Ik wil op mijn V50 MY08 de spiegelkappen vervangen door mat chroom exemplaren.
Als ik de kleur van de spiegelkappen van een MY07 edition sport en een MY09 r-design vergelijk zie ik een verschil in kleur, de edition sport kappen zijn meer mat/minder chroom dan de r-design kappen.
Omdat ik ook nog alu dakrails wil monteren denk ik dat de spiegelkappen van een MY07 edition sport qua kleur beter bij de alu dakrails passen.
Passen deze spiegelkappen op een MY08?
Spiegelkappen MY07 en MY08 hetzelfde?
- PV147
- 1st Gear member
V50 MY08, 1.8 Edition I, Black sapphire metallic, Off-Black dala t-tec,
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bij mijn weten niet.
- FaGo
- 2nd Gear member
De spiegels van de S40/V50 zijn reeds een aantal keren aangepast.
De eerste versie, met kleine (korte) richtingaanwijzers, is ergens in 2006/2007 vervangen door een nieuw model met grotere (langere) richtingaanwijzers.
Deze eerste versie past niet op een MY08.
Kort geleden is er weer een wijziging doorgevoerd. MY09 is voorzien van spiegelkappen met daarin opgenomen een kleine spoiler. Deze passen zonder problemen op MY08 omdat het spiegelhuis exact het zelfde is gebleven.
De dealer kan nieuwe spiegelkappen (met spoiler) in principe in iedere gewenste kleur bestellen (ongeveer € 82,50 ex btw per stuk). De oudere modellen zijn, voor zover ik weet, alleen nog ongespoten, dus niet in kleur, leverbaar.
De eerste versie, met kleine (korte) richtingaanwijzers, is ergens in 2006/2007 vervangen door een nieuw model met grotere (langere) richtingaanwijzers.
Deze eerste versie past niet op een MY08.
Kort geleden is er weer een wijziging doorgevoerd. MY09 is voorzien van spiegelkappen met daarin opgenomen een kleine spoiler. Deze passen zonder problemen op MY08 omdat het spiegelhuis exact het zelfde is gebleven.
De dealer kan nieuwe spiegelkappen (met spoiler) in principe in iedere gewenste kleur bestellen (ongeveer € 82,50 ex btw per stuk). De oudere modellen zijn, voor zover ik weet, alleen nog ongespoten, dus niet in kleur, leverbaar.
V60 T6 PHEV MY2025, Fusion Red, Bright
V50 2.0 Momentum, Maple leaf Red
V40 1.8 Bis. Edtion
V50 2.0 Momentum, Maple leaf Red
V40 1.8 Bis. Edtion
- PV147
- 1st Gear member
Bedankt voor de info, dan zullen het R-design kappen worden of de zwarte kappen in aluminiumkleur laten overspuiten, maandag eens langs de dealer.
V50 MY08, 1.8 Edition I, Black sapphire metallic, Off-Black dala t-tec,
- lancer
- 6th Gear member
Volgens mij zijn de spiegelkappen van MY07 en MY08 uitwisselbaar. Ik heb volgens mij bij de dealer een keer een MY08 gezien met MY07 (sport) kappen. MY07 had een nieuwe spiegelvorm, maar naar MY08 is volgens mij alleen de aerodynamische vorm van de kap wat aangepast.