Hey mensen,
Misschien kan iemand mij een idee geven, voordat ik naar de dealer ga.
Ik ervaar 2 geluiden als vrij hinderlijk (S40 bj2003 - 90.000km) :
- lichte schaaf / zaag geluiden met koppelen , schakelen van versnellingen 1 en 2. Ik hoor het bij het koppelen / gasloslaten en het gas weer indrukken. Soms hoor ik op lage toeren / versnelling continue wat 'gruis / schaaf achtige geluiden. '
- bij het optrekken in versnelling 1 en soms 2 (geloof ik) een soort van zeurderig stofzuigerachtig jankgeluid. Volgens mij klinkt het nog het meest als een turbo of sportief luchtfilter.
Iemand idee waar ik aan moet denken ?
2 'wat is dit voor geluid' vraagjes
-
- 1st Gear member
Bij mijn auto was onlangs de vrijlooppoeli van de dynamo stuk dit gaf ook een schrapend/zagend geluid bij vooral stationair toerental, soms ook koppelen en gas los. Multiriem lossen en controleren door met de hand aan de poeli te draaien, een kant op moet hij de dynamo meenemen en andere kant niet (vrijloop)
Groeten edwin
Groeten edwin
V40 1.9 D 1999
-
- 1st Gear member
80 euro, dat is de prijs van de vrijlooppoeli.
Het uit en inbouwen van de dynamo heb ik zelf gedaan, de montage van de poeli was gratis (is ook 5 sec. werk met het juiste gereedschap).
Het uit en inbouwen van de dynamo heb ik zelf gedaan, de montage van de poeli was gratis (is ook 5 sec. werk met het juiste gereedschap).
V40 1.9 D 1999