780 in de Autokampioen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Vilvi schreef:Een 780 exclusief????

Dat valt reuze mee,kan er zo een aantal vinden,te koop en niet te koop.
Een pracht auto zo'n 780 maar om hem nu exclusief te noemen dat gaat mij te ver.
Een exclusieve auto is er zo één die maar 1 keer in de paar jaar ziet rijden of staan. Dat is exclusief.
Kijk op MP en er staan er altijd wel een paar aangeboden.
op marktplaats staan ook lamborginis te koop.
is dat een maatstaf dan.

ik denk dst je even moet kijken naar de aantallen die er van gebouwd zijn een kleine 9000

rest my case.
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

In mijn ogen wordt de 780 iets te makkelijk tot iets heel exclusiefs betiteld.

Mijn criterium voor exclusief is dat ze moeilijk tot niet te vinden zijn en sorry maar een 780 is erg makkelijk gevonden en dus aan te schaffen waarbij je zelfs speciefieke eisen als kleur/motor/bak kunt selecteren.
Het is wel een erg leuke en aparte Volvo die je zeker niet dagelijks ziet maar bij tijd en wijle kom ik ze in het wild wel tegen.

Nu heb ik samen met een maat deze Volvo uit de States gehaald:

Afbeelding

Ga dit model maar eens zoeken.......
Productie-aantal 2400
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Vilvi schreef:In mijn ogen wordt de 780 iets te makkelijk tot iets heel exclusiefs betiteld.

Mijn criterium voor exclusief is dat ze moeilijk tot niet te vinden zijn en sorry maar een 780 is erg makkelijk gevonden en dus aan te schaffen waarbij je zelfs speciefieke eisen als kleur/motor/bak kunt selecteren.
Het is wel een erg leuke en aparte Volvo die je zeker niet dagelijks ziet maar bij tijd en wijle kom ik ze in het wild wel tegen.

Nu heb ik samen met een maat deze Volvo uit de States gehaald:

Afbeelding

Ga dit model maar eens zoeken.......
Productie-aantal 2400
ik stop ermee !!!
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

vilvi
er spelen nog andere zaken mee
afwerkingsgraad
beschikbaarheid stukken
van die 22 vindt je ei zo na alles voor geen geld
ga eens een motorkap van een 780 zoeken
ik wens je veel succes....

de 262 past alles van 2 serie qua verlichting,carosserie en interieur
de 780 past niets van 7 serie qua verlichting, carosserie of interieur

ik laat mijne kaas ook rusten

en waarom in de states gaan halen?

begin deze maand toen ik de 780 kocht (1500€) stond daar een schitterende 262C (voor nog 500€ minder)
...
dus een 262 GL....
volgens mij niet exclusiever dan een 242 of een 142 (al dan niet GT)
omdat het een 2deurs uitvoering is van een bestaand model
niets meer
niets minder

waarom ze er niet meer van gemaakt hebben?
264 werd gereden door oudere gezapige mensen toendertijd
en het duurde te lang om oma uit de wagen te krijgen als ze achterin zat

de 262C is dan wel weer exclusief
een speciaal model voorzien van alle toeters en bellen van die tijd
ongekende luxe

volgens mij is de meest exclusieve trouwens volvo een P1800 ES en dan heb ik het nog niet over de cabrio...

http://www.volvoadventures.com/1800Cabriolet.html

maar gelukkig heeft ieder zijn voorkeur en blijven zo alle verschillende modellen rijden ;)
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Rustig aan,wat een commotie.

Ik doelde alleen op het gezegde dat de 780 als exclusief wordt bestempeld terwijl dat toch best meevalt(in mijn ogen) dan.

Ik vindt een 780 een juweel van een coupé,zou hem zelf alleen niet kopen(weer dat gezegde:smaken verschillen).
De 780 van Jan is een plaatje om te zien en kan er ook van genieten,van zijn 960 Exe nog meer.

Ik wil hier dus zeker niemand afzeiken, laat dat duidelijk zijn.
Het is wel leuk om te zien wie wat als exclusief bestempeld

Waarom er maar 2400 van de 262 GL zijn gemaakt?
Heel eenvoudig: Hij heeft als basis gediend voor de 262 C Bertone en dat was ook zijn opvolger(dit heb ik tenminste kunnen terugvinden,correct me if I'm wrong...)
De 262 GL werd gebouwd in 1976 en 1977 en welk model werd in 1977 geïntroduceerd? De 262 C volgens mijn info.
Van de 262 C zijn er ongeveer 4500 gebouwd en ook dat is een variant op een 200. Wat dat betreft is de 262 GL dus veel exclusiever en in mijn ogen leuker.
De 262 GL was ook alleen in de VS en ik geloof Canada(niet helemaal zeker)leverbaar. Een handje vol moeten er nu in Europa zijn.

O ja,dat over die toeters en bellen klopt niet helemaal als je de 262 C en de 262 GL vergelijkt. Ze hebben beide de zelfde opties/specificaties waarbij de 262 GL ook nog een schuifdak heeft.

Nee,ik wil de 262 C niet als 13 in een dozijn bestempelen.
Ik ken redelijk wat jongere bestuurders van een 260 dus dat ouwelullen imago klopt niet,sorry. Als kind reden mijn ouders een 265 en toen werd dat gezien als een stoere en luxe auto!
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

neenee, is juist
dat ouwelullenimago...
toen de auto nieuw was was die zo duur dat geen enkele jonge snuiter die kon kopen...
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

kijk ff op het bertone register.
daar spreekt men ook over de 262gl.
er zou er 1 in europa rondrijden.
zou zomaar kunnen.
alleen snap ik weer niet waarom het bertone register een 262gl opneemt in zijn gelederen, want het is geen bertone.

maar volgens mij ging het verhaal over een stukje in de auto kampioen waarin de volvo 780 neergezet werd.
ik heb overens wel met de freelance redacteur gemaild, en hij heeft het verhaal wel geschreven, maar deze mannen proberen ook alleen maar het papier vol te krijgen en worden niet gehinderd door enige vorm van kennis.
en dat durf ik te zeggen.
als je niet weet dat er een diesel uitvoering ook is gebouwd van de 780 en dat je zegt dat je naar een 780 met een handmatige bak niet hoeft te zoeken.
dan heb je dus niet je huiswerk gedaan.
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Zal eens ff kijken bij het Bertone register,daar heb ik ook de geschiedenis van onze 262 gl gevonden.Als jouw info klopt dan zou de onze dus nr.2 in Europa zijn :shock:

Genoeg off-topic :roll:
Je hebt gelijk,ik had het ook gelezen over die handbak die niet bestaat in een 780 :cry:
Ja,echt research is er dan niet gepleegd.
Wel leuk dat er weer eens iets over een klassieke Volvo wordt geschreven :)
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

altijd goed hé zo'n artikeltje
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

k² schreef:Michael, S6 is net als de Bertones jeugddroom en dus niet te koop
gevonden op verkoopsite
italiaanse wagen
spotgoedkoop
's avonds gespot op net
contact genomen
volgende morgen vliegtuig Charleroi Milaan
volgende nacht thuis met de S6

:)
De S6 een jeugddroom? Ben je nog zo jong dan? :lol:
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”