Had al een keer geschreven over mijn volvo 460. Hij had 4 jaar stil gestaan door een aanhoudend probleem. Hij stopte er tijdens het rijden gewoon mee en kon dan wel weer starten maar hij sloeg weer af na enkele seconden of .... hij bleef wel stationair lopen maar na gas geven sloeg hij weer af. Had al 2 antwoorden gehad (doormeten van allerlei sensoren) maar kwam er nu achter dat mijn koelwater steeds moest worden bijgevuld. Hij verbruikt het niet en nu bleek dat mijn radiateur langs de velsrand lekte. Mijn vraag (en het zal wel een stomme vraag zijn) is het volgende: Kan het zijn dat de sensor die in de radiateur zit de motor laat afslaan als het koelwater onder het niveau van de sensor komt??? Als dat zo is dan is het probleem gevonden en dien ik alleen de radiateur te vervangen en dat terwijl ik zo langzamerhand helemaal gek werd van dit probleempje en dan bedank ik de garage die het ook niet kon vinden (nee, logiesh... koelwater bijvullen en de motor start en loopt zonder problemen)
Bij voorbaat bedankt
Rob
startprobleem 460
- 440rijder
- 2nd Gear member
Volgens mij loopt de motor gewoon door als de radiator leeg is. Als de motor in het verleden zonder koelwater heeft gelopen kan de koppakking lek zijn (let op bellen in de koelvloeistof en 'mayonaise' aan de peilstok/onder het dekseltje van de olie. Een lekke koppakking komt het lopen van de motor ook zeker niet ten goede.
-
- 3rd Gear member
Zonder koelwater loopt de motor wel degelijk. Je kunt met een afgekoppeld koelsysteem gewoon starten, alleen gaat je tempmeter snel omhoog in 't rood. Ik zou idd bij de garage eens je compressie laten meten? Loopt ie wel op alle cilinders of is de koppaking zwaar lek? Timing van de onsteking wel goed en goed vastgezet op het juiste punt?
gr.
gr.
-
- 5th Gear member
heeft niets met elkaar te maken, behalve al ij een keer flink warm is gelopen. Tsja dan gaat de koppakking eraan of iets anders en dan wordt het nog duurder.
Loopt hij op alle cylinders of doet er 1 niet mee?
Heb je een goede benzine toevoer, controleer opvoerpomp en vooral ook het filter. Tis al iets te vaak aan de orde geweest, maar dit hoord OOK bij onderhoud en wordt schijnbaar vaak achterwege gelaten.
Loopt hij op alle cylinders of doet er 1 niet mee?
Heb je een goede benzine toevoer, controleer opvoerpomp en vooral ook het filter. Tis al iets te vaak aan de orde geweest, maar dit hoord OOK bij onderhoud en wordt schijnbaar vaak achterwege gelaten.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,