Nog even een update uit Spanje:
Ik heb zelf nu een paar weken in de auto van me vrouw gereden en we zitten nu op een mooie 8.2L-100Km, met dank aan de Rica upgrade.
het is voor jou te hopen dat je flink op je verbruik bespaard.Ardenner schreef:Ik denk dat een D5 bij een soepele rijstijl zuiniger kan zijn dan een 2.4D. Ik maak gebruik van het ruime koppel om in hoge versnellingen te rijden. In de stad rijd ik 50 km/u in zijn 5, en buiten de stad vanaf 80 km/u in zijn 6. Dat geeft rust in de wagen en het scheelt veel in het verbruik...
Je bedoelt het dubbele massavliegwiel, I suppose?toppertje schreef:dit kost je nl.op den duur je dual-massavliegwiel.
en dit is geen goedkope reparatie!
hoe kom jij aan die wijsheid?Ardenner schreef:Je bedoelt het dubbele massavliegwiel, I suppose?toppertje schreef:dit kost je nl.op den duur je dual-massavliegwiel.
en dit is geen goedkope reparatie!Wat een onzin. De moderne diesels zijn gemaakt om met een laag toetental te draaien. Je moet zoiets natuurlijk niet doen als je een zware aanhanger trekt, maar zolang je voelt dat de motor lekker loopt (1500 toeren) is een laag toerental juist goed voor de motor.
nou nou,ik wist niet dat je kwaad werd hoor!Ardenner schreef:Ik zei toch duidelijk "zolang je voelt dat de motor lekker loopt". Dat is zeker geen duizend toeren. Dat zou de cruisecontrol ook niet pikken...