Dag allen,
Ik rij alweer een tweetal jaar op LPG, en ik heb hierbij Flashlube klepsmering laten monteren.
Regelmatig kijk ik het reservoir na en ik zag dat het deze keer op zeer korte termijn volledig leeg was. Toen merkte ik dat de afstelling van de druppelaar ontregeld was, vermoedelijk door er per ongeluk tegen te stoten of zo.
Helaas vind ik de handleiding nergens, en weet ik dus niet op hoeveel druppeltjes per tijdseenheid dit eigenlijk het beste loopt.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.
RVF.
Flashlube klepsmering voor LPG
-
- 6th Gear member
- TTT242
- 2nd Gear member
Normaal een 12 druppels per minuut. Dus één druppel per 5 seconden ongeveer. Stel de druppelregelaar af als je de auto hebt warm gereden want als de olie warmer is, dan is ie dunner en vloeibaarder en dan gaat ie ook sneller druppelen. Ik heb mijn druppelaar net vervangen door het electronische systeem.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- Carfreak
- 7th Gear member
Dus je dient zo'n flashlube altijd bij te vullen? Hoe vaak moet dit in de praktijk? Een kennis van me krijgt dit systeem. Kan ik hem vast inlichten.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- RVF
- 2nd Gear member
Zie de link van Ludo hierboven. In principe 1ml per liter verbruikte brandstof... je hebt dan een tankje van 400ml (zoals een drinkfles op een koersfiets) ergens in de motorruimte met een een druppelaar aan. Bijna kinderlijk eenvoudig systeempje.
Je kijkt dus best regelmatig naar het peil ervan, afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt. Het is - althans hier in België - wel even zoeken naar een leverancier van Flashlube-vloeistof, maar ik heb intussen een 5 liter bus gekocht en daar kom ik toch al even mee toe.
Je kijkt dus best regelmatig naar het peil ervan, afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt. Het is - althans hier in België - wel even zoeken naar een leverancier van Flashlube-vloeistof, maar ik heb intussen een 5 liter bus gekocht en daar kom ik toch al even mee toe.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
1992 965 aut LPi 2.9
-
- 2nd Gear member
Had er al wel over gehoort maar wist niet dat het al beschikbaar was!TTT242 schreef:Normaal een 12 druppels per minuut. Dus één druppel per 5 seconden ongeveer. Stel de druppelregelaar af als je de auto hebt warm gereden want als de olie warmer is, dan is ie dunner en vloeibaarder en dan gaat ie ook sneller druppelen. Ik heb mijn druppelaar net vervangen door het electronische systeem.
Kost dat?
Eigenlijk is het onderdruk systeem helemaal niet goed want als je hard rijd heb je juist veel FLASH nodig maar dan is de onderdruk juist erg laag doordat de gasklep vol open staat. en bij langzaam rijden exact zo dan krijg je door de hoge onderdruk veel olie terwijl je maar een beetje nodig hebt!
Ik wil ook zo een electronisch systeem, is het van Flashlube zelf?
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
-
- 4th Gear member
Ik denk niet dat dat zozeer afhangt van je snelheid maar van het toerental van de motor.S80T6G3 schreef:Had er al wel over gehoort maar wist niet dat het al beschikbaar was!TTT242 schreef:Normaal een 12 druppels per minuut. Dus één druppel per 5 seconden ongeveer. Stel de druppelregelaar af als je de auto hebt warm gereden want als de olie warmer is, dan is ie dunner en vloeibaarder en dan gaat ie ook sneller druppelen. Ik heb mijn druppelaar net vervangen door het electronische systeem.
Kost dat?
Eigenlijk is het onderdruk systeem helemaal niet goed want als je hard rijd heb je juist veel FLASH nodig maar dan is de onderdruk juist erg laag doordat de gasklep vol open staat. en bij langzaam rijden exact zo dan krijg je door de hoge onderdruk veel olie terwijl je maar een beetje nodig hebt!
Ik wil ook zo een electronisch systeem, is het van Flashlube zelf?
In praktijk druppelt het systeem even snel bij ieder toerental
WJ
- TTT242
- 2nd Gear member
Ik dacht dat het nieuwe electronische systeem V-lube heet. Is idd van Flash Lube. De grote verbeteringen zijn o.a. dat het probleem met die onderdruk en toerentallen nu opgelost is. Hoe meer toeren je motor maakt, hoe meer het pompje gaat draaien. En niet onbelangrijk elke cilinder krijgt via een aparte aansluiting zijn smeermiddel. Bij de gewone flash lube gaat het gewoon naar binnen op één plaats, maar vermoedelijk gaat de ene cilinder meer smeermiddel krijgen dan de andere en dat is eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk. Een derde voordeel is dat je (als je een gat wil maken voor de doorvoer) een waarschuwingslampje voor laag peil van de flash lube krijgt en dat je dus moet bijvullen. Maar een echte leifhebber kijkt dat natuurlijk zelf regelmatig na onder de motorkap. Ik ben eens benieuwd naar de resultaten.
http://www.flashlube-europe.com/en/prod ... r-kit.html
http://www.flashlube-europe.com/en/prod ... r-kit.html
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI