bart simpson schreef:het zijn vaak de kleinere bedrijven die ten onder gaan
Klopt omdat het gros wat vaak bij de dealer komt lease rijders zijn , daar spelen de kosten een minder grote rol .
Jij en ik komen domweg niet vaak genoeg bij de volvo specialist , in principe 1x per jaar voor een beurtje , en de grote aantallen lease rijders moeten vaak van de leasemaatschappij naar de off. dealer dus die overleefd het wel..
Het blijft een wisselwerking "veel omzet betekend niet automatisch ook veel winst" is waar maar is VEEL winst een must of kun je tevreden zijn met genoeg winst om gewoon te kunnen leven en HEEL veel omzet met gelijke winst kan wel aantrekkelijk zijn.
Touroperators als Solmar maken per pass. ruwweg 1 euro netto winst en da's weinig, maar ze vervoer(d)en bijna 1 miljoen passagiers..............tel uit je winst.
Dus dealers verlaag(-30%) het werkplaatstarief naar het tarief van onafhankelijke garages/specialisten
Jullie weer de verloren klanten terug, de "gevluchte" klant weer blij met de kosten en de off. dealer zal het beter gaan.................toch.
En het zijn niet alleen de uurlonen, ook onderdelen en bv banden kosten bij de dealer aanmerkelijk meer(weer die overhead kosten).
Ik hoop zo dat alle dealers kunnen blijven bestaan want iedereen heeft recht op een leuk leven.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Als je de hoofdprijs wilt winnen kun je ook verliezen..
Prijsstelling moet marktconform zijn......en de beleving van kwaliteit prijs verhouding stelt de dealer zich wat hautain op vind ik...
Zeker voor de klanten anders dan de leaseMy.
Ik denk dat wij kleine klanten de korting van de lease betalen
Bover schreef:
Ik denk dat wij kleine klanten de korting van de lease betalen
Ik denk dat dat reuze meevalt. Ik zou haast durven te stellen dat dealers meer aan leaseauto's verdienen dan aan eigen auto's.
Als ik zie wat voor onderhoud er aan mijn huidige auto is gedaan, dan is die korting echt wel gedekt.
Zodra ik op het terrein van de garage sta, dan heb ik al nieuwe ruitenwissers en in veel gevallen ook nieuwe banden. Ik heb een stevige rijstijl, maar mijn banden zagen er na een kleine 30.000km nog heel goed uit.
En dan moet ineens de radiateur vervangen worden omdat deze lek is aan de achterkant. Terwijl er nooit een drup onder de auto heeft gelegen. Antwoord op die vraag: "dat komt waarschijnlijk van een eerdere schade". Ik heb nog nooit schade aan de voorzijde van de auto gehad :?
Na die vermelding hadden ze niet echt een antwoord.
Maar alle reparaties waren al goedgekeurd door de LeaseMy en dus ook al uitgevoerd. Sommige dingen waren in mijn ogen onterecht. Voor Leaseauto's wordt toch wel getekend, dus er valt flink aan te verdienen.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk. Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Ik heb van een ex vw monteur die in dienst was van een vw dealer. Ook weleens van die verhalen gehoord. Bij lease auto’s worden wel vaker onderdelen vervangen die eigenlijk niet aan vervanging toe zijn. Stel je bent een hele rustige rijder ( anticiperend rijdend) en je remblokken/schijven slijten niet zo hard. Maar toch worden ze vervangen omdat andere leaserijders ze dan al versleten hadden. Ik heb het toendertijd ook zelf gehad bij deze vw dealer met T4 caravelle TDI. Ze gaan gewoon uit van een vast omschreven beurt bij 30.000/60.000 km. Draaien gewoon een A4 uit met daarop wat er moet gebeuren ook al is dit niet nodig en brengen dit gewoon in rekening. 30.000 km remblokken vervangen, luchtfilter was een K&N filter volgens de nota vervangen, dus niet.Ik had de monteur hiervan op de hoogte gesteld en deze had hem dus niet vervangen. Maar ja het onderhoudsprogamma zegt vervangen. Zo staan er wel meer standaard bedragen op (ruitenreiniger/koelvloeistof,enz) maar deze had ik zelf al max. afgevuld. Dus toen ik vroeg van dan hebben jullie er wel een dijkje om heen gezet anders loopt het zo over de vloer. Maar al met al 120,00 euro van de beurt afgekregen voor niet verrichte werkzaamheden. Maar als fleetowner bent met meerdere auto’s en elke keer voor zeg maar 120,00 euro bij de benen wordt genomen. Dan is dit op jaarbasis een aardig bedrag voor een dealer.
Onze auto moet binnen een maand voor de APK en waarschijnlijk een (grote) beurt, tenminste: we hebben hem vorig jaar gekocht en toen werd verteld dat we iedere 20.000 km of tenminste 1x per jaar terug moetsen komen voor een beurt, er werd me ook verteld dat Volvo geen "kleine en grote" beurt kent, gewoon iedere 20.000 km of 1x per jaar, klopt dat?
Maar dan mijn vraag: ik heb eigenlijk niet echt veel vertrouwen in de (onze) dealer en vroeg me af of je voor de APK en evt. het jaarlijkse of periodieke onderhoud niet gewoon naar een algemene garage kan?
En hebben jullie tips voor de omgeving Apeldoorn?
pch schreef:Onze auto moet binnen een maand voor de APK en waarschijnlijk een (grote) beurt, tenminste: we hebben hem vorig jaar gekocht en toen werd verteld dat we iedere 20.000 km of tenminste 1x per jaar terug moetsen komen voor een beurt, er werd me ook verteld dat Volvo geen "kleine en grote" beurt kent, gewoon iedere 20.000 km of 1x per jaar, klopt dat?
Maar dan mijn vraag: ik heb eigenlijk niet echt veel vertrouwen in de (onze) dealer en vroeg me af of je voor de APK en evt. het jaarlijkse of periodieke onderhoud niet gewoon naar een algemene garage kan?
En hebben jullie tips voor de omgeving Apeldoorn?
Gr. Paul.
Ook een algemene garage kan dit uitvoeren lijkt mij , als ze maar de juiste spullen gebruiken ( bv soort olie ed ) .
En ze moeten ook de service interval melding kunnen resetten , lullig als je op vakantie gaat en je kijkt de hele vakantie tegen een melding aan van service nodig terwijl de beurt net geweest is.
Verder ben ik niet bekend in apeldoorn , dus als er andere mensen op het forum een adres hebben....
V70 T5 assen schreef:
En ze moeten ook de service interval melding kunnen resetten , lullig als je op vakantie gaat en je kijkt de hele vakantie tegen een melding aan van service nodig terwijl de beurt net geweest is.
Kun je ook makkelijk zelf, staat al wel ergens hier op het forum.
V70 T5 assen schreef:
En ze moeten ook de service interval melding kunnen resetten , lullig als je op vakantie gaat en je kijkt de hele vakantie tegen een melding aan van service nodig terwijl de beurt net geweest is.
Kun je ook makkelijk zelf, staat al wel ergens hier op het forum.
OK, niemand een adresje in Apeldoorn of kan het gewoon bij de "Kwikfit"?
En klopt het idd dat er geen grote of kleine beurten bestaan bij Volvo maar gewoon 1 beurt die 1x per jaar of iedere 20K km gedaan moet worden?
En waar bestaat zo'n jaarlijkse onderhoudsbeurt eigenlijk uit? Ze konden me vertellen dat zo'n beurt (mijn dealer kon het opzoeken en noemde een prijs van ergens in de €400,-) een standaard prijs heeft excl. kosten voor de APK. Zijn dat dan wat filters vervangen en nieuwe olie, of nog meer?
Zal bij ons een 210K km-beurt zijn dan.
Is mijn bescheiden mening ik zou daar onze auto niet graag achterlaten .
Als ik hun advertentie,s lees , dat ze half synthetische olie gebruiken dat komt er bij de T5 niet in !!
Verder hun prijzen zijn gebaseerd op 4 cilinders .
Is er daar geen algemene Bosch garage ?? waar mensen werken die gewoon weten wat voor onderhoud jou auto behoeft en de juiste olie en filters plaatst
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Pas bij mijn specialist geweest (bij de dealer kom ik alleen voor Volvo zomer- en winteraanbiedingen) voor de 20.000 km beurt (die ik gewoon elke 15.000km laat uitvoeren - je moet nooit beknibbelen op onderhoud volgens mijn stellige mening maar je mag er wel op besparen door handig te shoppen-)
Ik blijf er altijd zelf bij, niet omdat ik het niet vertrouw, maar gewoon omdat ik het leuk vind en omdat het dan lekker snel klaar is.
Ik had gebeld van tevoren dat er een rammeltje aan de onderkant zat dat ik graag verholpen wilde zien. Toen ik kwam had men de betreffende stabilisator al besteld omdat men zelf gokte op dat onderdeel; helemaal goed gegokt ook nog!
En passent werden mij remmen en de bandenspanning ook gecontroleerd.
Tja, ik moest betalen voor het lampje, dat hoeft bij de dealer dan weer niet. En de ruitensproeiervloeistof staat hier ook standaard op de rekening, maar werd er keurig afgehaald omdat de monteur aantekende dat het niet nodig was.
Jullie begrijpen misschien, ik ben weer erg tevreden!
Intussen had ik ook nieuwe bandjes nodig, en daar heb ik ook maar even handig voor geshopt. Toevallig had men bij Profile een aanbieding, 4 nieuwe 16" Michelin Energy Savers voor € 334,- (ex Btw, inclusief montage en balanceren)
Some guys have all the luck?
Nou ja, ik wens jullie allemaal betrouwbare garagisten en vooral fantastisch onderhouden Volvo's!
Dan lijkt me het bedrag tussen de €400,- en de €500,- wat aan de hoge kant voor mijn 210.000 km-beurt? (vorig jaar bij 194.000 km gekocht en voor het laatst een beurt gehad)
Of is dat een zeer speciale uitgebreide beurt waarbij er grote en veel dingen vervangen gaan worden?
Ik twijfel heel erg: wat nu te doen, hij moet sowieso binnen nu en 1 maand voor de APK, dit kan ik natuurlijk ergens anders laten doen en dan ook meteen laten kijken of er nog dingen zijn die kapot zijn die ik dan nog onder de garantie van mijn dealer kan laten repareren, anderzijds zit ik dus nog (lang) niet op de 20.000 km of 210.000 km en de beurt is mijns inziens dus nu nog niet echt nodig, toch?
Als er nog geen beurt nodig is, waarom zou je het dan toch doen?
Als blijkt bij de APK dat er garantie-zaken te doen zijn kun je dat beter laten vaststellen door een kritische specialist dan door je dealer, die er niet zonder meer op uit is gratis reparaties te verrichten.