kwaliteit?

Sam
5th Gear member

grappig dat je NCAP als referentie aanhaalt, terwijl NCAP niet eens test op bijvoorbeeld een aanrijding langs achter.

sommige merken besteden daar dus niet eens aandacht aan, want je wint er niks bij in de test, maar scoren wel het maximum!
dat terwijl bij volvo godsvermogens worden uitgegeven om bijvoorbeeld bij de C30, die toch wel een voetlengte korter is dan de S40, dezelfde veiligheid te garanderen voor de inzittenden bij een aanrijding langs achter.

daarom heb ik ook het schijt aan die reclame '5 sterren bij euro ncap, kijk hoe veilig' want dat is gewoon onvolledige informatie

daarmee wil ik natuurlijk niet beweren dat er geen auto's bestaan die even veilig of zelfs beter zijn :)
bekijk mijn C30 project HIER!
RobBob
2nd Gear member

@ Speedo & André4x4

Ik leef met jullie mee broeders :D.
Ook ik ben na 7 maanden rijden met de Volvo V70 zowel tevreden als ontevreden. Mijn relaas is verspreid over dit forum terug te vinden.
Ik ben vooral overstag gegaan omdat de nieuwe V70 er wel degelijk goed en mooi uitziet (die mening heb ik nu trouwens nog) + die zetels man ... ik durf ronduit zeggen dat dat de beste zetels zijn waar ik ooit in heb mogen zitten (een deugd voor poep en rug :lol: ).
Ook van mijn Volvo-dealer ben ik uitermate tevreden ... alleen zit ik er te vaak. Rammeltje hier, raar metaalachtig gekreun daar, software update, ... ik zit echt te vaak bij mijn dealer (en mijn 1ste onderhoud moet nog komen !!). Voor de bedragen die hier neergeteld zijn voor menig Volvo, is de prijs-kwaliteitsverhouding echt uitermate slecht.
Ik moet er nu nog 2 jaar en 5 maanden mee rondrijden ... de kans dat de volgende wagen terug een Volvo wordt, wordt met de dag kleiner.
En dat vind ik wel spijtig want waar ga ik nog zo goeie zetels vinden :cry:
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Rene68
4th Gear member

Ik vind dat wel erg jammer RobBob. Ik heb ook wel wat kleine dingetjes maar die storen mij allerminst terwijl ik echt een ontzettende zeur ben als het gaat om rammeltjes e.d..

Iedere dag ben ik weer blij dat ik in die fantastische auto mag rijden. Echt waar!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
eddy3
4th Gear member

. Kijk maar eens naar de encap scores.
Als je echt de encap scores gelooft alszijnde de maatstaf voor de veiligste wagens,dan ben je volgens mij echt niet de intelligentste!enkele weken de proef op de som gemaakt met de "ZOGENAAMD" veiligste wagen bij euroencap,nl,de Renault lagunalaatste model,even dezelfde proef gedaan aan een iets hogere snelheid dan de norm,wagen viel ineens zwaar door de mand!Begrijp je wat ik bedoel?(Testen gepubliceerd in "Het laatste Nieuws)
André4x4
2nd Gear member

Beste Eddy3, kunnen we de discussie fatsoenlijk houden? Je kunt best je punt maken zonder gelijk iemand voor achterlijk uit te maken.

Daarbij dwalen we behoorlijk van de topic af met deze discussie over veiligheid die door sam is ingezet, waarbij appels ook nog eens flink met peren worden vergeleken. Kijk maar eens hier en vergelijk scores van auto's uit dezelfde gewicht/prijs klasse en recent bouwjaar http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx. En of de ncap nu wel of niet deugd, hij is hetzelfde voor elke auto.

Wellicht moet voor deze discussie een nieuw draadje opgezet worden? Kunnen we hier gewoon verder gaan met het oorspronkelijke topic.
Met vriendelijke drivers groet,

André

Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
mad
6th Gear member

Herbal schreef:De hoeveelheid olie die eruit lekt valt mee. Da's op zich een vreemde zin, want eigenlijk kan het gewoon niet voor zo'n auto.

Na een nacht in de garage zijn het ongeveer (schat ik) 3 tot 5 druppels. Ik zelf vermoed een scheurtje in de dichtring van de oliestop (waar de olie mee uit het carter kan verwijderd worden door de oliestopschroef open te draaien). Dealer zelf was erg geschrokken, maar denk zelf niet dat het de dichtring is. Dan zou het volgens hem al eerder moeten opgetreden zijn. Da's natuurlijk ook waar. Wat het dan wel is: Joost mag het weten.

Ik ga nu eerst even in alle sereniteit afwachten hoe ze het probleem gaan aanpakken en ik begrijp ook dat een hele planning, die nokvol zit, niet zomaar kan omgegooid worden. Ik zit zelf ook in een gelijkaardige beroepssituatie waarin klanten je qua planning tot het uiterste drijven. Ik verwacht nu alleen een deftige oplossing. Geen gepruts.

Ik ga nu ook niet de naam van mijn dealer hier vermelden, ik wil hem eerst laten bewijzen wat hij waard is, nu ik hem echt nodig heb.

Dinsdag 16/09. Ik kom erop terug. Dat alles goed moge gaan. Het blijft uiteraard maar een auto, maar dan wel een hele dure om olielekken mee te krijgen.
Hoe is het afgelopen?
XC70 D5 2009 Ocean Race
Herbal
2nd Gear member

Hoe het is afgelopen met het olielek?

--> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24544
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”