Beste Volvo rijders,
Ik heb uit Duitsland een Volvo 2.4 170pk uit 2003 geimporteerd. Prima bak op Benzine, maar mijn bedoeling is om hem op gas te laten rijden. Ik heb bij zowel bij Mesman in Eindhoven als via GasFX een prijsopgave laten doen.
Bij Mesman gebruiken ze een Vialle systeem met FLashlube. Bij GasFX hebben ze het over een Vialle systeem zonder Flashlube. Op mijn vraag of dat volgens hen niet nodig was antwoordde de dame duidelijk: "Nee hoor, dat hebben we nog nooit gedaan".
Kan iemand mij duidelijk antwoord geven of het nu wel of niet nodig is, want ik lees uit de vele onderwerpen die op dit forum staan, dat juist de nieuwere modellen Volvo's dat WEL nodig hebben.
Als tweede, wie heeft er ervaring met GasFX, want die is wel iets goedkoper dan Mesman (1995 ex Flashlube tegen 2375 inclusief Flashlube).
Geen Flash Lube bij Gasfx?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Als je bijna 2000 euri's kwijt bent aan een flashtube, kan je dan niet beter dat geld opsparen en straks een koprevisie doen met "lpg" kleppen plus zittingen?
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Ik ben geen kenner op dit gebied en mijn rekenmachine is meestal stuk.... :roll:
Bij de diverse Saab dealers wisten ze te vertellen dat zelfs als je flashtube installeerd, dat dit geen blijvende oplossing is. Als je kop niet geschikt voor gas is, dan is flashtube alleen maar uitstel van executie. Een saab moet meestal tussen de 50k en 150k een koprevisie hebben. Daarna gaan er aangepaste kleppen en zittingen in en ben je van het probleem af.
Daar kost dit zo'n 2000 euri's.
Bij de Volvo dealer heb ik mij laten vertellen dat alleen de Bifuel editie een aangepaste kop heeft en dus ook geen flashtube nodig heeft.
Ik zou die 385 euri's sparen en daar straks een paar nieuwe kleppen voor kopen.
Bij de diverse Saab dealers wisten ze te vertellen dat zelfs als je flashtube installeerd, dat dit geen blijvende oplossing is. Als je kop niet geschikt voor gas is, dan is flashtube alleen maar uitstel van executie. Een saab moet meestal tussen de 50k en 150k een koprevisie hebben. Daarna gaan er aangepaste kleppen en zittingen in en ben je van het probleem af.
Daar kost dit zo'n 2000 euri's.
Bij de Volvo dealer heb ik mij laten vertellen dat alleen de Bifuel editie een aangepaste kop heeft en dus ook geen flashtube nodig heeft.
Ik zou die 385 euri's sparen en daar straks een paar nieuwe kleppen voor kopen.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Ik ken wel Volvo's 2.4, met 240.000 km op de klok zonder problemen en zonder flashlube.
Zou het trouwens niet zonder doen.
Zou het trouwens niet zonder doen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Inderdaad, en 385 euro voor flashlube is nogal heel veel. Bij mij kostte het 90 euro, en je kan het zelf doen voor minder dan 50 denk ik.Ludo schreef:je kan het draaien en keren hoe je wil, het blijft een verkeerde zuinigheid als je het niet doet.
Ga voor het kwalitatief betere systeem met flashlube! Het doet zeker geen kwaad aan de motor, en inderdaad vroeg of laat komt de kleprevisie eraan, maar met Flashlube zal dit altijd later zijn dan zonder . Bij sommigen sceelt dat slechts 10k bij anderen 40k,...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat is ook niet enkel voor flashlube.Wim J schreef: 385 euro voor flashlube is nogal heel veel.
daar zit ook het verschil in tussen inbouwen in opdracht van gasfx, en inbouwen met zorg door een specialist.
gasfx betaald de inbouwers een vast bedrag, ook de inbouwer zijn tijd = geld.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 01:23
OK duidelijk. Ik ga dus voor Flash Lube. Ik zal aan mijn Volvo mannetje vragen of hij het voor mij kan installeren. Dat scheelt me idd behoorlijk wat geld dan.
Dank Wim J, Ludo, AlexV70 & Dries77!
Dank Wim J, Ludo, AlexV70 & Dries77!
Volvo 2.4 170pk comfort line 2003
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
Als je bij Mesman bent geweest neem ik aan dat je in de buurt van EHV woont.
Wellicht is Carcare Wallinga ook een optie.
Ik heb daar al 2 keer een Vialle G3 installatie met flahlube laten inbouwen voor 2200 euro
Wellicht is Carcare Wallinga ook een optie.
Ik heb daar al 2 keer een Vialle G3 installatie met flahlube laten inbouwen voor 2200 euro
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik rij nu al bijna 100k op een GasFX systeem zonder flash lube en ook zonder problemen.
Maar kan je ook Flash Lube achteraf inbouwen?
Maar kan je ook Flash Lube achteraf inbouwen?
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
Ja stelt echts niets voor. Het is een flesje waarin de speciale olie zit met een handinstelbaar druppelaartje wat uitkomt op een slangetje wat vanaf het luchtfilter naar je inlaatspruitstuk loopt.
Inbouwen is hooguit een half uurtje werk
Inbouwen is hooguit een half uurtje werk
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
@Ludo : Is dat systeem ook achteraf in te bouwen? Wat kost 't? En waar te koop?
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
De kop die er nu op zit is absoluut niet minder! van kwaliteit !! Hij isdieRooie schreef: Merkwaardig dat de koppen die er nu dus in zitten eigenlijk minder van kwaliteit zijn? En dit betekent dat gas inbouwen me dus eigenlijk 4000 euro kost (kleppen & gastank)....
alleen door de nu gemonteerde kleppen / zittingen minder geschikt
voor gasinbouw.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ik dacht dat als je LPI laat inbouwen al die zaken niet meer nodig waren en het nooit een probleem kan zijn, heeft hier iemand zelfs lpi in een t6 laten bouwen
zit ik er nu helemaal naast???
zit ik er nu helemaal naast???
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
er zijn er wel meer die het zonder flashlube doen.euerw schreef:ik dacht dat als je LPI laat inbouwen al die zaken niet meer nodig waren en het nooit een probleem kan zijn, heeft hier iemand zelfs lpi in een t6 laten bouwen
zit ik er nu helemaal naast???
rijstijl zal er ook wel mee te maken hebben.
vanaf de RN motoren word het meestal wel aanbevolen.
DavidJoost heeft idd LPi in de T6, maar dat is een 99er, nog met hydraulische kleppen.
@Jurgen S60, het is zeker achteraf in te bouwen.
Tom heeft het onlangs ook nog laten doen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24443
ik meen rond 300 euro. ?
hij heeft het in Belgie laten doen bij Limburgse LPG Technieken.
Maar in NL word het ook ingebouwd, Mesman, Vogels...