Motorisch is een 2.9 ook minder gevoelig voor storingen er zit minder op en aan dan bij een T6.
Niet dat deze slecht zijn maar als ik voor een 6 cil zou gaan koos ik de 2.9.
Van 5 cyl. naar een 2.9 6 cyl. of een 2.8 t6
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07.03.2006 - 12:07
De snelheid van de t6 is wel heel mooi hoor, vaak zijn ze ook wat luxer uitgevoerd!
Mocht je interesse hebben mij t6 executive mag weg auto uit 2000 met 160000km
alle opties die je wil,
ik heb nu twee keer de boot er achter gehad en dit trekt hij prima: is 1800kg dus een caravan moet lukken.
Als ik hoor dat een 2,9 1op8 rijd kun je net zo goed een t6 rijden die doet dat ook.als je niet te gek doet zit er zelfs nog wel wat meer in
Mocht je interesse hebben mij t6 executive mag weg auto uit 2000 met 160000km
alle opties die je wil,
ik heb nu twee keer de boot er achter gehad en dit trekt hij prima: is 1800kg dus een caravan moet lukken.
Als ik hoor dat een 2,9 1op8 rijd kun je net zo goed een t6 rijden die doet dat ook.als je niet te gek doet zit er zelfs nog wel wat meer in
- joost_sipkes
- 2nd Gear member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05.05.2007 - 14:22
- Locatie: Noordzee / Groningen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:04
Heb eindelijk een andere Volvo gekocht.
Heb even geduurd maar met de crisis die heerst moet je nu eenmaal goed na denken voor je geld gaat uitgeven.
Het is wel iets anders geworden dan een 6 cil.
Het is ook geen S80 meer ik ben voor de V70 d5 hand geschakeld gegaan uit 2004.
Hij is getuned en heeft nu 198 pk en 430 nm.
Dus die moet de caravan wel trekken.
Wil alle mensen die advies gegeven hebben nog even bedanken via deze weg.
Mvg,
Heemskerk
Heb even geduurd maar met de crisis die heerst moet je nu eenmaal goed na denken voor je geld gaat uitgeven.
Het is wel iets anders geworden dan een 6 cil.
Het is ook geen S80 meer ik ben voor de V70 d5 hand geschakeld gegaan uit 2004.
Hij is getuned en heeft nu 198 pk en 430 nm.
Dus die moet de caravan wel trekken.
Wil alle mensen die advies gegeven hebben nog even bedanken via deze weg.
Mvg,
Heemskerk
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
V70
Ook prima sturen met zoveel geweld aan de wielen.
Veel plezier.
Ook prima sturen met zoveel geweld aan de wielen.
Veel plezier.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Kunt ook een S90 overwegen. Bijna altijd bomvol luxe en mogelijk iets goedkoper dan een S80.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 26.09.2009 - 13:55
Lijkt me een verstandige keuze. Succes!Heemskerk schreef:Het is wel iets anders geworden dan een 6 cil.
Het is ook geen S80 meer ik ben voor de V70 d5 hand geschakeld gegaan uit 2004.
Hij is getuned en heeft nu 198 pk en 430 nm.
Dus die moet de caravan wel trekken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
De chef werkplaats van mijn Volvo dealer zei mij toen ik 2 jaar geleden over een S80 sprak.
Ik had het onderwerp " veel problemen met sommige bouwjaren " aangesneden.
Hij beaamde dat, er zijn relatief veel problemen met de 98-01 modellen wbt de ABS controller, ( een schande trouwens, dat verhaal speelde al bij de 850's ) en diverse andere zaken.
Hij gaf de raad een S80 te zoeken van na 2001, daar zijn de meeste problemen door Volvo nagezien en gemodificeerd.
Het werd een eind 2003 mj 2004, tja en toch had ook ik een paar S80 onderdelen defect, o.a. de sirene van het alarm.
Helaas staan de huidige 2000> Volvo's stijf van de electronica, zelf dingen doen is een stuk moeilijker geworden...
Ik had het onderwerp " veel problemen met sommige bouwjaren " aangesneden.
Hij beaamde dat, er zijn relatief veel problemen met de 98-01 modellen wbt de ABS controller, ( een schande trouwens, dat verhaal speelde al bij de 850's ) en diverse andere zaken.
Hij gaf de raad een S80 te zoeken van na 2001, daar zijn de meeste problemen door Volvo nagezien en gemodificeerd.
Het werd een eind 2003 mj 2004, tja en toch had ook ik een paar S80 onderdelen defect, o.a. de sirene van het alarm.
Helaas staan de huidige 2000> Volvo's stijf van de electronica, zelf dingen doen is een stuk moeilijker geworden...
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Maar het kan ook best meevallen met die S80's. Mijn vorige Volvo was een S80 uit jan. 1999, maar het enige electronische dat eraan stukging was de alarmsirene.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:04
Bij mijn is het ook mee gevallen.
Bij mijn oude s80 uit 99 met 340.000 op de teller is alleen een keer het kachel paneel stuk gegaan.
Was eigen schuld had de accu verwisseld en bij het hermonteren heb ik een piek spanning gehad.
Heb een ander paneel op de sloop gehaald ( wel ff zoeken nummer op achterkant moet kloppen) gemonteerd en klaar .
Dus het is wel zelf te doen je moet alleen goed kijken welk onderdeel met nummer je terug plaatst.
Verder nooit ergens last van gehad en ik had een bom volle S80 zat echt bijna alles in.
Hoop dat ik met me V70 nu net zo veel plezier heb dan ben ik een gelukkig mens.
Heb trouwens met me 850 op gas en met 520.000 op de teller ook nooit last gehad van elektronica.
Gewoon top auto's die Volvo's
Bij mijn oude s80 uit 99 met 340.000 op de teller is alleen een keer het kachel paneel stuk gegaan.
Was eigen schuld had de accu verwisseld en bij het hermonteren heb ik een piek spanning gehad.
Heb een ander paneel op de sloop gehaald ( wel ff zoeken nummer op achterkant moet kloppen) gemonteerd en klaar .
Dus het is wel zelf te doen je moet alleen goed kijken welk onderdeel met nummer je terug plaatst.
Verder nooit ergens last van gehad en ik had een bom volle S80 zat echt bijna alles in.
Hoop dat ik met me V70 nu net zo veel plezier heb dan ben ik een gelukkig mens.
Heb trouwens met me 850 op gas en met 520.000 op de teller ook nooit last gehad van elektronica.
Gewoon top auto's die Volvo's
- Smiley
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11.12.2006 - 10:54
- Locatie: Arnhem
Wel wil ik even een nuance aanbrengen in de verbruikscijfers. Wij hebben een heerlijk rijdende 960 3.0 aut. op LPG maar ons verbruik is echt beduidend hoger.
In de stad tussen de 1:5 / 1:6 en op de snelweg hooguit 1:8. We hebben al 35000 km op gas achter de rug en volgens Timen Smit, een zeer bekwame volvokenner is alles goed met onze 960... Ik lees wel meer andere verbruikscijfers (lees lager dan hier) op diverse webuitingen dus ik denk dat onze verbruikscijfers best reeel zijn...
Hoe dan ook, het is een fantastische auto met een even zo fantastische motor en versnellingsbak.
In de stad tussen de 1:5 / 1:6 en op de snelweg hooguit 1:8. We hebben al 35000 km op gas achter de rug en volgens Timen Smit, een zeer bekwame volvokenner is alles goed met onze 960... Ik lees wel meer andere verbruikscijfers (lees lager dan hier) op diverse webuitingen dus ik denk dat onze verbruikscijfers best reeel zijn...
Hoe dan ook, het is een fantastische auto met een even zo fantastische motor en versnellingsbak.