Hallo allemaal,
Ik ben van plan om LED rem- en knipperlichten te monteren, maar zoals bekend moet je dan met weerstanden aan de slag om te voorkomen dat de computer denkt dat er een lampje kapot is en een foutmelding geeft. Een LED lamp trekt immers minder vermogen dan een gloeilamp.
Ik vind die truc met weerstanden eigenlijk een beetje knullig: je gaat immers alleen maar warmte genereren. Bovendien is het niet goedkoop. Het moet toch "slimmer" kunnen .....
Toen kreeg ineens een idee: na een xenon-job kun je de computer "foppen" door het veranderen van de shunt-weerstand op de CEM door boren van een gaatje.
Ik neem aan dat de bewaking van de rem- en knipperlichten ook d.m.v. een shunt gebeurt. Maar nu de uitdaging: waar zit die shunt en hoe zou je die moeten aanpassen? Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank,
Jan
Gaatje boren in shunt voor LED lampjes ?
- V70 classic
- 3rd Gear member
Op het 850 forum staan meerdere topic's over dit onderwerpPikantje schreef:Hallo allemaal,
Ik ben van plan om LED rem- en knipperlichten te monteren, maar zoals bekend moet je dan met weerstanden aan de slag om te voorkomen dat de computer denkt dat er een lampje kapot is en een foutmelding geeft. Een LED lamp trekt immers minder vermogen dan een gloeilamp.
Ik vind die truc met weerstanden eigenlijk een beetje knullig: je gaat immers alleen maar warmte genereren. Bovendien is het niet goedkoop. Het moet toch "slimmer" kunnen .....
Toen kreeg ineens een idee: na een xenon-job kun je de computer "foppen" door het veranderen van de shunt-weerstand op de CEM door boren van een gaatje.
Ik neem aan dat de bewaking van de rem- en knipperlichten ook d.m.v. een shunt gebeurt. Maar nu de uitdaging: waar zit die shunt en hoe zou je die moeten aanpassen? Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank,
Jan
Er staat oa precies uitgelegt hoe je stadslicht allaa audi (die kromme sliert in de lamp unit) kunt fabriceren.
Er word ook uitgelegt hoe je de lichtjes kunt dimmen.
sk6
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Denniskl
- 5th Gear member
Hahaha, sliert...V70 classic schreef: stadslicht allaa audi (die kromme sliert in de lamp unit) kunt fabriceren.
sk6
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- 3rd Gear member
Ik ben intussen al wat verder: ik heb de shunt-weerstanden op de REM (Rear Electronic Module) gevonden. Dus dat deel is al gelukt.
Blijft de grootste uitdaging over: hoe moet ik die shunts aanpassen.......? Ik heb eens in Vadis gekeken, maar daar vind ik niets relevants. Op internet heb ik het complete elektrische schema gevonden, waar ik ook de bewuste shunts op heb gevonden, maar daarmee ben ik er nog niet....
Groet,
Jan
Blijft de grootste uitdaging over: hoe moet ik die shunts aanpassen.......? Ik heb eens in Vadis gekeken, maar daar vind ik niets relevants. Op internet heb ik het complete elektrische schema gevonden, waar ik ook de bewuste shunts op heb gevonden, maar daarmee ben ik er nog niet....
Groet,
Jan
-
- 4th Gear member
Als je de bewuste shunt eens onder de X-stralen kon leggen was je er,... Niet zo lang geleden had ik dat voor jou kunnen doen, ... maar nu ander werk.Denniskl schreef:Zelfde als met xenon-verlichting?
Beginnen met een klein gaatje?
WJ
- quattroman
- 2nd Gear member
een nieuwe shunt voor de koplampen kost bij meneer volvo 7 eu, kan je mooi oefenen toch?
good luck
Q
good luck
Q