schokbrekers en distributieriem

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jerryx
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
Locatie: Noord nl

Dag!
Ik zal me eerst ff voorstellen: Ben Jeroen uit Groningen en heb vandaag een prachtige 460 1.8 gekocht.Mooi antraciet!
hij heeft 148.000 op de teller maar ikkan nergens vinden wanneer de distributrie riem is vervangen. Wanneer moet dat bij een 460?

enne.. de achterschokbreker zijn af. ik wil ze zelf gaan vervangen (met hulp van mijn handige vader),maar kan iemand vertellen hoe dat moet?
en waar koop ik schokbrekers eigenlijk (en hoe duur zijn die krengen??)

bvd voor de reacties!
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Hoi Jeroen,

Welkom op het forum! Ik kan je zo gauw niet helpen met je vragen, maar heb jij toevallig een 460 turbo gekocht, in Leeuwarden? Zoja, dan was je me voor! Mooie auto? Plaats maar eens een foto!

Groeten, Kootje
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

1.8 is geen turbo :)

Leeuwarden ftw! :D
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Hallo,

De schok demper bedoel je denk ik( niet de veer, maar die staaf)
Kosten ongeveer 60 euro per stuk, en is makkelijk te vervangen.
De auto even opkrikken en het wiel eraf halen, vervolgens de 2 bouten die door de schokdemper zitten loshalen.
Schokdemper in elkaar duwen en er tussenuit halen.
Inbouw in de omgekeerde volgorde. Kan bijna niets mis aan gaan.

De distributieriem bij deze auto's dient om de 90.000 km of 7 jaar vervangen te worden, dus denk dan deze zowiezo al aan zijn 2e riem bezig is.

Groeten Eelco
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Gebruikersavatar
jerryx
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
Locatie: Noord nl

nee, is geen turbo, is 1.8. maar moet wel zeggen dat hij erg pittig overkomt. heb ook eens een tijdje een 440 1.8 te leen gehad en die was veel minder pittig, terwijl het toch dezelfde motor is.. misschien heeft de vorige eigenaar deze 460 iets gekieteld?

maar idd. ik bedoel de schokdempers. waar kan ik die voordelig kopen? (in de buurt van Groningen?)

Eelco_440Turbo schreef:Hallo,

De schok demper bedoel je denk ik( niet de veer, maar die staaf)
Kosten ongeveer 60 euro per stuk, en is makkelijk te vervangen.
De auto even opkrikken en het wiel eraf halen, vervolgens de 2 bouten die door de schokdemper zitten loshalen.
Schokdemper in elkaar duwen en er tussenuit halen.
Inbouw in de omgekeerde volgorde. Kan bijna niets mis aan gaan.

De distributieriem bij deze auto's dient om de 90.000 km of 7 jaar vervangen te worden, dus denk dan deze zowiezo al aan zijn 2e riem bezig is.

Groeten Eelco
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Bij welke km stand de distributieriem is vervangen wil de garage ook nog wel eens op de afdekkap van die riem zetten.
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Wiebe schreef:1.8 is geen turbo :)
Wordt toch nog wel eens als 1.8 turbo vermeld ipv 1.7 turbo, maar vroeg het meer omdat ik een 460 turbo op het oog had in precies dezelfde kleur en met evenveel kilometers op de teller :) Was wel toevallig dat die auto gisteren verkocht was en jerryx op dezelfde dag zijn auto gekocht had.
460_turbo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25

Let op! Ik weet niet hoe ver de achteras kan zakken na het demonteren van de dempers, maar pas op dat de as niet aan de remslangen gaat hangen.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

En die D-riem bij twijfel vervangen, rijdt een stuk ontspannener...
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”