haperende motor bij 1900 toeren

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dees
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.09.2008 - 21:45

Wie helpt? Ik kom er niet uit. Sinds vakantie problemen. eerst bij hogere toeren "knijpen" van de motor, minder vermogen en niet harder dan 150 in 5. Later in alle versnellingen tussen de 1800 en 2000 toeren een haperende motor, raar pingelend geluid in de motor, zwarte wolken uit de uitlaat, bij doortrekken soms beter. Een dag later kan het ook zo maar een dag goed gaan. Verstuiverprobleem?? Iemand een idee?
Dank, een liefhebber,
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

en wat voor auto wel type en welke motor met welke kilometer stand??????
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Ik denk TDi motor, mij lijkt het op lmm probleem
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
dees
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.09.2008 - 21:45

Hoi, sorry, had het in een ander vakje ingevuld (nog fff wennen op deze site), het is een V70 1998 2.5 tdi met 282.000 op de teller.
Dank!
Gebruikersavatar
dees
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.09.2008 - 21:45

En wat is Imm?
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

oh sorry luchtmassameter die meet de aangezogen lucht van de motor.

Heb je geen foucodes?
Volvo S70 2.5T
Gebruikersavatar
dees
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.09.2008 - 21:45

Hallo leon, nee na de laatste reparatie van 3 weken geleden (nieuwe sensor in de brandstofpomp) geen foutcode's uit kunnen lezen. Intussen ook de retour van uitlaatgas naar inlaatspruitstuk afgesloten, maar dit helpt niet. Zal het nogmaals nazien, blijft vooralsnog een verstuiver die niet goed werkt? het wordt overigens erger als de motor warmer wordt.
groet, Dees
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21571
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Deze motor is geleverd door Audi/VW. Je zou, bij wijze van "ik weet het ook niet meer", een bij de Audi-dealer langs kunnen gaan.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Volvospecialist
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 23.07.2007 - 21:49

Ik denk eerder aan een brandstoffilter !!

Maar een LMM kan ook al geeft die een ander storingsbeeld (gewoon niet meer trekken) !! :D :D
Meten is weten, als je weet wat je meet !!
Gebruikersavatar
Swedishsteel4life
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
Locatie: Zutphen

Wat te denken van de afstelling van de brandstofpomp?

Een correcte afstelling heeft bij mij deze problemen verholpen.
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
Gebruikersavatar
KR@MMETJE
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 11.01.2006 - 11:29
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik zou eerst de LMM uitsluiten voordat je verder gaat zoeken of hoge kosten maken...

Heb op het 850 forum regelmatig gelezen (en ook zelf meegemaakt) dat een defecte LMM niet altijd door de dealer is uit te lezen. Ook geeft deze verschillende problemen en zijn de symptomen niet bij iedereen gelijk!

De LMM is een kwestie van vijf minuten schroeven. Waar woon je ergens in de buurt Dees? Ik heb er 4 maanden geleden een nieuwe opgeschroefd op m'n S70 diesel... Als je in de buurt komt / bent wil ik deze best even omwisselen om te kijken of het iets helpt...

P.s.... ik zit in omgeving noord limburg...
Volvo 440 1.8i Luxury Line '95
Volvo S70 2.5D Europa Comfort Exclusive '99
Volvo S60 D5 Momentum '06
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”