Moet tuner software van geartronic aanpassen?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ik ben van plan mijn XC60 weer te laten tunen naar 200 pk+ maar moet dan ook de software van de geartronic aangepast worden?

Ik heb ergens informatie opgevraagd en hun geven aan alleen de software van de motor aan te passen en niet die van de geartronic en dat is mijns inziens juist de zwakste schakel.

welke tuner doet dat wel en welke juist niet en waarom?

Graag wat meningen en ervaringen over waarom wel of misschien waarom juist wel niet.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
toppertje
6th Gear member

mooie avatar he?
er zijn verschillende tuners die wel de software van je geartronic aanpassen.
gebruik de zoekfunctie maar eens,dan kom je wel wat tegen.
ook forum-sponsor hartog tuning kan dit volgens mij.
geen glans zonder wrijving
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

toppertje schreef:mooie avatar he?
er zijn verschillende tuners die wel de software van je geartronic aanpassen.
gebruik de zoekfunctie maar eens,dan kom je wel wat tegen.
ook forum-sponsor hartog tuning kan dit volgens mij.
Ja heel erg mooi de avatar :roll:

Ik ga in ieder geval wel eens bij Hartog informeren.
Edwin.

Fullspeed
1st Gear member

Geartronics software het zwakste punt bij tuning ?
Ivm schakelmomenten ofzo? Leg eens uit.
Volvo S40 T5 Geartronics Exclusive 220pk (my04) - Black - Dynamic Chassis - Premium Sound - Sagitta 17"; - Not tuned anymore
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Fullspeed schreef:Geartronics software het zwakste punt bij tuning ?
Ivm schakelmomenten ofzo? Leg eens uit.
Ik ben niet heel technisch maar de geartronic schijnt kapot te kunnen gaan als er teveek NM op de bak komt, teveel krachten dus.
Ik weet niet of het daarom verstandig is om de software juist wel of niet aan te passen?
Edwin.

Blue Thunder
2nd Gear member

Ik ben niet heel technisch maar de geartronic schijnt kapot te kunnen gaan als er teveek NM op de bak komt, teveel krachten dus.
Ik weet niet of het daarom verstandig is om de software juist wel of niet aan te passen?
Geartronics zijn uiteraard beperkt op een aantal NM's. De oude 5 traps kon maar 350nm aan (vandaar dat de S60/V70R geartronic maar 350nm hebben en niet de 400).
En met de software pas je niet de sterkte van de bak aan. Die is puur mechanisch te regelen. Maar wat je wel aanpast is het schakelgedrag. Bij mijn (prehistorische) 5 traps adaptieve bak heb ik tijdens het tunen de software laten resetten zodat de bak weer opnieuw begint met adaptief zijn. Vorige eigenaar heeft er 90d km langzaam mee gereden. Ik moet zeggen dat het verschil goed te merken is. Bak reageerd alerter en trekt langer door de toeren heen. Ik weet alleen niet of dit ook bij de nieuwe GT kan...
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Delta
4th Gear member

Ik had voor mijn V50 een S60 D5 geartronic ingeruild na +- 250.000km.
Geen problemen gehad met de geartronic alleen wel een goede tip laat je geartronic een keer flushen (olie verversen) je schrikt je rot van de olie die in de bak zit. De ervaren monteur schrok zich een hoedje zijn tekst "dat ga ik al mijn klanten adviseren" dus het aan te raden dit op ongeveer 70.000 te doen.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”