Ik parkeerde me vandaag in de gutsende regen, maar moest een vreemd manoeuvre doen (vreemde man stond op zijn gemak te bellen, zijn tas in de koffer te steken en een appel te eten) en plots voelde ik beetje weerstand bij het rijden... direct gestopt, maar t was te laat, t was gebeurd... Een kras, weliswaar een heel erg kleintje, in mijn velg.
Kunnen krasjes makkelijk hersteld worden? Of is dit een duur grapje?
Eerst kras in mijn mooie 17" velg...
- sanco
- 5th Gear member
Heb je een kras aan de rand opgelopen of zit ie in het midden?
Vorig jaar hier ook zo'n "geintje" gehad. ( oh wat ben je dan pissed op jezelf...) Juist de stoeprand geraakt in een overhaakse bocht en ondanks de velgbeschermingsrand van de Michelins toch een paar cm lange kras in de velgrand opgelopen.
Ik heb de zaak (na demonteren van 't wiel) met heel fijn schuurpapier wat vlak gemaakt en daarna precies in de hoek van velg en rand en langs de band een cm of 4, 5 netjes afgeplakt. Daarna wat primer er op gedaan, daarna licht schuren en nogmaals wat primer zodat het groefje wat gevuld was. Vervolgens iets ruimer afgeplakt, samen met de complete velg en band, nog eens heel licht geschuurd (wel steeds goed ontvetten) en met een bijpassende zilvergrijze spuitbus het "geheel" gespoten. Wil je het heel netjes doen dan kun je nog overwegen blanke lak er over te spuiten, maar dat heb ik niet gedaan. (rand wordt dan steeds dikker). Na uitharden nog even bij de plakbandrand bijpolijsten en het is dat ik het weet, maar je ziet het vrijwel niet. Dit trucje werkt uiteraard veel minder onopvallend in het midden op de velg. Is het een erg diepe kras tot in het metaal, dan zou ik denk ik wel proberen om na ontvetten wat lak (lakstift?) in de kras te laten lopen, zodat pekel geen kans krijgt om in/onder/tussen het metaal en de coating te kruipen.
Alternatief is natuurlijk de gehele velg te laten spuiten, maar of je ze (ook qua blanke coating) weer een beetje gelijk krijgt waag ik te betwijfelen.
Vorig jaar hier ook zo'n "geintje" gehad. ( oh wat ben je dan pissed op jezelf...) Juist de stoeprand geraakt in een overhaakse bocht en ondanks de velgbeschermingsrand van de Michelins toch een paar cm lange kras in de velgrand opgelopen.
Ik heb de zaak (na demonteren van 't wiel) met heel fijn schuurpapier wat vlak gemaakt en daarna precies in de hoek van velg en rand en langs de band een cm of 4, 5 netjes afgeplakt. Daarna wat primer er op gedaan, daarna licht schuren en nogmaals wat primer zodat het groefje wat gevuld was. Vervolgens iets ruimer afgeplakt, samen met de complete velg en band, nog eens heel licht geschuurd (wel steeds goed ontvetten) en met een bijpassende zilvergrijze spuitbus het "geheel" gespoten. Wil je het heel netjes doen dan kun je nog overwegen blanke lak er over te spuiten, maar dat heb ik niet gedaan. (rand wordt dan steeds dikker). Na uitharden nog even bij de plakbandrand bijpolijsten en het is dat ik het weet, maar je ziet het vrijwel niet. Dit trucje werkt uiteraard veel minder onopvallend in het midden op de velg. Is het een erg diepe kras tot in het metaal, dan zou ik denk ik wel proberen om na ontvetten wat lak (lakstift?) in de kras te laten lopen, zodat pekel geen kans krijgt om in/onder/tussen het metaal en de coating te kruipen.
Alternatief is natuurlijk de gehele velg te laten spuiten, maar of je ze (ook qua blanke coating) weer een beetje gelijk krijgt waag ik te betwijfelen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Pritchard
- 5th Gear member
De kras (krasje eigenlijk) zit echt op de rand van de velg, lijkt bijna onmogelijk om daar een kras te hebben zelfs
Dank voor de info, maar zie mezelf dat echt niet doen, vrees dat het er dan nog slechter zal uitzien.

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- rikkie1234
- 1st Gear member
Hallo, ik heb goede ervaringen (helaas dus eigenlijk ::? ) met www.supervelg.nl is in de buurt van Waalwijk.
V50 2.0D MY08 Sapphire Black / EditionII / Cacao leder / Virtual white inlay / 17 Inch Zaurak Diamond Cut
- Fredhead
- Geartronic member
http://www.wheelcare.nl/
Zit in Zeeland als ik het goed heb.
Ken eigenlijk alleen maar goede verhalen over deze zaak
Zit in Zeeland als ik het goed heb.
Ken eigenlijk alleen maar goede verhalen over deze zaak
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D