Dag Allemaal,
Over de achteraf inbouw van Xenon verlichting is het nodige geschreven op dit forum. Wat ik nog niet ben tegen gekomen is een naam van een bedrijf die de Xenonverlichting goed kan inbouwen. En dan bedoel ik een bedrijf dat er voor zorgt dat de verlichting pas aan gaat na het starten en dat de boardcomputer het goed blijft doen.
Betreft een V70 diesel uit 2001
Ik heb van een bedrijf een prijsopgaaf gekregen voor Eur 669,-. Op mijn vraag hoe het zit met het pas gaan branden als de motor loopt kreeg ik het antwoord dat dat niet mogelijk was.
Wie heeft een goede tip?
Groet,
Walter
Xenon achteraf in laten bouwen
- safarigeel
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 14:22
Gezien de prijs, neem ik aan dat het over een aftermarket oplossing gaat die in de halogeen lampunits moet komen.
Deze setjes zijn gemaakt om vrij eenvoudig te kunnen inbouwen. Ik heb die van mij vrij snel in de lampunits gezet:
- degelijk xenon setje kopen (ca 200,-)
- een gat boren met een juiste maat houtboor in de dop van lamp (L+R)
- Halogeenlamp eruit, Xenon lamp erin.
- Ballasts aansluiten en wegfrommelen (wel goed vastzetten/plakken ergens)
- Weerstandsmodule (een paar euro) boren met 1-2mm boor.
Mijn auto heeft de Daylight Running Lamp functie uitgeschakeld, dus ik kan zelf bepalen wanneer ik de lampen aan en uit doe. Misschien even wennen, maar daarna weet je niet beter. Eerst starten en dan je lamp evt. aanzetten.
Een automatische handeling die je goed zelf kan doen. Een automatische vertraging inbouwen met relais vind ik zelf een beetje overdreven.
Automatisch licht is uit te schakelen bij de dealer.
Deze setjes zijn gemaakt om vrij eenvoudig te kunnen inbouwen. Ik heb die van mij vrij snel in de lampunits gezet:
- degelijk xenon setje kopen (ca 200,-)
- een gat boren met een juiste maat houtboor in de dop van lamp (L+R)
- Halogeenlamp eruit, Xenon lamp erin.
- Ballasts aansluiten en wegfrommelen (wel goed vastzetten/plakken ergens)
- Weerstandsmodule (een paar euro) boren met 1-2mm boor.
Mijn auto heeft de Daylight Running Lamp functie uitgeschakeld, dus ik kan zelf bepalen wanneer ik de lampen aan en uit doe. Misschien even wennen, maar daarna weet je niet beter. Eerst starten en dan je lamp evt. aanzetten.
Een automatische handeling die je goed zelf kan doen. Een automatische vertraging inbouwen met relais vind ik zelf een beetje overdreven.
Automatisch licht is uit te schakelen bij de dealer.
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Poth Car Systems Almelo.
V/d Ven autocentrum Almelo etc etc etc. Bij de meeste bedrijven die spoilers, velgen, ICE, en allerhande automotive producten verkopen kun je xenon laten inbouwen. Bij Poth kostte het dacht ik 299 euro incl inbouw.
Mijn eigen set komt daar ook vandaan en doet het nu al perfect sinds 12/2005. Bovendien 2jr garantie.
V/d Ven autocentrum Almelo etc etc etc. Bij de meeste bedrijven die spoilers, velgen, ICE, en allerhande automotive producten verkopen kun je xenon laten inbouwen. Bij Poth kostte het dacht ik 299 euro incl inbouw.
Mijn eigen set komt daar ook vandaan en doet het nu al perfect sinds 12/2005. Bovendien 2jr garantie.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Heb inmiddels via 'xenon inbouw' inmiddels het een en ander opgezocht, maar blijf toch even met een vraag zitten.
Kan je nu bij een XC70 uit 2004 de xenonlampen zo verwisselen, en de ballast inbouwen etc.? OF moet ik toch eerst de bumper en koplampen uitbouwen. Het gaat om een aftermarket set.
gr. Peter
Kan je nu bij een XC70 uit 2004 de xenonlampen zo verwisselen, en de ballast inbouwen etc.? OF moet ik toch eerst de bumper en koplampen uitbouwen. Het gaat om een aftermarket set.
gr. Peter
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Heb het laten doen bij www.chiptuningexperience.nl die ook de complete inbouw van xenon doen.
(deze site hoort bij de eerst genoemde: http://www.xenonexpert.nl/ )
Ik heb het dus laten doen in mijn V50 T5, en ben er erg tevreden over!
(deze site hoort bij de eerst genoemde: http://www.xenonexpert.nl/ )
Ik heb het dus laten doen in mijn V50 T5, en ben er erg tevreden over!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26
Stop er eerst eens Philips X-TREME POWER lampen in voordat je naar Xenon gaat ombouwen.achteraf inbouw van Xenon verlichting
Bij Halfords X-TREME POWER vanaf 34,99 euro.
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=301098
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Moet zo kunnen zonder de bumper eraf te halen of de koplampen eruit te halen.Peterd54 schreef:Heb inmiddels via 'xenon inbouw' inmiddels het een en ander opgezocht, maar blijf toch even met een vraag zitten.
Kan je nu bij een XC70 uit 2004 de xenonlampen zo verwisselen, en de ballast inbouwen etc.? OF moet ik toch eerst de bumper en koplampen uitbouwen. Het gaat om een aftermarket set.
gr. Peter
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Je wilt xenon of je wilt het niet. Geen enkele "nep"xenonlamp kan tippen aan het echte werk. Slecht alternatief wat mij betreft. Maar goed, het gaat hier niet om mijBLACK DIESEL schreef:Stop er eerst eens Philips X-TREME POWER lampen in voordat je naar Xenon gaat ombouwen.achteraf inbouw van Xenon verlichting
Bij Halfords X-TREME POWER vanaf 34,99 euro.
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=301098

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26
Je hebt gelijk als Carfreak moet je natuurlijk wel met blauwe oogjes rijden maar geven die lampjes van je wel een prettig licht en zie je er werkelijk Xenon veel mee?
Is mooi helder wit licht niet veel prettiger?
Is mooi helder wit licht niet veel prettiger?
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Rij zelf ook met xenon en dat is echt helder wit licht.
Mijn inziens vele keren helderder als de normale lampen.
Je ervaart het verschil pas goed als je er zelf eens mee rijd!
Mijn inziens vele keren helderder als de normale lampen.
Je ervaart het verschil pas goed als je er zelf eens mee rijd!
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Helemaal mee eens, er gaat wat betreft lichtopbrengst (zo'n 3x meer als de beste halogeenlampen....) niets boven Xenon. En niet alleen heb je meer "licht" maar ook de witte lijnen op de weg en de plaatsnaamborden reflecteren ook veel meer met Xenon (moet je eens door zo'n "slinger" met rijstrookpalen van de wegwerkzaamheden rijden, je weet niet wat je ziet....vincent65 schreef:Rij zelf ook met xenon en dat is echt helder wit licht.
Mijn inziens vele keren helderder als de normale lampen.
Je ervaart het verschil pas goed als je er zelf eens mee rijd!
Maar als je bij halogeen blijft dan heb ik ook de beste ervaring met Philips Xtreme Power lampen!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Maar ga dan ook voor het orginele werk en niet een aftersales setje in de gewone koplamp. De orginele xenon koplamp geeft gewoon een beter lichtbeeld omdat hij er voor ontworpen is. De gewone koplamp met een xenonset geeft te veel verstrooing door het glas en de reflector er niet voor zijn uitgevoerd. Vooral de "poorboys racers" verblinden je vaak genoeg met hun xenonsetjes.Je wilt xenon of je wilt het niet. Geen enkele "nep"xenonlamp kan tippen aan het echte werk. Slecht alternatief wat mij betreft. Maar goed, het gaat hier niet om mij
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
We hadden het over echt xenonlicht en dat dat vele malen meer licht opbrengt dan een halogeenlamp. Dat jij een origineel boven een aftermarket product prefereert is leuk voor je.Black 2.4T awd schreef:Maar ga dan ook voor het orginele werk en niet een aftersales setje in de gewone koplamp. De orginele xenon koplamp geeft gewoon een beter lichtbeeld omdat hij er voor ontworpen is. De gewone koplamp met een xenonset geeft te veel verstrooing door het glas en de reflector er niet voor zijn uitgevoerd. Vooral de "poorboys racers" verblinden je vaak genoeg met hun xenonsetjes.Je wilt xenon of je wilt het niet. Geen enkele "nep"xenonlamp kan tippen aan het echte werk. Slecht alternatief wat mij betreft. Maar goed, het gaat hier niet om mij
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik zou niet weten of wit licht prettiger is. Ik heb een blauwe gloed en dat geeft een flinke partij licht. Ik begrijp dat ik vanwege die blauwe gloed door jou word aangemerkt als minder sociaal? Beetje vergezocht vind je zelf ook niet?BLACK DIESEL schreef:Je hebt gelijk als Carfreak moet je natuurlijk wel met blauwe oogjes rijden maar geven die lampjes van je wel een prettig licht en zie je er werkelijk Xenon veel mee?
Is mooi helder wit licht niet veel prettiger?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Black 2.4T awd schreef:Dat begrijp ik niet: Brandpunt is brandpunt. Als je een lamp met 3x zoveel licht (Xenon) GOED plaats in een bestaande koplamp krijg je 3x zoveel licht.De gewone koplamp met een xenonset geeft te veel verstrooing door het glas en de reflector er niet voor zijn uitgevoerd.
Verstrooiing krijg je alleen als de lamp verkeerd geplaatst is, buiten het effectieve focus van de reflector.
Er zijn talloze bedrijven die goede xenonsets verkopen, Philips, Kenwood of wat voor merk dan ook.
Ik begrijp dat er hier mensen zijn die standaard Volvo xenon lampen het mooist vinden, maar om daarom nu maar alle inbouwsets af te kraken is natuurlijk onzin.
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26
Dat heb ik met mijn opmerking over wit licht helemaal niet bedoeld je mag van mij natuurlijk met een blauwe gloed rijden en ik vind het ook niet minder sociaal.Ik zou niet weten of wit licht prettiger is. Ik heb een blauwe gloed en dat geeft een flinke partij licht. Ik begrijp dat ik vanwege die blauwe gloed door jou word aangemerkt als minder sociaal? Beetje vergezocht vind je zelf ook niet?

Ik vraag me alleen werkelijk af of het achteraf inbouwen van after market Xenon wel loont t.o.v. bijvoorbeeld de X-TREME POWER lampen van Philips die zeer veel wit licht geven?
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Ja het loont, probeer het maar.
Anders kocht er natuurlijk niemand meer after market Xenon, als je voor een paar tientjes x-treme power lampjes kunt kopen.
En nogmaals het verschil is zeer groot.
(heb zelf ook een after market set en het licht wordt echt niet verstrooid o.i.d)
Anders kocht er natuurlijk niemand meer after market Xenon, als je voor een paar tientjes x-treme power lampjes kunt kopen.
En nogmaals het verschil is zeer groot.
(heb zelf ook een after market set en het licht wordt echt niet verstrooid o.i.d)
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Heb dezelfde ervaring als Vincent bij mijn 850 gehad. Ga dat binnenkort waarschijnlijk ook eens bij de xc70 uitproberen.
De XC70 geeft overigens al meer veel licht bij halogeen als de 850.
De XC70 geeft overigens al meer veel licht bij halogeen als de 850.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK