Hallo,
sinds een paar weken gaat het waarschuwingslampje van het remcircuit branden wanneer ik een (snelle) bocht maak. Daarna gaat hij weer uit, ook bij het remmen brand hij niet.
Nu is volgens het instructieboekje het remvloeistof niveau te laag en moet dit bijgevuld worden. Nu mijn vraag:
Ik moet over een maand een beurt laten doen, incl. winterbanden. Is het verantwoord om door te rijden tot die tijd (eind oktober), ook omdat het lampje alleen in bochten brand? Iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt!
Remcircuit waarschuwinglampje S40
- Fat Rat
- 5th Gear member
om zowiezo zelf even te kijken kost geen geld natuurlijk... blik olie kost een tientje of twee...
Betere vraag is, waar is die olie heen?! normaal gesproken mag het niveau niet dalen...
Betere vraag is, waar is die olie heen?! normaal gesproken mag het niveau niet dalen...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Pimiento
- 1st Gear member
Zou het kunnen zijn dat de remblokken bijna op zijn? Niet dat ik klachten heb overigens. Ik zal er zelf eens naar kijken, misschien dat ie idd lekt, maar dan is het wel heel geleidelijk.
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
-
- 2nd Gear member
Pimiento schreef:Zou het kunnen zijn dat de remblokken bijna op zijn? Niet dat ik klachten heb overigens. Ik zal er zelf eens naar kijken, misschien dat ie idd lekt, maar dan is het wel heel geleidelijk.
Dit heeft dus te maken met de slijtage van de remblokken. Zijn nog niet volledig op, maar afhankelijk van de rijstijl zal je deze wel moeten vervangen tussen nu en 7000 km.
Lampje haat overigens vrij vroeg branden, maar is uit veiligheidsoverweging.