Ook ik ben recentelijk terug gekomen vanuit Garda Italie. Dit met een V70 2.0 diesel. Verbruik: 1:17,95. En dan heb ik de auto niet behandelt als een mietje, maar voluit door gereden in Duitsland, iets zachter in Oostenrijk en normmal in Italie. Het gebied waar ik zat was behoorlijk bergachtig, maar de 2.0D heeft meer als voldoende vermogen.
Wat mij opviel was, dat als ik een lange afdaling maakte, de brandstof meter ook weer opliep. Alsof er diesel bij gegooit werd terwijl ik afdaalde. heel apart. De boordcomputer zij overigens gem. verbruik 6.9l/100km, klopt dus ook van geen kant.
Verbruik D5
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21.07.2008 - 20:17
- Locatie: 's Gravendeel
- Contacteer:
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
wiesmann,
Netjes hoor, 1:18!!! En jouw boordcomputer is volgens mij een van de weinigen die een hoger dan werkelijk verbruik aangeeft. Meestal zitten ze ruim onder wat uberhoubt mogelijk is...
Netjes hoor, 1:18!!! En jouw boordcomputer is volgens mij een van de weinigen die een hoger dan werkelijk verbruik aangeeft. Meestal zitten ze ruim onder wat uberhoubt mogelijk is...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 21.12.2007 - 09:24
- Locatie: Omgeving Bastogne
Afgelopen week ben ik op en neer gereden naar Slovenië. Gemiddeld verbruik, inclusief lekker doorrijden op de Duitse Autobahn: 6,8 op 100. Dat is maar 0,1 liter meer dan de fabrieksopgave. Maar in het gewone woonwerkverkeer haal ik die waarden niet...
XC70 D5 AWD Summum Geartronic MY 2013
- KarelV70
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 31.12.2008 - 14:30
Ik kocht mijn auto met 30K Km, en volgens de BC een gemiddeld verbruik van 9 l/100km.
Net mijn eerste tank leeggereden, die was afgevuld door de verkopende dealer.
Volgens de BC verbruikte ik over mijn eerste 700 km 8.6 l/100 km.
Ervan uitgaande dat ik net als de dealer de tank niet compleet tot het laatste gaatje afvul, heb ik een gemiddelde van 7.7 l/100 km. Dat verschil lijkt mij te groot.
Ik zal nogmaals meten over de volgende km's en een updateje tikken.
Ik kon overigens maar 60 liter tanken, en het lampje brandde al. Dat zou wel vroeg zijn als ik nog 10 liter brandstof over zou hebben...
Zou gelaagd glas nog een verschil maken in verbruik? Is natuurlijk ietsje zwaarder. Weet iemand hoeveel?
Het verschil met mijn S60 D5 (de huidige 2.4D) is wel groot. Die verbruikte over de laatste 100k Km (van de dikke 350k) 6.7 l/100 Km. Wel een M5 bak, itt tot mijn huidige GT bak...
Net mijn eerste tank leeggereden, die was afgevuld door de verkopende dealer.
Volgens de BC verbruikte ik over mijn eerste 700 km 8.6 l/100 km.
Ervan uitgaande dat ik net als de dealer de tank niet compleet tot het laatste gaatje afvul, heb ik een gemiddelde van 7.7 l/100 km. Dat verschil lijkt mij te groot.
Ik zal nogmaals meten over de volgende km's en een updateje tikken.
Ik kon overigens maar 60 liter tanken, en het lampje brandde al. Dat zou wel vroeg zijn als ik nog 10 liter brandstof over zou hebben...
Zou gelaagd glas nog een verschil maken in verbruik? Is natuurlijk ietsje zwaarder. Weet iemand hoeveel?
Het verschil met mijn S60 D5 (de huidige 2.4D) is wel groot. Die verbruikte over de laatste 100k Km (van de dikke 350k) 6.7 l/100 Km. Wel een M5 bak, itt tot mijn huidige GT bak...
Fiat Uno 55
Ford Escort Station 1.6
Peugeot 406 Break 2.0 HDi
Saab 9-3 Arc 2.0t
Volvo S60 D5 Edition
Volvo V70 D5 GT Summum/Mobility/Security/Estate
Ford Escort Station 1.6
Peugeot 406 Break 2.0 HDi
Saab 9-3 Arc 2.0t
Volvo S60 D5 Edition
Volvo V70 D5 GT Summum/Mobility/Security/Estate
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 21.12.2007 - 09:24
- Locatie: Omgeving Bastogne
Dat is waarschijnlijk niet het gemiddelde over de 30K km. Misschien is de BC vlak voor de verkoop op nul gezet en heeft de auto daarna een stevige testrit gemaakt?KarelV70 schreef:Ik kocht mijn auto met 30K Km, en volgens de BC een gemiddeld verbruik van 9 l/100km.
XC70 D5 AWD Summum Geartronic MY 2013
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
We zijn net terug van een paar weken wintersport en ik ben nog steeds tevreden met het verbruik van de D5
Ik heb bijna 900km gereden met een verbruik van 8.2L op de BC.
Ik heb bijna 900km gereden met een verbruik van 8.2L op de BC.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- KarelV70
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 31.12.2008 - 14:30
Dat hoop ik, want anders heeft de vorige eigenaar er behoorlijk in rond zitten scheuren...Ardenner schreef:Dat is waarschijnlijk niet het gemiddelde over de 30K km. Misschien is de BC vlak voor de verkoop op nul gezet en heeft de auto daarna een stevige testrit gemaakt?KarelV70 schreef:Ik kocht mijn auto met 30K Km, en volgens de BC een gemiddeld verbruik van 9 l/100km.
Fiat Uno 55
Ford Escort Station 1.6
Peugeot 406 Break 2.0 HDi
Saab 9-3 Arc 2.0t
Volvo S60 D5 Edition
Volvo V70 D5 GT Summum/Mobility/Security/Estate
Ford Escort Station 1.6
Peugeot 406 Break 2.0 HDi
Saab 9-3 Arc 2.0t
Volvo S60 D5 Edition
Volvo V70 D5 GT Summum/Mobility/Security/Estate
- KarelV70
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 31.12.2008 - 14:30
Tweede tank leeg gereden, ongeveer 750 km. BC stond al een tijdje op ---km. Toch nog maar 64 liter kunnen tanken.
Gemiddelde van 1:11,5 km. Ofwel: 8,7 l/100 km. Niet erg zuinig dus, terwijl ik helemaal niet vreemd rijd. Niet harder dan 130-140km/uur, maar meestal tussen de 80 en 120 km/uur, altijd Cruise Control, nooit hard optrekken, weinig files, veel snelweg km.
Hoeveel zou tuning schelen hier?
Gemiddelde van 1:11,5 km. Ofwel: 8,7 l/100 km. Niet erg zuinig dus, terwijl ik helemaal niet vreemd rijd. Niet harder dan 130-140km/uur, maar meestal tussen de 80 en 120 km/uur, altijd Cruise Control, nooit hard optrekken, weinig files, veel snelweg km.
Hoeveel zou tuning schelen hier?
Fiat Uno 55
Ford Escort Station 1.6
Peugeot 406 Break 2.0 HDi
Saab 9-3 Arc 2.0t
Volvo S60 D5 Edition
Volvo V70 D5 GT Summum/Mobility/Security/Estate
Ford Escort Station 1.6
Peugeot 406 Break 2.0 HDi
Saab 9-3 Arc 2.0t
Volvo S60 D5 Edition
Volvo V70 D5 GT Summum/Mobility/Security/Estate
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Ja tuning kan je verbruik zeker naar beneden krijgen, zie voor meer
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=tuning
Je kan ook verder zoeken op dit Forum met de zoek functie ¨tuning D5
er is genoeg info. Ik heb zelf de RICA PPC van Volvotech en ben dik tevrede.
http://www.volvotech.eu/
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=tuning
Je kan ook verder zoeken op dit Forum met de zoek functie ¨tuning D5
er is genoeg info. Ik heb zelf de RICA PPC van Volvotech en ben dik tevrede.
http://www.volvotech.eu/
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 21.12.2007 - 09:24
- Locatie: Omgeving Bastogne
Wat zegt de verzekering daarvan? De premie is deels afhankelijk van het vermogen van je auto. Als ze na een ongeval constateren dat je de auto hebt opgevoerd, zouden ze weleens heel moeilijk kunnen doen...
XC70 D5 AWD Summum Geartronic MY 2013
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
Je klinkt bijna als de Belgische Bart Simpson..........indien je hierover geen slapeloze nachtjes wil, kan je dit gewoon aangeven aan je verzekering, betaal je wat meer, maar op een goede nachtrust staat dan ook geen prijs hé.Ardenner schreef:Wat zegt de verzekering daarvan? De premie is deels afhankelijk van het vermogen van je auto. Als ze na een ongeval constateren dat je de auto hebt opgevoerd, zouden ze weleens heel moeilijk kunnen doen...
- marcvr
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02
Ik heb zonet eens naar autoweek.nl gefietst en het test verbruik van enkele volvo 's bekeken.
Een C70, 2 liter diesel, hangeschakeld kwam op 8.3 l (fabriek = 6.1L)
eens S60 D 5, 2007, handgeschakeld volgens test 7.6 (fabriek = 6,6L)
een XC70 D5, 2007, automaat volgens test 9,8 (fabriek =8,3L)
die laatste is natuurlijk in het nadeel met zijn 4 wiel aandrijving en dit zijn testgegevens hé
Veel hangt af van het rechter pootje en de Volvo automaten zijn ook niet echt up to date.(nog steeds een te grote slip bij vertrek)
In de s80 is nu de nieuwe D5 met dubbele turbo verkrijgbaar: deze krijgt de stempel euro IV- norm en dat vind ik toch een spijtige zaak omdat er al een tijdje vrachtwagens rondrijden met de euroV- norm.
Een BMW 525d (opm dit is een 3 liter 6pitter met 197 pk) verbruiktte in de test 9.4 l en fabriek geeft 6,6 liter op!
Nog 1 opmerking als je vriend-collega om het verbruik van zijn wagen vraagt is het net alsof je over het loon praat maar dan omgekeerd.
Met mijn werkpaard s80 D5 en opgepept tot 198 pk,bwj 2002-ongv 132000 km word nu zeer weinig uit de stal gehaald maar deze kan ik zonder moeite onder de 6,5 L houden.
Ik toer dus nu regelmatig rond met de A4 avant van mijn dochter. Dit is een 163 pk, 6 versnellingen handgeschakeld, bwj begin 2007met 35.000 km op de teller.
Ondanks dat ik alles uit de kast haal en echt moeite deed om het verbruik zo laag mogelijk te houden,kreeg ik het verbruik niet onder de 6.8 liter: enkele kilometer in de stad en verder een ritje thuis-Keulen en terug, tijdens het smogalarm (meest 90-100 km/uur in België) en in Duitsland niet boven de 130 wegens de weeromstandigheden.
Hier zaten een aantal kouden starts in , ongeveer 25 km in de stad, 30 km buitenwegen de rest, een goede 470 km auto snelwegen.
Een C70, 2 liter diesel, hangeschakeld kwam op 8.3 l (fabriek = 6.1L)
eens S60 D 5, 2007, handgeschakeld volgens test 7.6 (fabriek = 6,6L)
een XC70 D5, 2007, automaat volgens test 9,8 (fabriek =8,3L)
die laatste is natuurlijk in het nadeel met zijn 4 wiel aandrijving en dit zijn testgegevens hé
Veel hangt af van het rechter pootje en de Volvo automaten zijn ook niet echt up to date.(nog steeds een te grote slip bij vertrek)
In de s80 is nu de nieuwe D5 met dubbele turbo verkrijgbaar: deze krijgt de stempel euro IV- norm en dat vind ik toch een spijtige zaak omdat er al een tijdje vrachtwagens rondrijden met de euroV- norm.
Een BMW 525d (opm dit is een 3 liter 6pitter met 197 pk) verbruiktte in de test 9.4 l en fabriek geeft 6,6 liter op!
Nog 1 opmerking als je vriend-collega om het verbruik van zijn wagen vraagt is het net alsof je over het loon praat maar dan omgekeerd.
Met mijn werkpaard s80 D5 en opgepept tot 198 pk,bwj 2002-ongv 132000 km word nu zeer weinig uit de stal gehaald maar deze kan ik zonder moeite onder de 6,5 L houden.
Ik toer dus nu regelmatig rond met de A4 avant van mijn dochter. Dit is een 163 pk, 6 versnellingen handgeschakeld, bwj begin 2007met 35.000 km op de teller.
Ondanks dat ik alles uit de kast haal en echt moeite deed om het verbruik zo laag mogelijk te houden,kreeg ik het verbruik niet onder de 6.8 liter: enkele kilometer in de stad en verder een ritje thuis-Keulen en terug, tijdens het smogalarm (meest 90-100 km/uur in België) en in Duitsland niet boven de 130 wegens de weeromstandigheden.
Hier zaten een aantal kouden starts in , ongeveer 25 km in de stad, 30 km buitenwegen de rest, een goede 470 km auto snelwegen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Om er maar over door te gaan, XC90 D5 is zuiniger dan een nieuwe X5 3.0sd bij dezelfde rijstijl!
Met de XC90 haalden we de 8l/100km nogwel maar met de X5 komen we niet veel verder dan 10l/100km en dan rijden we enorm rustig wat we met de xc90 niet deden....
Met de XC90 haalden we de 8l/100km nogwel maar met de X5 komen we niet veel verder dan 10l/100km en dan rijden we enorm rustig wat we met de xc90 niet deden....
- marcvr
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 17:02
Ik kan enkel maar besluiten dat de fabrieksgegevens zeer optimistisch zijn en het klinkt aannemelijker de gegevens over te nemen van de testen in automagazines. Deze zullen dan ook niet overeenstemmen met jouw verbruik maar zullen m.i. dichter bij de werkelijkheid zitten dan wat de fabrikant beweert.
:redhotevil: Nu lees ik ergens anders dat de nieuwste D5-twin turbo toch beantwoord aan de euro V norm :roll:
:redhotevil: Nu lees ik ergens anders dat de nieuwste D5-twin turbo toch beantwoord aan de euro V norm :roll:
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb nu een kleine 20.000 km en het verbruik is de laatste weken gezakt van 9,2 naar 8,8 l/100 km. Hopelijk zet die tendens zich door... (nochtans laatste weken veel met verwarlming hoog en stoelverwarming aan gereden (heerlijk na een winterse mountainbiketocht).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
[quote]Nu lees ik ergens anders dat de nieuwste D5-twin turbo toch beantwoord aan de euro V norm .
Is inderdaad Euro V ,evenals de in aantochtzijnde nieuwe 2.4d van 175pk/400nm.
En we mogen toch wel van een nieuwe motor spreken,op Volvo afgaand.
Hopelijk hebben ze ditmaal hun huiswerk goed gemaakt! Grtn Eddy.
Is inderdaad Euro V ,evenals de in aantochtzijnde nieuwe 2.4d van 175pk/400nm.
En we mogen toch wel van een nieuwe motor spreken,op Volvo afgaand.
Hopelijk hebben ze ditmaal hun huiswerk goed gemaakt! Grtn Eddy.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Het is ook zeker handig alleen trekt het nogal bekijks op de parkeerplaats van de supermarkt.D.M schreef:Het is inderdaad een gimmick, maar heb toch al ondervonden dat het handig kan zijn als je je handen vol hebt, maar de sleutel wel in aanslag. Je hoeft je spullen niet eerst neer te zetten. Niet levensnoodzakelijk, maar toch leuk.

Kende deze optie alleen nog maar van Mercedes.
Het is gewoon een goed rijdende/mooie auto,dit een demo dus een erg volle auto zwart van buiten en rood leder van binnen!
Wat ook mooi en functioneel is is de Bleutooth carkit en het RTI.
En er zit een goed geluid in de high perfomance audio.
Wat alleen ontbreekt is de xenon verlichting dat zou ik op zo'n auto zeker nemen.
Kortom zou hem graag ruilen tegen mijn S60!
Bij onze nieuwe volvo neem ik zeker de geartronic automaat in overweging.
Gr. Dennis[/quote]
Sorry, maar de vorige Opel Vectra heeft het al jaren hoor, en op mijn passat zat het ook
- Paul V
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 22:48
Het verbruik van de D5 automaat, valt mij op zich niet tegen, Een 8,1 liter /100km. (1600 kg)
Het maakt in het verbruik eigelijk niet zoveel uit of je nu rustig rijdt of lekker "doortrapt". Hij blijft zo rond de 8,3 en 8,1 verbruiken.
Wat mij betreft prima.. anders had ik wel een "Lelijke" Prius gekocht
Het maakt in het verbruik eigelijk niet zoveel uit of je nu rustig rijdt of lekker "doortrapt". Hij blijft zo rond de 8,3 en 8,1 verbruiken.
Wat mij betreft prima.. anders had ik wel een "Lelijke" Prius gekocht

-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Zelfde verbruik, rica tuning, vorige week heen en weer naar Oostenrijk met 3 man en bagage 180 + km/uur.Paul V schreef:Het verbruik van de D5 automaat, valt mij op zich niet tegen, Een 8,1 liter /100km. (1600 kg)
Het maakt in het verbruik eigelijk niet zoveel uit of je nu rustig rijdt of lekker "doortrapt". Hij blijft zo rond de 8,3 en 8,1 verbruiken.
Wat mij betreft prima.. anders had ik wel een "Lelijke" Prius gekocht