voorjaar. De Fendt 560 was een goede optie maar toch wel te groot voor ons.
Nu even iets anders, ik zie dat je zelf ook een stapje kleiner ga?
van XC90 naar 70 en nu 60. Wat is daar de rede voor, als ik mag vragen.
Als het een nieuwe gaat worden let dan op je kunt behoorlijke kortingen krijgen. Meer dan het percentage korting dan dat je op een auto kunt krijgen!!
Van de XC90 naar de v70 eind vorijg jaar was grotendeels uit kostenoverweging. Van de V70 naar straks d XC60 is omdat ik toch wel graag weer een hoge auto wilde, het een mooi model vind, de XC60 wat ruimer is dan mijn huidige type v70 en ik cq wij gewoon autogek zijn.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20561
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Wij hebben sinds kort een caravan van 1500 kg max achter de S60 D5 163 pk.
Totaal geen problemen heerlijk stabiel en cruisen met 100 km/h geen probleem.
En een Fendt 510 is wel een mooie caravan.
BTW kijk ook eens op www.caravan-forum.nl en vul de gewenst combinatie eens in op www.caravantrekker.nl
Er gaat een wereld voor je open.
Totaal geen problemen heerlijk stabiel en cruisen met 100 km/h geen probleem.
En een Fendt 510 is wel een mooie caravan.
BTW kijk ook eens op www.caravan-forum.nl en vul de gewenst combinatie eens in op www.caravantrekker.nl
Er gaat een wereld voor je open.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
He allemaal,
Ben net terug van vakantie met de V70 Classic en een Knaus 530 van 1500 kg. Geen enkel probleem qua trekkracht of acceleratie (170 pk benzine of beter gezegd: gas).
Die auto kan die caravan wel met 120km/u trekken dat is het probleem niet. Punt is dat je totale lengte erg groot is (circa 12 meter!) en je erg gevoelig bent voor zijwind ed. Ik merk al heel snel wanneer ik inhaal en boven de 100km/u dreig te komen, de hele combinatie wat lichtje begint te worden / slingeren.
Ik rijd daarom zelf circa 90km/u tot 95 km/u als het rustig is op de weg. Bij noodsituaties moet je de combinatie namelijk nog wel onder controle kunnen houden. Als het wat drukker is of meer wind en of regen zakt bij mij de snelheid al heel snel terug naar 80 tot 90 km/u. Ik wil geen onnodige risico's lopen.
Het valt mij wel op dat sommigen onder ons veel en veel te hard met dit soort combinaties rijden. Die halen ons dan wel en en die caravan slingert als een gek achter die auto. Er hoeft dan ook maar het minste of geringste een keer mis te gaan en je ligt er af met je handel hoor!
Ik denk dat menigen onder ons de ongelukjes wel eens zien zodra je vanuit het zuiden bij Luik komt op de beruchte dubbel bochtige afdaling. Allemaal vanwege een te hoge snelheid en niks anders.
P.S: ook wij overwegen nu een Fendt aan te schaffen een dezer maanden, het zal waarschijnlijk een 510 of een 540 worden met een maximaal gewicht van 1500 kg (De Classic mag maximaal 1600 kg trekken ten opzichte van de nieuwere: 1800 kg).
Ik zie trouwens de combi van een Volvo met een Fendt best vaak. Zou er een verband zijn? Beide kwalitatief goed bijvoorbeeld?
Ben net terug van vakantie met de V70 Classic en een Knaus 530 van 1500 kg. Geen enkel probleem qua trekkracht of acceleratie (170 pk benzine of beter gezegd: gas).
Die auto kan die caravan wel met 120km/u trekken dat is het probleem niet. Punt is dat je totale lengte erg groot is (circa 12 meter!) en je erg gevoelig bent voor zijwind ed. Ik merk al heel snel wanneer ik inhaal en boven de 100km/u dreig te komen, de hele combinatie wat lichtje begint te worden / slingeren.
Ik rijd daarom zelf circa 90km/u tot 95 km/u als het rustig is op de weg. Bij noodsituaties moet je de combinatie namelijk nog wel onder controle kunnen houden. Als het wat drukker is of meer wind en of regen zakt bij mij de snelheid al heel snel terug naar 80 tot 90 km/u. Ik wil geen onnodige risico's lopen.
Het valt mij wel op dat sommigen onder ons veel en veel te hard met dit soort combinaties rijden. Die halen ons dan wel en en die caravan slingert als een gek achter die auto. Er hoeft dan ook maar het minste of geringste een keer mis te gaan en je ligt er af met je handel hoor!
Ik denk dat menigen onder ons de ongelukjes wel eens zien zodra je vanuit het zuiden bij Luik komt op de beruchte dubbel bochtige afdaling. Allemaal vanwege een te hoge snelheid en niks anders.
P.S: ook wij overwegen nu een Fendt aan te schaffen een dezer maanden, het zal waarschijnlijk een 510 of een 540 worden met een maximaal gewicht van 1500 kg (De Classic mag maximaal 1600 kg trekken ten opzichte van de nieuwere: 1800 kg).
Ik zie trouwens de combi van een Volvo met een Fendt best vaak. Zou er een verband zijn? Beide kwalitatief goed bijvoorbeeld?
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Ik ben er uit en het is een Fendt 510TKF in the Bianco Classic uitvoering geworden. Ik moet alleen nog even een deal maken over de prijs.
De prijzen liggen hier wel een stukje hoger in Spanje maar daar komen wel uit.
De prijzen liggen hier wel een stukje hoger in Spanje maar daar komen wel uit.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik kom in de herfstvakantie nog in Spanje moet ik er een meenemen?? Ha ha.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Ja dat is een goed plan, maar dan heb ik een paar andere kleine probleempjes,
Garantie??? voor het invoeren van een Caravan moet ik weer 4% belasting bij betalen.
IK koop hem liever maar gewoon hier, als er een probleem is heb ik gewoon nog 2 jaar garantie enz.....
Garantie??? voor het invoeren van een Caravan moet ik weer 4% belasting bij betalen.
IK koop hem liever maar gewoon hier, als er een probleem is heb ik gewoon nog 2 jaar garantie enz.....
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Wij rijden met een V70 D5 MT6 met een TEC 580 TKM van 1.600kg. Ondanks hitte, stijle hellingen en redelijke hoog gelegen wegen, bleef de V70 trekken als een lier. Voor Duitsland hebben we een "Tempo 100"-ontheffing en ook bij +/- 100 km/h bleef de combinatie erg stabiel.
Ik heb al met heel wat verschillende auto's gereden met grote caravans erachter. De Volvo steekt er qua stabiliteit en trekkracht met kop-en-schouders bovenuit.
Onze V70 heeft wel nivomat en dat is wel zo prettig. Als we vertrekken dan "hangt" de achterkant behoorlijk door, want de zware dingen gaan in de auto (en de kogeldruk leunt ook, maar mag in GEEN GEVAL laag zijn). Bij het uitrijden van de wijk, is de combinatie al helemaal geleveld.
Ik heb al met heel wat verschillende auto's gereden met grote caravans erachter. De Volvo steekt er qua stabiliteit en trekkracht met kop-en-schouders bovenuit.
Onze V70 heeft wel nivomat en dat is wel zo prettig. Als we vertrekken dan "hangt" de achterkant behoorlijk door, want de zware dingen gaan in de auto (en de kogeldruk leunt ook, maar mag in GEEN GEVAL laag zijn). Bij het uitrijden van de wijk, is de combinatie al helemaal geleveld.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
@XC-MEN.
Fendt heeft alleen Bianco Classico's gemaakt in modeljaar 2008
Er zijn 2 modellen gemaakt nl de 470 en 495 TFB. Een aantal maanden geleden is er ook nog een Classico-L met twee 1 persoonsbedden gemaakt.
Fendt heeft alleen Bianco Classico's gemaakt in modeljaar 2008
Er zijn 2 modellen gemaakt nl de 470 en 495 TFB. Een aantal maanden geleden is er ook nog een Classico-L met twee 1 persoonsbedden gemaakt.
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
@Aatsvolvo, Klopt wat je daar zeg maar voor de Spaanse markt hebben ze een 510 Bianco Classico gebouwd. Ik weet niet of ze ook in andere landen verkocht zijn maar in Nederland zeker niet. Het is precies de uitvoering die we zoeken met twee kinderen. Ik vind the Binaco uitvoering wel heel erg mooi alleen moeten we nog even een goede prijs afspraak maken met de dealer van Fendt hier in Spanje.
Als ik nu koop vraag ik voor Sinterklaas een AC en met de Kerst een Mover dan zijn we er helemaal klaar voor 2009.
Het word onze eerste Caravan dus het is niet gemakelijk een keuze te maken.
Als ik nu koop vraag ik voor Sinterklaas een AC en met de Kerst een Mover dan zijn we er helemaal klaar voor 2009.
Het word onze eerste Caravan dus het is niet gemakelijk een keuze te maken.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
@XC-MEN, In Nederland is de Bianco Classico ook gemaakt in de 510 uitvoering alleen noemen wij hem hier 495. Eeen goede keuze maken valt inderdaad niet mee. Met een Fendt koop je in ieder geval wel degelijkheid.
Succes met de keuze maken.
Mocht je advies willen stuur dan even en PB ik ben nl Fendt verkoopadviseur
Succes met de keuze maken.
Mocht je advies willen stuur dan even en PB ik ben nl Fendt verkoopadviseur
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
@Aatsvolvo, Ik heb hier twee Fendt 2008 catalog`s een in Spaans en de ander uit Nederland. In Spanje hebben ze 5 verschillende uitvoerings van de Bianco Classico. In NLD alleen maar 4. The 510 TKF is extra speciale uitvoering voor Spanje maar ook Italie. Maar we gaan nu wel een beetje Off topic. Ik zal je wel een PB sturren de komende dagen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Welkom in sleurhuttenland 
Achter mijn XC70 gewoon een vouwwagen. Die voel je niet eens haha.

Achter mijn XC70 gewoon een vouwwagen. Die voel je niet eens haha.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Dat is wel heel erg "old school" Hans.......hans anesthesie schreef:Welkom in sleurhuttenland
Achter mijn XC70 gewoon een vouwwagen. Die voel je niet eens haha.
worden die nog gemaakt?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Zou het echt niet weten. We hebben de Jamet al weer een poos. Heerlijk ding en heel erg ruim. Al kijk ik wel eens jaloers naar de mooie caravans op de camping.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013