Hoi,
Ik heb vandaag mijn achterlampunits vervangen van mijn volvo 440 uit 93. Er zaten oude type lampen in met die oranje vlakken nog, deze vervangen voor nieuwe type lampen met alleen rood-wit. Alle draden omgezet in de stekkers en na een hoop gepruts werk alles naar behoren, op één ding na....
hele tijd blijft nu op het dashboard het lampje van de lichtcontrole branden, terwijl alle lampen toch zeker wel werken en niet kapot zijn. Wie helpt mij... En hoe zou ik anders het makkelijkst dit lampje niet meer kunnen laten branden??
gr.
probleem na vervangen achterlampunits.
-
- 5th Gear member
je hebt mogelijk 2 verschillende lampjes in een achterlichtunit zitten, ander wattage...
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- dash
- 3rd Gear member
remlichten werken allebij wel?
als je hem niet meer wil zien, is uitdraaien in je klokkenset het simpelste, maar wil je dat.
als je hem niet meer wil zien, is uitdraaien in je klokkenset het simpelste, maar wil je dat.
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
-
- 5th Gear member
- Heb je verlichting de goede sterkte van de lampen?
- Zitten er 2 lampen in ipv 1? ik heb zelf bv 2 lampen per zijde voor de normale verlichting, ik weet niet of dat bij jouw ook is.
- Remlicht verwisselt met normaal licht? Of verwisseling met mistlampen
etcetc
- Zitten er 2 lampen in ipv 1? ik heb zelf bv 2 lampen per zijde voor de normale verlichting, ik weet niet of dat bij jouw ook is.
- Remlicht verwisselt met normaal licht? Of verwisseling met mistlampen
etcetc
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
Volgens mij is het wattage van de lampen allemaal goed. Bij het oude type zit er voor gewoon licht 1 klein lampje, en 1 grote die tegelijk ook feller oplicht bij remmen. Bij de nieuwe zitten er twee kleine voor normaal licht en 1 aparte die alleen brand bij remmen. Alle lampen doen het allemaal en functioneren naar behoren. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? klok eruit halen en lampje erachterweg halen is peuleschil, 25 min al met al (ben getraind inmiddels) maar lieft wil ik dat ie uiteraard blijft werken ivm als er een lamp kapot gaat.
gr.
gr.
-
- 4th Gear member
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 440 toen ik de achterlichten vervangen had.
Het is al weer een tijdje geleden, maar het probleem bij mij was ongeveer zo: Het bleek dat het de buitenste lampjes (die dus gebruikt worden voor normaal licht en remlicht) van de oude achterlichten 10 watt zijn, terwijl dat alle lampjes voor gewoon licht van de nieuwe achterlichten 5 watt zijn (je hebt nu een apart 10 watt remlichtlampje, en beide lampjes voor het gewone licht zijn 5 watt).
Ik had dit eerst ook niet door, maar dat veroorzaakte bij mij het probleem. Ik heb toen alle lampjes vervangen voor het juiste wattage zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing van een nieuwe 440 en toen was het probleem opgelost.
Het is al weer een tijdje geleden, maar het probleem bij mij was ongeveer zo: Het bleek dat het de buitenste lampjes (die dus gebruikt worden voor normaal licht en remlicht) van de oude achterlichten 10 watt zijn, terwijl dat alle lampjes voor gewoon licht van de nieuwe achterlichten 5 watt zijn (je hebt nu een apart 10 watt remlichtlampje, en beide lampjes voor het gewone licht zijn 5 watt).
Ik had dit eerst ook niet door, maar dat veroorzaakte bij mij het probleem. Ik heb toen alle lampjes vervangen voor het juiste wattage zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing van een nieuwe 440 en toen was het probleem opgelost.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 3rd Gear member
Kijk nuttige informatie, alleen heb ik geen boekje van het nieuwe type van de lampen. Zou iemand mij aan kunnen geven wel wattage lampen ik in de nieuwe lampen moet gebruiken voor:
- remlicht.
- twee lampen voor achterlicht.
- mistlamp.
- achteruitrijlamp.
- mistlamp.
- knipperlicht.
mvg.
Léon
- remlicht.
- twee lampen voor achterlicht.
- mistlamp.
- achteruitrijlamp.
- mistlamp.
- knipperlicht.
mvg.
Léon
-
- 3rd Gear member
Oh ja, vanochtend ook me accu leeg (zit net nieuwe in) omdat me remlampen vanacht op een spookachtige manier zijn gaan branden, zowel links als rechts. Heb al wel eens eerder gehad dat me remlampen constant branden, dit lag toen aan het schakelaar bovenaan het rempedaal dat toen was losgeschoten. Deze zit zo te zien wel vast nu en hier heb ik ook niet aangezeten. Kan het zijn dat de afstelling hiervan op één of andere manier is losgeschoten?
gr.
gr.
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Daar komt ie:
Richtingaanwijzers : 21 w
Achteruitrijlicht : 21 w
Remlicht : 21 w
mistachterlicht : 21 w
achterlichten : 5 w
allen hebben de fitting code BA 15s
Richtingaanwijzers : 21 w
Achteruitrijlicht : 21 w
Remlicht : 21 w
mistachterlicht : 21 w
achterlichten : 5 w
allen hebben de fitting code BA 15s
-
- 3rd Gear member
fitting code BA 15s kan ik op geen van de lampen vinden, verschilt per lamp misschien of dit wordt vermeld? Wel zit in de rechterunit één lampje van achterlicht met 10 W ipv van 5 W. Zou deze vervangen door één van 5 W het probleem moeten oplossen? Deze kan ik morgen pas vervangen op het werk ff, maar kan 5 W het verschil maken in dit geval? het lampje brand nl. wel gewoon.
gr.
Ps: bedankt allemaal voor de snelle reacties.
gr.
Ps: bedankt allemaal voor de snelle reacties.
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
BA 15s is gewoon het model van de fitting,en ja dat kan er wel mee te maken hebben dat een lampje van 10 watt in zit. maar dat zie je zo als je er een ander in zet van 5 watt.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het verklikkersysteem detecteert immers een stroomverbruiksverschil tussen de linker- en de rechterhelft van de auto. Als er in de linkerunit dus een ander wattage dan in de rechterunit zit, dan gaat het verklikkerlampje branden.
Het gaat óók branden als je bv. de draadjes van de linkerunit op die van de rechter hebt aangesloten, want dan is er een gigantisch verschil tussen links en rechts. Maar ik hoop dat je dat niet hebt gedaan.
Het gaat óók branden als je bv. de draadjes van de linkerunit op die van de rechter hebt aangesloten, want dan is er een gigantisch verschil tussen links en rechts. Maar ik hoop dat je dat niet hebt gedaan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Iroll
- 6th Gear member
Kleine aanpassing, het verschil in weerstand tussen links en rechts wordt gemeten. Maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer.Het verklikkersysteem detecteert immers een stroomverbruiksverschil tussen de linker- en de rechterhelft van de auto.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Hiep hoi!

Volvo Rules the Road