We hebben zelf een XC 60 besteld.
Ik ben erg benieuwd hoeveel er een XC 60 besteld heben, in welke uitvoering en welke kleur.
XC 60 besteld in welke kleur?????
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Begin je met je eigen kleur?
Wordt het nou wit of zwart?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Er staat voor ons nog steeds een WITTE maar goed mijn man twijfelt en blijft twijfelen. We kijken in het straatbeeld en zien hierin toch ook weinig wit. We willen nu wel eens weten of er zo veel wit besteld gaat worden zoals ze zeggen dat zwart wit gaat worden. We geloven het zo net nog niet. Vandaar mijn vraag wat er besteld is zoal in Nederland.Ben schreef:Begin je met je eigen kleur?
WORD VERVOLGD
- moosev50
- 3rd Gear member
Citaat uit wikipedia:
Wit:
Licht, zuiverheid, netheid en leegte Ongereptheid, volmaaktheid, (goddelijke) reinheid, onschuld, licht van geest, vrede en leegte
Zwart:
Dood, rebellie, duisternis, ellende, einde, elegantie, mysterie, wraak en ondergang Macht van duisternis, dood, rouw, verderf en vernietiging
toch maar een witte?
bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur
Wit:
Licht, zuiverheid, netheid en leegte Ongereptheid, volmaaktheid, (goddelijke) reinheid, onschuld, licht van geest, vrede en leegte
Zwart:
Dood, rebellie, duisternis, ellende, einde, elegantie, mysterie, wraak en ondergang Macht van duisternis, dood, rouw, verderf en vernietiging
toch maar een witte?
bron:
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
-
- 2nd Gear member
moosev50 schreef:Citaat uit wikipedia:
Wit:
Zwart:
toch maar een witte?
Erg orginele reactie![]()
Maar heb je er nu zelf ook een besteld?
bron:
-
- 2nd Gear member
Hee hou jij eens ff gauw op met je wit of zwart. :twisted: Ik wil juist mensen horen die er een besteld hebben en welke kleur en uitvoering ze besteld hebben. Nu krijg je weer reacties van wit of zwart.Ben schreef:Begin je met je eigen kleur?

- bfranco
- 2nd Gear member
Ik had er eentje besteld in 'Cosmic White', maar begon achteraf te twijfelen. Tot dat ik een C30 en V50 in die kleur zag...
Toen snel naar de dealer gereden en de kleur laten veranderen in 'Terra Bronze'
Volgens mij is het 'wit' een trend van dit jaar, en ook een kleur die je snel moe bent.
Over 3 a 4 jaar mss helemaal niet populair meer als je de XC60 wil verkopen ...
Volgens mij is het 'wit' een trend van dit jaar, en ook een kleur die je snel moe bent.
Bart

XC60 2.4D AWD - Geartronic - Summum - Terra Bronze - Merac 18'

-
- 2nd Gear member
Daar zijn wij dus ook wel een beetje huiverig voor maar denk je dat je dat met dat Terra Bronze niet zult krijgen? Vind het overigens ook een hele mooie kleur moet ik je zeggen.bfranco schreef:Ik had er eentje besteld in 'Cosmic White', maar begon achteraf te twijfelen. Tot dat ik een C30 en V50 in die kleur zag...
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik zou wachten op de "Ocean Race"
(als die zou komen)

(als die zou komen)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
Zo zie je maar het is dus moeilijk een kleur te kiezen die gewoon goed is.jwv50 schreef:Het Terra Bronze vonden de meesten die ik heb gesproken op de City-Safetytour een lelijke kleur.bfranco schreef:Ik had er eentje besteld in 'Cosmic White', maar begon achteraf te twijfelen. Tot dat ik een C30 en V50 in die kleur zag...
Dan denk ik dat je na een aantal jaar beter nog een witte verkocht krijgt dan dat bruin.
We zijn ook wel een beetje bang geworden in de afgelopen jaren en als je het straatbeeld van nu ziet dan is het ook hoofdzakelijk zwart,zilver en daarnaast nog eens een keer donkergroen en donkerblauw maar daar houd het al snel mee op. Misschien moet er dan ook wel een doorbraak komen.
-
- 2nd Gear member
Goh ik hoor mezelf praten.......helemaal mee eens er zijn weinig tot geen goede middenkleuren.jwv50 schreef:Het kleurenaanbod op de XC60 is mijn inziens zijn grootste gebrek.
Dat Terrabrons en Limegroen vindt het publiek verschrikkelijk.
Cosmic White is een mooie kleur voor een C30 maar misstaat volledig op de XC60, daarvoor is de auto te groot.
Icewhite is mooi maar schrikt een groot deel van het publiek af omdat men niet weet of het binnen 4 jaar nog aanslaat.
Chameleon, Orinocoblauw en rood zijn eveneens kleuren die geen publiek zullen aanspreken.
Er ontbreken een aantal normale middenkleuren zoals Seashell of Oystergrey of Flintgrey om van een aanvaardbaar kleurenpallet te kunnen spreken.
Ook de kleur van het conceptmodel was schitterend maar is niet opgenomen in het gamma : heel jammer is dat...
Misschien toch nog wat langer wachten op de XC60 zodat ik er een kan bestellen met een mooiere kleur en een zuinigere en fiscaal vriendelijkere motor...
Ik vond inderdaad de kleur van het conceptmodel ook het mooist maar er is geen enkele kleur die daar ook maar enigsinds in de buurt komt.
Heel erg jammer. En wat betreft het zuinige kan ik ook met je meegaan vandaar dat wij ook een handgeschakelde besteld hebben. Kijk maar naar de concurentie. Allemaal handgeschakelde in de instapmodellen diesels behalve de Mercedes GLK. Heb je de automaat van Volvo dan lust ie net zoveel als de XC 90. Niet acceptabel in deze tijd.
Hoe denk je dan over Barents blue pearl?
- kmser
- 4th Gear member
Saville Grey is een mooi kleur.Volvobabe schreef:Goh ik hoor mezelf praten.......helemaal mee eens er zijn weinig tot geen goede middenkleuren.jwv50 schreef:Het kleurenaanbod op de XC60 is mijn inziens zijn grootste gebrek.
Dat Terrabrons en Limegroen vindt het publiek verschrikkelijk.
Cosmic White is een mooie kleur voor een C30 maar misstaat volledig op de XC60, daarvoor is de auto te groot.
Icewhite is mooi maar schrikt een groot deel van het publiek af omdat men niet weet of het binnen 4 jaar nog aanslaat.
Chameleon, Orinocoblauw en rood zijn eveneens kleuren die geen publiek zullen aanspreken.
Er ontbreken een aantal normale middenkleuren zoals Seashell of Oystergrey of Flintgrey om van een aanvaardbaar kleurenpallet te kunnen spreken.
Ook de kleur van het conceptmodel was schitterend maar is niet opgenomen in het gamma : heel jammer is dat...
Misschien toch nog wat langer wachten op de XC60 zodat ik er een kan bestellen met een mooiere kleur en een zuinigere en fiscaal vriendelijkere motor...
Ik vond inderdaad de kleur van het conceptmodel ook het mooist maar er is geen enkele kleur die daar ook maar enigsinds in de buurt komt.
Heel erg jammer. En wat betreft het zuinige kan ik ook met je meegaan vandaar dat wij ook een handgeschakelde besteld hebben. Kijk maar naar de concurentie. Allemaal handgeschakelde in de instapmodellen diesels behalve de Mercedes GLK. Heb je de automaat van Volvo dan lust ie net zoveel als de XC 90. Niet acceptabel in deze tijd.
Hoe denk je dan over Barents blue pearl?
De GLK zal wel met manueel verkrijgbaar zijn, maar een 3 liter is ook geen instapmotor. De manuele diesel in de XC60 verbruikt ook een pak meer dan zijn concurrenten, maar qua uitstraling doet hij het wel een pak beter.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Oceanracer
- Geartronic member
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
- Thuurc
- 4th Gear member
Krijg je de labrador achterin erbij 
Zelf zou ik een witte XC-60 willen overigens, liefst met aluminium accenten in plaats van die kunstof skidplates. Aan de binnenkant zou ik voor de combi licht/donker leer gaan (lichtbruin/donkerbruin, zoiets meen ik gezien te hebben). Dat in combinatie met een licht houten afwerking. Dus nog 'heel even' sparen.

Zelf zou ik een witte XC-60 willen overigens, liefst met aluminium accenten in plaats van die kunstof skidplates. Aan de binnenkant zou ik voor de combi licht/donker leer gaan (lichtbruin/donkerbruin, zoiets meen ik gezien te hebben). Dat in combinatie met een licht houten afwerking. Dus nog 'heel even' sparen.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Volvo T56
- 3rd Gear member
Wij hebben een met. zwarte besteld, kunnen de kleur nog veranderen, hebben de witte vorige week in Beesd gezien, dit is het volgens ons (mijn ega en ik ) niet.
De folder kleur brons zien wij volgend weekend, ben benieuwd.
De folder kleur brons zien wij volgend weekend, ben benieuwd.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.