Naast het warmlopen blijkt de XC (90000km) de afgelopen 7500 km, 3 liter motorolie verbruikt te hebben. Lekken en roken doet hij echter niet. Voor mij wel een signaal dat er echt iets aan de hand is. Heet lopen als het omhoog gaat, minder vermogen, fors hoger dieselverbruik, een steeds sterker wordende bromtoon in de motor, een pikzwarte uitlaat.
Tot nu toe kan de dealer niks vinden omdat er geen foutmeldingen in de computer staan, ook een bij Volvo geopende zaak heeft nog niks opgeleverd.
Onlangs heb ik het probleem bij Volvo Nederland aangegeven en ben weer teruggebeld door de dealer. Probleem staat nog steeds open en afgelopen week heb ik een aantal vragen moeten beantwoorden als, hoe zwaar is de caravan, hoe warm was het buiten, hoe stond de airco ingesteld.
Warm lopen wanneer het bergop gaat.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ben wel erg benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen.
Het is wel heel erg duidelijk dat de 2.4D in jouw XC niet goed is.
Ze zullen toch met een oplosing moeten komen. Nieuw blok :roll:
Het is wel heel erg duidelijk dat de 2.4D in jouw XC niet goed is.
Ze zullen toch met een oplosing moeten komen. Nieuw blok :roll:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Eens, ben ook benieuwd hoe dit verhaal opgelost gaat worden, vast een maandagmorgenblok geweest. Ongelofelijk vreemd verhaal.hans anesthesie schreef:Ben wel erg benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen.
Het is wel heel erg duidelijk dat de 2.4D in jouw XC niet goed is.
Ze zullen toch met een oplosing moeten komen. Nieuw blok :roll:
XC70 D5 2009 Ocean Race
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Vandaag weer gebeld door de dealer, er moet volgens Volvo weer (de 3e) een software update op om het warmlopen te voorkomen.
Ook het olieverbruik zou normaal zijn.
Ze gaan wel een test doen om te kijken of het geleverde vermogen goed is.
Komende woensdag een afspraak, ben benieuwd maar geloof er eigenlijk niet in dat dit nu ineens de oplossing is.
Ook het olieverbruik zou normaal zijn.
Ze gaan wel een test doen om te kijken of het geleverde vermogen goed is.
Komende woensdag een afspraak, ben benieuwd maar geloof er eigenlijk niet in dat dit nu ineens de oplossing is.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Net als al die software updates...wat een gel*l. Ben je al eens heel erg boos geworden daar?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Eens met Hans, ga eens lekker achter uit je strot....kan wonderen veroorzaken, en meldt vooral dat je volvo-forumlid bent en reclame kan maken voor ze -of niet...hans anesthesie schreef:Net als al die software updates...wat een gel*l. Ben je al eens heel erg boos geworden daar?
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
1 liter olie op 2500km is wel erg veel, je pleegt in mijn ogen dan bijna een milieu delict.
Ben geen automonteur maar ik heb een gevoel dat er wellicht in je blok een lekkage zit (pakking of iets in die richting).
Ben geen automonteur maar ik heb een gevoel dat er wellicht in je blok een lekkage zit (pakking of iets in die richting).
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Al een paar keer beetje boos geworden, dealer blijft van goede wil en zegt steeds dat ze het op willen lossen maar niet weten hoe. Ook Volvo Nederland heeft niets anders te melden dan een zoveelste software update. Schijnt dat ze er nu ineens achter zijn gekomen dat er verkeerde software op de auto zit.
Al met al ben ik het nu zo zat dat als deze software update niet helpt voor de klachten die ik nu heb, ik eens echt boos ga worden. De software updates tot nu toe hebben er voor gezorgd dat de auto langzamer is geworden en veel meer verbruikt, daarnaast zit er een irritante bromtoon in die als producteigenschap afgedaan wordt.
Het warmlopen blijft een probleem waarvan ik pas komende zomer weet of het opgelost is, verlengde garantie op motor en bak ga ik dus zeker als eis neerleggen. Ik kan er namelijk niks aan doen dat de Volvo organisatie 1 1/2 jaar nodig heeft om een probleem op te lossen.
Al met al ben ik het nu zo zat dat als deze software update niet helpt voor de klachten die ik nu heb, ik eens echt boos ga worden. De software updates tot nu toe hebben er voor gezorgd dat de auto langzamer is geworden en veel meer verbruikt, daarnaast zit er een irritante bromtoon in die als producteigenschap afgedaan wordt.
Het warmlopen blijft een probleem waarvan ik pas komende zomer weet of het opgelost is, verlengde garantie op motor en bak ga ik dus zeker als eis neerleggen. Ik kan er namelijk niks aan doen dat de Volvo organisatie 1 1/2 jaar nodig heeft om een probleem op te lossen.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Doe het vooral (ook) schriftelijk, mocht je een juridische procedure moeten starten dan heb je documenten waaruit blijkt dat je al zó lang bezig bent. Bewaar alles wat je tot nu toe hebt inzake updates, testen, reparaties, overzicht bezoeken aan de garage, ofwel maak een dossier aan..ik zeg maar wat...het geheugen van garagehouders is niet altijd even goed.
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 29.12.2007 - 20:52
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Afgelopen zomer de Fernpass en Brenner gehad naar Italië. Temperatuur van mijn V70 D5 liep angstvallig hoog op en op een gegeven moment reed ik 30 - 40 tussen de vrachtwagens: dat had ik niet verwacht van de V70 (ik reed met een 1500kg caravan).
Op terugreis ging het veel beter: overgaan op handschakelen en bijna continu op 2500-2600 toeren gereden. Geen enkel probleem meer gehad. Mijn conclusie was dat ik teveel had over gelaten aan de geartronic. Bij Kassel (D) heb je mooie hellinkjes en reed daar in zijn 3 zo naar de 90-95 km/u, overschakelen naar 4 en vervolgens netjes 100 (met sticker) omhoog.
Hij kan het dus wel!
Op terugreis ging het veel beter: overgaan op handschakelen en bijna continu op 2500-2600 toeren gereden. Geen enkel probleem meer gehad. Mijn conclusie was dat ik teveel had over gelaten aan de geartronic. Bij Kassel (D) heb je mooie hellinkjes en reed daar in zijn 3 zo naar de 90-95 km/u, overschakelen naar 4 en vervolgens netjes 100 (met sticker) omhoog.
Hij kan het dus wel!
Groeten
Vincent Brouwer
--------------------
Volvo XC60 D5 Geartronic Summum (02-2009) TE GEK!!!
Volvo V70 D5 Geartronic Edition II Sport (09-2006)
Volvo V70 D5 Geartronic Edition I (01-2004)
Vincent Brouwer
--------------------
Volvo XC60 D5 Geartronic Summum (02-2009) TE GEK!!!
Volvo V70 D5 Geartronic Edition II Sport (09-2006)
Volvo V70 D5 Geartronic Edition I (01-2004)
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
In mijn geval helpt dat ook niet. Afgelopen zomer met 3500 toeren en 65 km per uur omhoog, bijna boven en aan de kant met meter in het rood en de melding motorservice vereist op de display. Zelfs zonder caravan gaat het niet goed. Die van mij kan het dus duidelijk niet. In mijn ogen is er toch echt meer aan de hand dan een software update.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
Ik heb je verhaal al een poos mee gelezen en de opmerking 3500 toeren en 65 km/h bracht mij op het volgende.
Er zijn verhalen bekend dat er een schoep (cq schoepen) van de waterpomp is (zijn) afgebroken, alleen dan bij hogere km-standen.
Hierdoor in NL (vlak) geen probleem, maar als er iets meer vermogen moet worden geleverd, gaat het mis.
Waar de afgebroken delen dan blijven is mij nooit verteld. Verstopping?
Dit zou ik zeker na laten kijken (mag nu ook wel een keer) en laat ze ook even kijken naar het thermostaat, misschien gaat die wel niet helemaal open.
Ik ben het helemaal met je eens, dat er iets meer aan de hand is dan een software update.
Er zijn verhalen bekend dat er een schoep (cq schoepen) van de waterpomp is (zijn) afgebroken, alleen dan bij hogere km-standen.
Hierdoor in NL (vlak) geen probleem, maar als er iets meer vermogen moet worden geleverd, gaat het mis.
Waar de afgebroken delen dan blijven is mij nooit verteld. Verstopping?
Dit zou ik zeker na laten kijken (mag nu ook wel een keer) en laat ze ook even kijken naar het thermostaat, misschien gaat die wel niet helemaal open.
Ik ben het helemaal met je eens, dat er iets meer aan de hand is dan een software update.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Lijkt me in ieder geval duidelijk dat dit van geen kanten klopt. laat de garage/dealer maar met de oplossing komen..lkort schreef:In mijn geval helpt dat ook niet. Afgelopen zomer met 3500 toeren en 65 km per uur omhoog, bijna boven en aan de kant met meter in het rood en de melding motorservice vereist op de display. Zelfs zonder caravan gaat het niet goed. Die van mij kan het dus duidelijk niet. In mijn ogen is er toch echt meer aan de hand dan een software update.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Zelfde geldt voor lengere stukken snelweg, zeker bij hogere snelheden en extreem lang door rijden.toppertje schreef: het is natuurlijk nooit goed om na de klim je motor gelijk uit te zetten.
beter is om hem even een paar min. door te laten lopen,
om de motor enigzins te laten afkoelen
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Elke dag op de stoep zitten is voor mij geen optie, moet ook wel eens werken en de dealer zit 100 km verderop. Dat van die afgebroken schoep zou een oorzaak kunnen zijn van de eerste keer warmlopen.
Na 2 software updates en diverse keren warmlopen is er inmiddels duidelijk meer aan de hand. Het is begonnen met een lichte bromtoon die irritant werd bij 2800 toeren, ondertussen wordt dat steeds erger en is de bromtoon constant aanwezig, zeker als de auto moet werken. Daarnaast heb ik sinds de laatste update minder power, een aanzienlijk hoger dieselverbruik en een pikzwarte uitlaat. volgens de dealer heeft Volvo aangegeven dat het warmlopen in de motor gezocht moet worden. Komende woensdag ga ik eerst eens uitzoeken wat die 3e software update inhoud. Als dat niet bevredigend is zetten ze er maar een nieuwe motor in. Ik kan er tenslotte ook niks aan doen dat ze het euvel al 1 1/2 jaar lang niet kunnen vinden.
Als ik er met de dealer niet uitkom neem ik maar weer eens contact op met Beesd, ze zullen daar toch wel snappen dat het na 1 1/2 jaar proberen maar eens echt opgelost moet worden.
Na 2 software updates en diverse keren warmlopen is er inmiddels duidelijk meer aan de hand. Het is begonnen met een lichte bromtoon die irritant werd bij 2800 toeren, ondertussen wordt dat steeds erger en is de bromtoon constant aanwezig, zeker als de auto moet werken. Daarnaast heb ik sinds de laatste update minder power, een aanzienlijk hoger dieselverbruik en een pikzwarte uitlaat. volgens de dealer heeft Volvo aangegeven dat het warmlopen in de motor gezocht moet worden. Komende woensdag ga ik eerst eens uitzoeken wat die 3e software update inhoud. Als dat niet bevredigend is zetten ze er maar een nieuwe motor in. Ik kan er tenslotte ook niks aan doen dat ze het euvel al 1 1/2 jaar lang niet kunnen vinden.
Als ik er met de dealer niet uitkom neem ik maar weer eens contact op met Beesd, ze zullen daar toch wel snappen dat het na 1 1/2 jaar proberen maar eens echt opgelost moet worden.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het verhaal van Alex zou inderdaad hout kunnen snijden. Zeker icm het brommen in de moter.
We hebben dezelfde auto en de mijne bromt niet. Alleen vanaf ongeveer 110 km/uur krijg ik te maken met die typische D5 brom. Maar daar hebben ze allemaal last van. Ik heb op de zomermeeting die resonatie bij jou gehoord en die heb ik dus niet.
Ik denk dat het op een revisie van de moter zal uitdraaien, waarbij het blok eens helemaal opengeschroefd zal moeten worden.
Gelukkig voor jou zijn ze er bij Volvo ook van overtuigd dat dit niet goed is. Ik krijg tenminste niet het gevoel dat ze je in de kou laten staan.
We hebben dezelfde auto en de mijne bromt niet. Alleen vanaf ongeveer 110 km/uur krijg ik te maken met die typische D5 brom. Maar daar hebben ze allemaal last van. Ik heb op de zomermeeting die resonatie bij jou gehoord en die heb ik dus niet.
Ik denk dat het op een revisie van de moter zal uitdraaien, waarbij het blok eens helemaal opengeschroefd zal moeten worden.
Gelukkig voor jou zijn ze er bij Volvo ook van overtuigd dat dit niet goed is. Ik krijg tenminste niet het gevoel dat ze je in de kou laten staan.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Ik heb nog een mooie V70 die dit probleem dus niet heeft ......inruilen..?? Geintje hoor , maar ik hoop dat je eruit komt met de dealer . Ik zou er poepziek van worden , denk je een goede en degelijke auto te kopen heb je zoiets.....misschien kan je dit bij een goedkoop merk hebben maar toch niet bij een Volvo.lkort schreef:Elke dag op de stoep zitten is voor mij geen optie, moet ook wel eens werken en de dealer zit 100 km verderop. Dat van die afgebroken schoep zou een oorzaak kunnen zijn van de eerste keer warmlopen.
Na 2 software updates en diverse keren warmlopen is er inmiddels duidelijk meer aan de hand. Het is begonnen met een lichte bromtoon die irritant werd bij 2800 toeren, ondertussen wordt dat steeds erger en is de bromtoon constant aanwezig, zeker als de auto moet werken. Daarnaast heb ik sinds de laatste update minder power, een aanzienlijk hoger dieselverbruik en een pikzwarte uitlaat. volgens de dealer heeft Volvo aangegeven dat het warmlopen in de motor gezocht moet worden. Komende woensdag ga ik eerst eens uitzoeken wat die 3e software update inhoud. Als dat niet bevredigend is zetten ze er maar een nieuwe motor in. Ik kan er tenslotte ook niks aan doen dat ze het euvel al 1 1/2 jaar lang niet kunnen vinden.
Als ik er met de dealer niet uitkom neem ik maar weer eens contact op met Beesd, ze zullen daar toch wel snappen dat het na 1 1/2 jaar proberen maar eens echt opgelost moet worden.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )