wie heeft er nou echt schade door LPG?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
om de 40.000km is eens per jaar +/+ € 800,--!
Volvo for life
Afhankelijk van rijstijl is 100.000 km is afstellen/controleren een redelijke optie.
En controleren is het sleutelwoord, want dat kost maar een uurtje, indien die mogelijkheid aanwezig is.
Dat zou je het trouwens bij iedere grote beurt kunnen laten doen.
En controleren is het sleutelwoord, want dat kost maar een uurtje, indien die mogelijkheid aanwezig is.
Dat zou je het trouwens bij iedere grote beurt kunnen laten doen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27.11.2006 - 16:06
Misschien ben ik te blond voor deze technische vraag, maar ik rijd nu 247K op LPG en het woord kleppenstellen ben ik onderweg bij de garagist nog niet tegengekomen. Op de facturen ook niet. Nimmer problemen ondervonden met deze s60. In het verleden heb ik een verbrande klep gehad in de motor van een Toyota Camry bij 365K km. Mogelijke oorzaak volgens de dealer was mijn rijgedrag (veel lange ritten buitenland op hoge snelheid) en hogere verbrandingstemperatuur van LPG.
Met de s60 cruise ik als een bejaarde, maar geen problemen dus.........
Met de s60 cruise ik als een bejaarde, maar geen problemen dus.........
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Interessant onderwerp!
Hoe kan je merken tijdens het rijden dat je kleppen gesteld zouden moeten worden?
Ik rijd in de 2.4 170pk op gas. Rijdt als een tierelier en heb nooit vernomen van bijvoorbeeld Mesman dat er kleppen gesteld zouden moeten worden. Wel gebruik ik een Flashlube systeem maar kan me niet voorstellen dat dit iets met kleppen-stellen te maken heeft maar juist met de smering en koeling van het geheel.
En wat is het daadwerkelijk aan te raden interval? Die 40.000 km? Of toch de 100.000 kilometer.
Graag hoor ik van een kenner (dacht dat Simpson een medewerker bij een Volvo-dealer is/was dus die zou het toch moeten weten denk ik...) wat de waarheid is. Daar kunnen we allemaal wat van leren denk ik.
Hoe kan je merken tijdens het rijden dat je kleppen gesteld zouden moeten worden?
Ik rijd in de 2.4 170pk op gas. Rijdt als een tierelier en heb nooit vernomen van bijvoorbeeld Mesman dat er kleppen gesteld zouden moeten worden. Wel gebruik ik een Flashlube systeem maar kan me niet voorstellen dat dit iets met kleppen-stellen te maken heeft maar juist met de smering en koeling van het geheel.
En wat is het daadwerkelijk aan te raden interval? Die 40.000 km? Of toch de 100.000 kilometer.
Graag hoor ik van een kenner (dacht dat Simpson een medewerker bij een Volvo-dealer is/was dus die zou het toch moeten weten denk ik...) wat de waarheid is. Daar kunnen we allemaal wat van leren denk ik.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Niet, ja als het te laat is.VolvoKramer schreef:Hoe kan je merken tijdens het rijden dat je kleppen gesteld zouden moeten worden?
Dus even laten controleren (indien mogelijk) kost maar een uurtje.
Heb je Mesman (Volvo-dealer?) er al eens naar gevraagd?
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Als je het pas merkt als het te laat is, dan is dat dus niet de methode.
Mesman is een gas-inbouwer en doet veel in het merk Volvo en ook veel forumleden hebben hier hun gas-installatie laten inbouwen vanwege de kennis bij dit bedrijf specifiek voor Volvo.
Ik dacht dat je het bijvoorbeeld kon gaan merken aan olie-verbruik, benzine-verbruik etc.
Mesman is een gas-inbouwer en doet veel in het merk Volvo en ook veel forumleden hebben hier hun gas-installatie laten inbouwen vanwege de kennis bij dit bedrijf specifiek voor Volvo.
Ik dacht dat je het bijvoorbeeld kon gaan merken aan olie-verbruik, benzine-verbruik etc.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Nou, het ontbreken van vermogen zal je niet snel merken. Of alle uitlaat kleppen moeten al dicht staan.
Met name kleppen van de 5e cilinder hebben het zwaar te verduren (achteraan in de koeling).
Af en toe hobbelen tijdens stationar lopen, maar ook dan moet je een kenner zijn.
Ik spreek uit ervaring.
Met name kleppen van de 5e cilinder hebben het zwaar te verduren (achteraan in de koeling).
Af en toe hobbelen tijdens stationar lopen, maar ook dan moet je een kenner zijn.
Ik spreek uit ervaring.