hallo
dit betreft een vovlo 440 bouwjaar 95 met b18u motor
normaal of niet
bij hard remmen (niet overreven hard) gaat het toerental omhoog naar 1200-1600 toeren.
Is dit normaal of wijst dit op eenprobleem
iemand
herkent iemand dit: bij hard remmen gaat toerental omhoog ??
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Welke schoenmaat heb je?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
hallo
alhoewel ikop grote voet leef
vallen ze nog in de juiste proporties om niet tegelijkertijd op rem en gas te duwen.
neen serieus nu
duid dit op een probleem :-x of no problem :oops:
gtz
alhoewel ikop grote voet leef

neen serieus nu
duid dit op een probleem :-x of no problem :oops:
gtz
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Zou het kunnen dat je remvloeistof niveau laag is?
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
het volgende:
- gas los
- je trapt koppeling in
- toerental zakt naar 1000rpm
- je remt
- toerental stijgt teven (dotje gas als het ware)
- toerental zakt weer.
Ja herken ik
bij de 1.6i bj 1995 (van mijn moeder)
niets aan te doen volgens mij, heb al veel geprobeert, volgens mij verkeerd geprogrammeerde stationair regeling oid.
- gas los
- je trapt koppeling in
- toerental zakt naar 1000rpm
- je remt
- toerental stijgt teven (dotje gas als het ware)
- toerental zakt weer.
Ja herken ik
bij de 1.6i bj 1995 (van mijn moeder)
niets aan te doen volgens mij, heb al veel geprobeert, volgens mij verkeerd geprogrammeerde stationair regeling oid.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als ik het zo lees denk ik dat je eenwegsklep in de slang van je rembekrachtiger lekt. De slang loopt van rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk. Waar de slang de rembekrachtiger ingaat zit een klep. Deze klep mag de lucht, eigenlijk vacuum, alleen doorlaten naar de rembekrachtiger toe. Lekt ie de andere kant op dan trekt het inlaatspruitstuk valse lucht aan vanuit de rembekrachtiger. Als je remt wordt het toerental daardoor verhoogt.
Test hem door de de slang los te halen aan beide zijden, zuig aan de kant van het inlaatspruitstuk. Kan je lucht aanzuigen dan vervangen. Test ook de bekrachtiger zelf eens. Met de motor uit het rempedaal intrappen. Vervolgens de motor starten, rempedaal ingetrapt houden. Voel je het pedaal iets wegzakken als de motor loopt dan is je bekrachtiger zelf in orde.
Test hem door de de slang los te halen aan beide zijden, zuig aan de kant van het inlaatspruitstuk. Kan je lucht aanzuigen dan vervangen. Test ook de bekrachtiger zelf eens. Met de motor uit het rempedaal intrappen. Vervolgens de motor starten, rempedaal ingetrapt houden. Voel je het pedaal iets wegzakken als de motor loopt dan is je bekrachtiger zelf in orde.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
OK zal ik eens doen vanavond
Bij starten zakt de rem maar een heel klein beetje
Ben je op stationair en doe je remmen in pompbeweging hoor je niets in toerental.
Bij ons doet hij het maar af en toe en niet altijd
Bij starten zakt de rem maar een heel klein beetje
Ben je op stationair en doe je remmen in pompbeweging hoor je niets in toerental.
Bij ons doet hij het maar af en toe en niet altijd
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47
hallo
indien ik start met de voet op de rem dan voel ik dat deze zakt, dus de bekrachtiging is nog in orde
ik heb ook de betrokken leiding metg in het midden dat ventiel gevonden
het lijkt mij echter heel goed vast te zitten en in vrees beetje dat ik het meer gemonteerd ga krijgen
wie heeft dit al geprobeerd en heeft enige ervaring
dank je
indien ik start met de voet op de rem dan voel ik dat deze zakt, dus de bekrachtiging is nog in orde
ik heb ook de betrokken leiding metg in het midden dat ventiel gevonden
het lijkt mij echter heel goed vast te zitten en in vrees beetje dat ik het meer gemonteerd ga krijgen
wie heeft dit al geprobeerd en heeft enige ervaring
dank je
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
@Wim;
probeer het nog een keer, maar pomp eerst een paar keer met het rempedaal om het vacuum in de bekrachtiger op te heffen. Dan pas starten met rempedaal ingedrukt. Merk je verschil? Wat het af en toe zou kunnen verklaren, is dat de klep soms blijft hangen.
@ dirkvis1968,
de slang kan je gewoon uit de bekrachtiger trekken. Zal wel uitgedroogt zijn en goed vastzitten. Probeer de slang eens warm te maken, met bijv, een schildersfohn. Maak hem niet al te heet en doe voorzichtig! Beetje wrikken en draaien, duwen en trekken totdat ie loskomt. Om de klep te vervangen moet je de hele slang kopen, het is nl een geheel (of uit een sloper halen, moet je wel je fohn bij de hand hebben.... )
probeer het nog een keer, maar pomp eerst een paar keer met het rempedaal om het vacuum in de bekrachtiger op te heffen. Dan pas starten met rempedaal ingedrukt. Merk je verschil? Wat het af en toe zou kunnen verklaren, is dat de klep soms blijft hangen.
@ dirkvis1968,
de slang kan je gewoon uit de bekrachtiger trekken. Zal wel uitgedroogt zijn en goed vastzitten. Probeer de slang eens warm te maken, met bijv, een schildersfohn. Maak hem niet al te heet en doe voorzichtig! Beetje wrikken en draaien, duwen en trekken totdat ie loskomt. Om de klep te vervangen moet je de hele slang kopen, het is nl een geheel (of uit een sloper halen, moet je wel je fohn bij de hand hebben.... )