Antenneversterker

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Specialized
1st Gear member

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een V70 T-5. Zodra die op kenteken staat (hopelijk as vrijdag) stel ik me wel verder voor (met fotos vd V70).
Wagen is verder perfect (net grote beurt gehad, alleen schokdempers + temperatuursensor vervangen), CD speelt prima (fantastisch geluid zit er in de installatie), alleen radiodeel laat het veelal afweten. Tijdens mijn ritje uit Dld naar huis (ja, het is een import) begon radio ineens te spelen na een uurtje rijden, maar daarna is het stil geworden............
Als hij zoekt naar zenders wordt weinig gevonden, de presets blijven wel staan, maar uit speakers komt alleen wat geruis.. Ik heb inmiddels al gehoord dat oorzaken kunnen zijn:
- antenneversterker
- stroom (?), dwz zekering eruit, dat kan helpen

Twee vragen hierover:
- waar zit die antenneversterker? (heb al linksachter gespeurd, maar kan niks vinden)
- welk zekeringnummer zit op radio?

Mocht de oplossing niet in deze punten zitten, vrees ik toch dat er een nieuwe moet komen :(
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Als eerste even de radio factory-defaulten en dan opnieuw zenders zoeken. Mocht dat niet baten, eerst even de HU er uit en controleren of de stekker van de antenne nog netjes in de HU zit. (wil wel eens gebeuren dat ze wat uitbouwen en net die stekker vergeten terug te plaatsen).
Zit deze wel in de buurt van de aansluiting, dan heb je af en toe geluid...

Antenne aansluiting zit in beginsel rechts achterin. Groen kastje.

Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Specialized
1st Gear member

VolvoTech schreef:Hoi,

Als eerste even de radio factory-defaulten en dan opnieuw zenders zoeken. Mocht dat niet baten, eerst even de HU er uit en controleren of de stekker van de antenne nog netjes in de HU zit. (wil wel eens gebeuren dat ze wat uitbouwen en net die stekker vergeten terug te plaatsen).
Zit deze wel in de buurt van de aansluiting, dan heb je af en toe geluid...

Antenne aansluiting zit in beginsel rechts achterin. Groen kastje.

Bob
Hoi Bob, dank voor de tips. Twee vraagjes:
- hoe default ik? (gewoon vd stroom halen?)
- rechts achterin ........is dat passagierskant en waar dan precies?

Mvrgr
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

default : via menu van je HU. (evt. via hidden menu).

rechts achterin; helemaal achterin, klepje rechts bij de achter-verlichting, onderin het bakje aldaar.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Specialized
1st Gear member

Vraag me niet hoe het kan, maar sinds gister doet 'ie het weer. Prima ontvangst, mooi geluid. En nu maar afwachten hoe lang dit zo blijft.
(ben mijn T5 aan het uitmesten en alle vloerdelen aan het schoonmaken (met kruidvat tapijtreiniger, kost geen drol, maar perfect spul), misschien dat dat de antenneversterker heeft wakker gemaakt). In ieder geval prima geluid, nu nog op zoek naar een 6 CD wisselaar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”