sleutelen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
lon
Starter

Hallo!
heb me net aangemeld als nieuwe gebruiker. Zal me even voorstellen: Lon, 36 jaar en de trotse bezitter van een 940 SE turbo uit '92. heb de prachtbak sinds vorig jaar sept, en hij is volgens de boeken toe aan een beurt. (volgens mij nog niet hoor, rijdt als een zonnetje :D )
Nu lijkt het me leuk om zelf ook wat te sleutelen. Bestaat er zoiets als sleuteldagen voor deze modellen? Of andere tips?
Michael Oud
5th Gear member

Als je lid wordt van de Volvo 700 vereniging kun je met enige regelmaat mee doen met sleuteldagen. Ook de Liefhebbers hebben zo nu en dan PoetsKlusKletsKijkKoffie dagen.

Welkom trouwens!
Volvo 940 SE
lon
Starter

Bedankt voor de tips! De Pkkkk dag spreekt me het meest aan, klinkt wel ontspannen. Ooit zelf heen geweest?
Ik ben trouwens bang dat ik daar qua info niet veel zal kunnen toevoegen; het vooroordeel dat vrouwen niet veel meer kunnen dan ruitenvloeistof kunnen bijvullen en olie kunnen checken klopt voor mij. Herken daarnaast nog net de verschillende onderdeln onder de motorkap maar dat was het wel... Maar wil daar dus graag verandering in brengen!
jgvdv
3rd Gear member

dan ben je op een PKKK aan het juiste adres zonder verplichtingen!
V60 D6 2014
V60 D6 2013
Michael Oud
5th Gear member

lon schreef:Bedankt voor de tips! De Pkkkk dag spreekt me het meest aan, klinkt wel ontspannen. Ooit zelf heen geweest?
Ik ben trouwens bang dat ik daar qua info niet veel zal kunnen toevoegen; het vooroordeel dat vrouwen niet veel meer kunnen dan ruitenvloeistof kunnen bijvullen en olie kunnen checken klopt voor mij. Herken daarnaast nog net de verschillende onderdeln onder de motorkap maar dat was het wel... Maar wil daar dus graag verandering in brengen!
Ik ben er zelf nog niet geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat die van mij voor technische klussen eigenlijk altijd naar de dealer gaat... :roll:
Volvo 940 SE
lon
Starter

Tja, die van mij dus ook. Het lijkt me gewoon handig om de basis dingen zelf te kunnen. Scheelt toch weer in de grote beurt, nietwaar?
Fat Rat
5th Gear member

bij de vereniging is het ook fijn klussen op de sleuteldagen, het staat ook vrij aan eenieder om een keer de sfeer op te komen snuiven...
Voor wat betreft sleutelende vrouwen, laatste keer dat ik erbij was in Gemert was een dame heel fanatiek zelf distributie riemen enzovoorts aan het vervangen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Vilvi
2nd Gear member

Ik ga binnenkort een 940 SE slopen,als je mij meehelpt dan weet je meteen hoe je je eigen auto moet onderhouden...............Je leert een auto pas echt kennen als je het een keer uitelkaar hebt gehaald 8)
Ik doe al het onderhoud aan mijn Volvo's ook zelf w.o. een goede 940 SE :P

Wat wil je zoal zelf gaan doen aan je auto?

O ja,dat slopen en meehelpen van een 940 SE was geen geintje :D
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”