Mijn iMIV icm HU-650 gebruik ik bij voorkeur in Advanced Mode. Dan kan ik nl. eenvoudig de gewenste playlist selecteren. Als ik echter switch naar FM1 en weer naar iMIV (en de auto heb uitgezet), dan staat de iMIV weer in Simple Mode. Best onhandig. Ik wil gewoon altijd Advanced Mode.
Dan is er nog een klein euvel: soms kiest de iMIV uit zichzelf een andere playlist of springt naar een volgend nummer zonder dat ik daarvoor opdracht geef.
Misschien moet de firmware worden geupdate. Hoe kan ik controleren of ik de laatste versie heb?
iMIV steeds terug naar Simple Mode
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi Spikes,
Als je van Sat1 naar FM1 gaat, dan kom je het Cd-Changer of TV kanaal tegen.
Dit is de aux ingang van de iMIV en daarmee schakel je dus de iMiv uit advanced modus naar de aux-modus.... logisch en niet te verhelpen.
(as designed).
Andere playlist, da's vaag. Inderdaad updaten naar 1.06.
Hoe controleren?
- Sat 1
- Simple mode
- 10x op 5 drukken en dan op |<<
- uitlezen op scherm iPod.
Groet
Bob
Dit is de aux ingang van de iMIV en daarmee schakel je dus de iMiv uit advanced modus naar de aux-modus.... logisch en niet te verhelpen.
(as designed).
Hoe controleren?
- Sat 1
- Simple mode
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 4th Gear member
Ik heb beide verschijnselen ook met 1.06VolvoTech schreef:Hoi Spikes,
(as designed).
Hoe controleren?
- Sat 1
- Simple mode
Groet
Bob
IMIV staat telkens in simpel mode als ik radio geluisterd heb en de wagen herstart. Dit heb ik voor alle duidelijkheid ook als ik van MD-changer naar FM ga zonder voorbij TV te gaan.
Ook hier het geval van plots andere playlist, maar heb dit enkel nog maar vastgesteld op heel lange ritten. Maar de playlist kon wel nooit helemaal afgespeeld zijn.
Ook het wegvallen van de tekst-weergave in advanced mode naar decimale weergave (het standaard formaat dus) zonder enige manupulatie van de IMIV of HU.
... Zou het kunnen te maken hebben met het feit dat de IMIV (meestal in 'random')een nummer kiest met een tracknummer uit een ander 1000-tal. bv, huidige track 1234, volgende track 2468, bij het wiselen van track tussen deze twee tracks springt de IMIV terug naar het standaard decimale weergave formaat... (zelf nog niet kunnen checken)
Verder super toestelletje wat ik zeer intensief gebruik (woon 150km van m'n werk, waarvan 100 file-km !)
Wim J
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Welke "sources" kom je tegen als je naar FM gaat, of van FM weer naar MD? Cd-C wellicht (als je geen TV geactiveerd hebt?)Wim J schreef:Ik heb beide verschijnselen ook met 1.06VolvoTech schreef:Hoi Spikes,
(as designed).
Hoe controleren?
- Sat 1
- Simple mode
Groet
Bob
IMIV staat telkens in simpel mode als ik radio geluisterd heb en de wagen herstart. Dit heb ik voor alle duidelijkheid ook als ik van MD-changer naar FM ga zonder voorbij TV te gaan.
Ook hier het geval van plots andere playlist, maar heb dit enkel nog maar vastgesteld op heel lange ritten. Maar de playlist kon wel nooit helemaal afgespeeld zijn.
Ook het wegvallen van de tekst-weergave in advanced mode naar decimale weergave (het standaard formaat dus) zonder enige manupulatie van de IMIV of HU.
... Zou het kunnen te maken hebben met het feit dat de IMIV (meestal in 'random')een nummer kiest met een tracknummer uit een ander 1000-tal. bv, huidige track 1234, volgende track 2468, bij het wiselen van track tussen deze twee tracks springt de IMIV terug naar het standaard decimale weergave formaat... (zelf nog niet kunnen checken)
Verder super toestelletje wat ik zeer intensief gebruik (woon 150km van m'n werk, waarvan 100 file-km !)
Groet
Bob
Wim J
Rest van je notes moet ik even aandachtig bekijken!
Vraag om even proberen hier!
Nog een vraag, je hebt de iMIV aan de continue spanning hangen he?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hoe bedoel je dit in normaal nederlands. Ik heb mijn playlisten ook genummerd. Dat was de enige manier om de advanced mode van de IMIV werkend te krijgen.
Maar ook bij mij stopt ie af en toe spontaan.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 4th Gear member
idd Hans,hans anesthesie schreef:Hoe bedoel je dit in normaal nederlands. Ik heb mijn playlisten ook genummerd. Dat was de enige manier om de advanced mode van de IMIV werkend te krijgen.
Dat heb ik ook vastgesteld, de playlist moeten genummerd zijn, anders lukt het niet.
(ik heb HU803 met iMIV 1.06 op Ipod Classic 80GB )
WJ
- RhodanXC
- 2nd Gear member
Wanneer je al je playlisten een nieuwe naam geeft met eerst een letter ipv cijfer dan werkt het ook. Zodra er 1 met een cijfer begint zal de imiv alleen die herkennen als playlist. Playlist hoeft dus niet genummerd te zijn. Voor veel playlist gebruik ik als naam het Genre wat er aan de nummers zit.Wim J schreef:idd Hans,hans anesthesie schreef:Hoe bedoel je dit in normaal nederlands. Ik heb mijn playlisten ook genummerd. Dat was de enige manier om de advanced mode van de IMIV werkend te krijgen.
Dat heb ik ook vastgesteld, de playlist moeten genummerd zijn, anders lukt het niet.
(ik heb HU803 met iMIV 1.06 op Ipod Classic 80GB )
WJ
IK heb overigens dezelfde combi van hu803/imiv/classic80gb
-
- 4th Gear member
Heb ik geprobeerd, en dat werkte niet. De imiv speelde wel in simpel mode maar vond geen playlists in advanced mode.RhodanXC schreef: Wanneer je al je playlisten een nieuwe naam geeft met eerst een letter ipv cijfer dan werkt het ook. Zodra er 1 met een cijfer begint zal de imiv alleen die herkennen als playlist. Playlist hoeft dus niet genummerd te zijn. Voor veel playlist gebruik ik als naam het Genre wat er aan de nummers zit.
IK heb overigens dezelfde combi van hu803/imiv/classic80gb
Van zodra ik één playlist een nummer gaf zag ik deze wel op de IMIV, de ander niet. Vandaar , allemaal een nummer gegeven. Werkt ook nog wel makkelijk uiteindelijk, want na een tijdje ken je je nummers vd playlists uit het hoofd, en dan moet je niet telkens op de knop duwen om te zien welke playlist je geselcteerd hebt.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hij ziet nu alleen de genummerde playlist's. De rest ziet ie niet. Ik heb die 25 meest gedraaide list gewist, net als jaren 80 etc.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
@ Hans,
Klopt.
Als er ook maar 1 playlist voorkomt, welke met een getal begint, gaat de iMIV in "numerieke playlist modus" en zal alleen nog maar playlists weer willen geven die met een getal beginnen.
Andersom, als er geen playlist met een nummer begint, dan werkt het geheel alphanumeriek.
Groet
Bob
Klopt.
Als er ook maar 1 playlist voorkomt, welke met een getal begint, gaat de iMIV in "numerieke playlist modus" en zal alleen nog maar playlists weer willen geven die met een getal beginnen.
Andersom, als er geen playlist met een nummer begint, dan werkt het geheel alphanumeriek.
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Paul
- Geartronic member
Dat is wel een goede zeg, ik had de ipod dus ingesteld voor mijn vader en inderdaad zonder getallen, behalve de 25 Meest afgespeelde nummers.
Uiteindelijk in Spanje het veranderd en overal een getal bij gezet.
Thanks Ed!
Uiteindelijk in Spanje het veranderd en overal een getal bij gezet.
Thanks Ed!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Héhé, dan werkt het geheel niet zul je bedoelen! Mijn Imiv ziet absoluut geen playlists als er geen nummer voor staat,...VolvoTech schreef:@ Hans,
Klopt.
Groet
Bob
Wim J
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wat Bob zegt klopt wel hoor. In het begin was de enige playlist die de IMIV zag de "25 meest gedraaide nummers". Ach, nu ik met nummers werk gaat het goed. Alleen zie je dan bij playlistweergave de eerste drie karakters van je HU schermpje verloren gaan aan een cijfer, een punt en een spatie.....
Verder blijft mijn IMIV er regelmatig mee kappen als ie in de advanced mode staat. Na pakweg drie minuten spelen stopt de muziek en keert de iPod terug in het hoofdmenu. Reageert op dat moment niet op de knoppen van de HU.
Door de iPod opnieuw te starten komt er weer muziek. Het gekke is, De HU nlijft wel de trackinfo van het laatste nummer weergeven. Pas na contact uit/aan staat alles weer neutraal.
Heb ik nu gewoon een slechte kabel? Ik heb de nieuw uit Canada nageleverde iPod kabel gebruikt.
Verder blijft mijn IMIV er regelmatig mee kappen als ie in de advanced mode staat. Na pakweg drie minuten spelen stopt de muziek en keert de iPod terug in het hoofdmenu. Reageert op dat moment niet op de knoppen van de HU.
Door de iPod opnieuw te starten komt er weer muziek. Het gekke is, De HU nlijft wel de trackinfo van het laatste nummer weergeven. Pas na contact uit/aan staat alles weer neutraal.
Heb ik nu gewoon een slechte kabel? Ik heb de nieuw uit Canada nageleverde iPod kabel gebruikt.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Wat ik jammer vind (van het overigens geweldige apparaat!
) is dat bij iedere handmatige mutatie aan de toetsen de IMIV de info modus verlaat.
Dus iedere keer dat ik naar het volgende nummer skip b.v. moet ik eerst weer de functie knop van de HU indrukken om te zien bij welk album ik zit. En zelfs twee keer voor de nummer informatie.
Het zou perfect zijn als de nummer info gewoon in beeld blijft bij het zoeken.

Dus iedere keer dat ik naar het volgende nummer skip b.v. moet ik eerst weer de functie knop van de HU indrukken om te zien bij welk album ik zit. En zelfs twee keer voor de nummer informatie.
Het zou perfect zijn als de nummer info gewoon in beeld blijft bij het zoeken.
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoi Jeroen!
Ik vermoed dat je een HU-X 0 X hebt (803 bijv).
Helaas is het inherent aan de opbouw van de structuur in dat soort type HU's dat dit op deze manier werkt en niet anders kan.
Nieuwe type HU (850/650) heeft dit probleem niet....
(waarmee ik niet wil zeggen dat je snel een andere Volvo met andere HU moet kopen
Ik vermoed dat je een HU-X 0 X hebt (803 bijv).
Helaas is het inherent aan de opbouw van de structuur in dat soort type HU's dat dit op deze manier werkt en niet anders kan.
Nieuwe type HU (850/650) heeft dit probleem niet....
(waarmee ik niet wil zeggen dat je snel een andere Volvo met andere HU moet kopen

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ok, klopt, ik heb een HU 603, vette pech dus........ :puppydogeyes:
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine