Als je de dagwaarde uitgekeerd krijg is dan het wark nog steeds van jouw?
Zoja dan de losse onderdelen verkopen.
440 Turbo total los zie fotos
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Even een beetje mosterd na de zure maaltijd:philippevk schreef:EEN TIP:
Je hoeft niet het eerste bod van de verzekeraar te accepteren. Ze zullen waarschijnlijk met een te laag bedrag komen, maar je hoeft dit niet te accepteren.
Zie hier het nut van een taxatierapport.
Ik kom zelf uit de 7/9-serie hoek en ook daar is het helaas al eens gebeurd dat een 740 total gereden is. Bod was 500 euro meen ik, totaal niet in staat om voor dat bedrag een vervanger te kopen.
Er komt een moment dat zo'n auto in waarde stijgt door alle liefhebbersonderhoud.
Je kunt maar twee dingen doen.
Zoek naar een minstens gelijkwaardige 440, wellicht een andere kleur, maar het gaat om motor/kilometers/uitrusting en stuur dat naar de schadeexpert en leg hem uit dat de auto in topstaat was en in prima staat van onderhoud. Als je een vervanger gevonden hebt stuur je daar een taxateur op af. Kost je 8 tietjes, maar dan zit je volgende keer een stuk geruster.(liever natuurlijk geen volgende keer..............)
Met een taxatie rapport (wat niet altijd bindend hoeft te zijn) sta je wel sterker en als je kunt laten zien dat zelfs bij een particulier de vervangende auto al veel meer is aan waarde, dan wat je voor het wrak terugkrijgt, dan willen ze het bedrag nog wel eens bijstellen, in positieve zin.
Sterkte jullie beiden.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
He Bap, balen als zoiets gebeurd. Ik ken het probleem zelf ook, bijna gelijkend als dit. Ik weet niet hoeveel de auto je waard is, en hoeveel tijd je erin wil stoppen, maar anders valt het waarschijnlijk wel op te knappen. Wat het eerste dat je moet doen is, als de taxateur geweest is, de auto op de brug te zetten, of op de krik en het onderstel te bekijken. Daarna de afstand meten tussen achterwielen om te kijken hoever of deze ontzet is.
Als je meer wil weten, moet je maar een pm sturen.
Verders rest me alleen maar te zeggen, jij en je vriendin, heel veel sterkte!!!
Als je meer wil weten, moet je maar een pm sturen.
Verders rest me alleen maar te zeggen, jij en je vriendin, heel veel sterkte!!!
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Behalve dat ik je natuurlijk veel sterkte wens, zou ik je even aanraden om idd toch navraag te doen over behoud van het wrak. Ik zit zelf bij Centraal Beheer en heb na een kop-staart (die weliswaar een stuk rustiger was) het volledige bedrag uitgekeerd gekregen van de schade-expert, zijnde 1147 euro ('95, geen turbo, enige fabrieks-accessoires zijn airco en trekhaak) MET volledig behoud van het wrak (dus ook geen aftrek van sloopwaarde o.i.d.).
Voor mij was het mogelijk om met een hamer een paar chassisplaten weer verticaal te maken en met secondelijm de bumper redelijk op zijn plaats te houden dus ben ik er goed afgekomen. Dat zal bij jou niet lukken, maar als je je accessoires kunt behouden kun je die verkopen voor extra opbrengst of gewoon overzetten naar een nieuwe (waardoor je een ruimere keuze hebt)!
Voor mij was het mogelijk om met een hamer een paar chassisplaten weer verticaal te maken en met secondelijm de bumper redelijk op zijn plaats te houden dus ben ik er goed afgekomen. Dat zal bij jou niet lukken, maar als je je accessoires kunt behouden kun je die verkopen voor extra opbrengst of gewoon overzetten naar een nieuwe (waardoor je een ruimere keuze hebt)!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
toch wel een degelijk wagentje, die eventueel achter in hadden gezeten konden gewoon uitstappen, je ziet precies waar de kreukelzone stopt. Volgens mij doet die 4 serie niet veel ten onder aan zn grotere broertjes zoals sommige weleens beweren.
Iig sterkte ermee en hou je vriendin en jezelf in de gaten, zeker geen whiplash opgelopen? Met nek/hoofdpijn klachten kun je heel lang mee lopen. Wat zelfs je dagelijks functioneren in de soep kan gooien.
Apart kenteken, dacht dat de 1e fase in 93 al was verdwenen. Zie dat het kenteken met een L begint. Mijn auto's met fase 2 van november 94 en januari 95 beginnen met JR en JS.
Iig sterkte ermee en hou je vriendin en jezelf in de gaten, zeker geen whiplash opgelopen? Met nek/hoofdpijn klachten kun je heel lang mee lopen. Wat zelfs je dagelijks functioneren in de soep kan gooien.
Apart kenteken, dacht dat de 1e fase in 93 al was verdwenen. Zie dat het kenteken met een L begint. Mijn auto's met fase 2 van november 94 en januari 95 beginnen met JR en JS.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
das waar maar dan krijg je ipv een jaren 80 geval zoals JS-93-FH bijvoorbeeld 94-nr-th. Maar dat is groot verschil en verklaarbaar. Maar kant uiteraard dat de turbo ingevoerd is of wel heel lang op het terein van Volvo in Born heeft gestaan.
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Hallo.. iedereen ...bedankt voor jullie reactie´s..
Ik heb er eens over gebeld over het wrakbehoud en als het goed is blijft het wrak van mijzelf....
Dat er een nieuwer kenteken opzit klopt want de auto is geimporteerd uit Portugal ,...heeft daar 2 jaar gereden en is toen naar nederland gekomen..vandaar dus...
Over de onderdelen: ja ik wil wel wat onderdelen eruit halen en/of verkopen..
Ik heb o.a orginele cruisecontrol die goed werkt je komt het haast niet tegen....
Kwa onderdelen is het hele motorblok nog in perfecte staat en met nwe distributie riemen net 3000 km geleden nog gebeurt..er staat nu 165.000km op de teller dus ......
Al met al maakt dat het voor mij weer heel
....
Ik wacht nu totdat de verzekerings agent is geweest en moet het maar weer afwachten..
Ik ben al op zoek naar een andere 440 turbo maar het is verdomd lastig....
Je ziet ze haast niet en als je eens wat ziet is hij rood! beaah lelijk...
De kleur 305 metallic zwart vind ik wel mooi ..deze kom ik al helemaal niet tegen zeker niet de turbo!
Dus als je dit leest en je weet wat...?
Zo vroeg ik me ook af of iemand op dit forum weet hoeveel 440 turbo´s er nog zijn ..danwel rondrijden...en hoeveel zijn er ooit geproduceerd..?
Iemand...?
groeten bap
Ik heb er eens over gebeld over het wrakbehoud en als het goed is blijft het wrak van mijzelf....
Dat er een nieuwer kenteken opzit klopt want de auto is geimporteerd uit Portugal ,...heeft daar 2 jaar gereden en is toen naar nederland gekomen..vandaar dus...
Over de onderdelen: ja ik wil wel wat onderdelen eruit halen en/of verkopen..
Ik heb o.a orginele cruisecontrol die goed werkt je komt het haast niet tegen....
Kwa onderdelen is het hele motorblok nog in perfecte staat en met nwe distributie riemen net 3000 km geleden nog gebeurt..er staat nu 165.000km op de teller dus ......
Al met al maakt dat het voor mij weer heel

Ik wacht nu totdat de verzekerings agent is geweest en moet het maar weer afwachten..
Ik ben al op zoek naar een andere 440 turbo maar het is verdomd lastig....
Je ziet ze haast niet en als je eens wat ziet is hij rood! beaah lelijk...
De kleur 305 metallic zwart vind ik wel mooi ..deze kom ik al helemaal niet tegen zeker niet de turbo!
Dus als je dit leest en je weet wat...?
Zo vroeg ik me ook af of iemand op dit forum weet hoeveel 440 turbo´s er nog zijn ..danwel rondrijden...en hoeveel zijn er ooit geproduceerd..?
Iemand...?
groeten bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Jeetje wat balle zeg! Ik wens je heel veel sterkte met de afhandeling! Laat maar maar weten als je de auto in onderdelen gaat verkopen er zijn altijd wel onderdelen te gebruiken!
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kun je niet een 305 Metallic zwart aanschaffen en het blok over-lepelen? Of is dat een beetje teveel van het goed.bap schreef: Ik ben al op zoek naar een andere 440 turbo maar het is verdomd lastig....
Je ziet ze haast niet en als je eens wat ziet is hij rood! beaah lelijk...
De kleur 305 metallic zwart vind ik wel mooi ..deze kom ik al helemaal niet tegen zeker niet de turbo!
Dus als je dit leest en je weet wat...?
Met een beetje mazzel heb je het met een dag of twee werkend erin zitten.
Dat geeft je ruimere keus.
Je moet wel de tijd en ruimte hebben natuurlijk.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- 440rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
- Locatie: Heerhugowaard
Is het niet zo dat je dan ook weer een nieuwe keuring van de RDW moet ondergaan? Het is met zo'n blok nog wel de moeite waard denk ik, maar 'even' overlepelen is wat kort door de bocht dan. Het is wel een leuke uitdaging, zij het door de nood geboren.
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Volgens mij hoeft dat alleen bij aanpassing van het aantal cilinders. of drastische wijziging van inhoud.440rijder schreef:Is het niet zo dat je dan ook weer een nieuwe keuring van de RDW moet ondergaan? Het is met zo'n blok nog wel de moeite waard denk ik, maar 'even' overlepelen is wat kort door de bocht dan. Het is wel een leuke uitdaging, zij het door de nood geboren.
In theorie schroef je er alleen een turbo bij en wordt de motorcode wel anders.
Bel ze eens, dan weet je het.
Overlepelen van alleen het blok, is wel een klus ja, als je de bak meeneemt in de overzetting, ben je volgens mij sneller klaar.
't Was maar een tipje, doe er uw voordeel mee (of niet.....

940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Even een tip... Ga op zoek naar advertenties van 440's die gelijkwaardig zijn aan die van de jouwe. (het liefst de stevig geprijsde dus 
Laat deze advertenties aan de schade expert zien. Zo kan je mooi de waarde van jouw verloren gegegane 440 netjes onderbouwen.
Succes met de verdere afhandeling.
Groet,
Michiel

Laat deze advertenties aan de schade expert zien. Zo kan je mooi de waarde van jouw verloren gegegane 440 netjes onderbouwen.
Succes met de verdere afhandeling.
Groet,
Michiel
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Hay hallo iedereenmhjvs schreef:Even een tip... Ga op zoek naar advertenties van 440's die gelijkwaardig zijn aan die van de jouwe. (het liefst de stevig geprijsde dus
Laat deze advertenties aan de schade expert zien. Zo kan je mooi de waarde van jouw verloren gegegane 440 netjes onderbouwen.
Succes met de verdere afhandeling.
Groet,
Michiel
Bedankt voor de tip iemand zei het hier ook al eerder....
Probleem is dus :dat er dus haast geen 440 turbo´s worden aangeboden
zeker niet gelijkwaardig aan de mijne :?
De kleur..zwart 305 metallic zie je haast niet ..en heel soms een gewone 440..zwart (zeldzaam schijnt) een goeie 440 turbo vinden in eventueel een andere kleur behoorlijk lastig ....
ik ben met mijn huidige 440 turbo zwart zeker 9 maanden aan het zoeken geweest voordat ik de auto dus vond......
Nu zit ik met het probleem dat ik helemaal geen auto meer heb en dus geen 9 maanden kan wachten voordat ik iets heb gevonden...
ik denk er aan om eerst een gewone 440 te kopen totdat ik weer wat anders vind......
Dan zijn er ook nog mensen die denken dat je alles zo even om kunt bouwen ..ik bedoel een turboblok in een gewone 440 stoppen...
Nou dat kan je echt niet zomaar ff doen daar komt wel ff wat meer bij kijken... ik ga niet in op details....buiten dat je niet zomaar een turboblok in een gewone 440 kan en mag zetten...
RDW moet hem officeel opnieuw keuren dat wil je echt niet ...
Nee dat is dus onmogelijk ik kan hier nog zoveel over zeggen laat ik dat maar niet doen..dan lees je morgen nog.....
Dus dat is ook geen optie.
Ik zie wel de 460 turbo en 480 turbo staan die zijn er nog genoeg..ik wil juist de 440 turbo en die schijnen nu zeldzaam te zijn....
Oke als je nog wat weet of ziet ..?ik hoor het graag
Ook goeie tips altijd welkom
groeten Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Hay ) Zweden,Italie is me te ver Duitsland of Belgie als het de moeite waard is......nikske schreef:mag hij eventueel uit België of Duitsland komen?
(of Zweden, Italië?)
groeten bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Hey Bap,
Kan je de expert dus voor het blok zetten.. Laat hem dus maar een gave 440 Turbo zoeken. Mocht hij er al een vinden, betaald hij waarschijnlijk de hoofdprijs. Mocht hij een koopje vinden zijn jullie allebei blij?
In ieder geval succes.
Michiel
Kan je de expert dus voor het blok zetten.. Laat hem dus maar een gave 440 Turbo zoeken. Mocht hij er al een vinden, betaald hij waarschijnlijk de hoofdprijs. Mocht hij een koopje vinden zijn jullie allebei blij?
In ieder geval succes.
Michiel