Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

En hoe ver woon je bij Hoorn vandaan?
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

105 km woon in naaldwijk vlakbij Den Haag.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Best een stuk rijden. Zou best eens samen met je willen kijken hoor. Heb je interesse Pm'en we.
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Update!

Auto is verlaagt en sleept nergens aan. Heb achterbank wel weer terug geplaats, omdat de auto er niet uit zag anders van binnen. Door het gewicht van de achterbank sleept de auto nu wel aan als ik redelijk hard over hobbels ga. Verder heeft de auto nu een super weg ligging, superstrak.
Vele male harder door de bocht en de neus deukt niet meer met remmen en met optrekken komt die niet meer omhoog.

Afbeelding

Zaterdag middag downpipe gemaakt van 60mm binnendiameter. Doorlaat van de flensen ook wat groter gemaakt. Vandaag gemonteerd in de regen op straat onder me auto ::?
Het was zeker de moeite waard. Eerst had ik in de regen alleen in ze 1 wheelspin nu ook in ze 2. (205 breed banden)

Turbo komt sneller aan ze druk en al rijd je rustig in hoge versnelling gaat die voor de 3000 toeren al in rood van de turbo.

Afbeelding

Afbeelding
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Knap gemaakt die downpipe ! Was dus wel de goeie die je van mij had.

Auto staat ook netjes op zijn pootjes, en niet zo hoog als bij mij achter (zal wel door mijn koni;s komen).
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

Hee,

Ik kan de plaatjes helemaal niet zien...

:eeeek:
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Nu kan je de foto's wel zien als het goed is. Ik kon ze zelf ook niet zien op het forum.

Hoop dat ik volgende week de rest van me uitlaat systeem af hebt.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

Wow, mooi laag hoor! En knap gedaan, die voorpijp!

0X
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Weet iemand hoe de kleur heet van mijn auto?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Staat op het plaatje boven de rechterkoplamp (gezien in de rijrichting, dit is de kleurcode dan, die kan je vervolgens weer opzoeken op een lijstje wat ergens op het forum rondzwerft).
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Lijkt verdacht veel op mijn kleur ;)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

De rest van me uitlaat is nu klaar, helaas nog geen foto's.

Uitlaat systeen en ophangpunten vind ik erg slecht bij deze volvo en de pijp is ook een stuk zwaarder geworden dus moet ik nog een extra ophangpunt maken, want hang nu erg dicht boven de grond.

Heb een 60mm pijp gebruikt en het verschil is heel goed te merken.
Lijkt of de turbo nog eerder oppakt en je krijgt gelijk een douw bij lage toeren. Dus weer meer koppel onderin!!!

Morgen het ophangpunt maken en zal kijken of ik wat foto's ervan kan maken. Als het droog is nog een stukje rijden :P
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Ziet er goed uit allemaal. Alleen lijkt "wielspin in twee" nou niet bepaald een doel van tuning toch? ;)
Volvo 940 SE
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

gvanminnen schreef:
Bart Giesen schreef:Als je een VR6 met 'slechts' die tuning wilt voorblijven, kom je denk ik van een koude kermis thuis.

Koop een APEXI AVCR, en een grote(re) intercooler... Graadje koudere bougies en afhankelijk van je turbodruk een APEXI SAFC. Daarna een freeflow uitlaatsysteem (2.5 / 3 inch) zonder dempers.

Alleen al een open luchtfilter en een freeflow (vanaf de turbo) geeft al een giga verschil (logisch ook).
Wil ook meer veranderen, maar weet nog niet goed wat en of het veel helpt.Die AVCR en SAFC zijn hele dure dingen en dat is om je setup iets mooier af te stellen. Ben je 800 euro kwijt en bereik je denk niet super veel mee. Meer turbodruk wil ik zeker niet. Moet wel heel blijven.

Grotere intercooler
Denso bougie
Bougie kabels 8,5 mm
Benzinedrukregelaar ( weet niet of dit helpt op mijn setup?? )
Haha, sorry hoor, maar daar zul jij achterkomen of dat 'niet super veel' uitmaakt :D En je maakt echt niet zomaar iets kapot hoor. Dat is gewoon een questie van met lage boost beginnen en al gaande weg wat zaken afstellen. Mijn Nissan liep op 1.2 bar en die turbo heeft het in de periode dat ik hem had, prima volgehouden.

Een grotere intercooler, dumpvalve en een freeflow systeem laat je Volvo onzettend merkbaar harder acceleren! Ik zal eerst daarin investeren. Bougiekabels doet weinig

Een benzinedrukregelaar zou ik niet nemen. Beste koop je een Walro-pomp. Die heeft een hogere capaciteit en is universeel. Kosten nieuw +/- 100e. Wel een aanrader.
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Rica vertelde mij dat een benzinedrukregelaar ook niet veel nut had.

Grotere intercooler is wel belangrijk, maar twijfel hier nog over. Lijkt mij ook dat die op een hele slecht plek zit. Namelijk tussen de radiator en airco radiator in. Vangt weinig wind zo en krijgt misschien ook hitte van de voorste radiator mee.

Beste plaats ik er dan een voor me bumper, maar dan moet er een hoop aangepast worden.

Eerst me uitlaat systeem in orde maken.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

CSC uitlaat? of ga je een eigen uitlaat maken?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Heb een eigen uitlaat gemaakt. Alleen moet er nog een extra ophangpunt gemaakt worden.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

ok gaaf! dan ook je eigen dempers of wa?

en wat voor diameter gebruik je er voor?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Diameter is 60mm en heb een jap-style demper gebruikt.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

hoop tering herrie dus
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”