100 W H4 Lampen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

Hoi volvorijders,

op ebay gespot, 100 W H4 Lampen (dus geen wannabe hallogeen). Weet iemand wat er standaard voor Wattage lampen inzitten en wat gebeurt er als je deze lampen er inplugt? Branden ze uberhaubt, smelt me lamp/reflector weg of werkt dit prima en heb je een veel betere lichtopbrengst in deze donkere dagen?

gr.

schaefer
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

55/60W denk niet dat je koplampen tegen 100W lampen kunnen aangezien die een stuk warmer worden, maar een 100% antwoord kan ik je niet geven maar wat wel hele goede lampen zijn de Philips Nightguide.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik denk dat het chroom van je refelctoren springt.
Dan heb je nog minder licht.
Hou het bij 60/55 W
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

het gaat lekker kapot in je koplamp. als je het glas wat vaker schoon maakt en standaard lampjes monteert heb je prima zicht. discussie is al eerder geweest, probeer de zoekfunctie maar
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Er komt binnenkort bij mij Xenon erin, zal mn bevindingen hier wel posten. Ook mijn oldtimer wordt van xenon voorzien.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Is idd niet verstandig. Koop beter een goede lamp bijv. Philips of Osram.
Gebruikersavatar
Robert Haven
4th Gear member
Berichten: 570
Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
Locatie: Het Oosten

Osram Nightbreakers....nog een stukje beter dan de Philips Nightguide
niet goedkoop wel hartstikke goed.
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
riannesmee
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.01.2008 - 21:55

Hallo Schaefer,

Ik gebruik al vele jaren deze 100/80 watt lampen (eerst in mijn Kadett, daarna in een 360 en later 2x een 440) en tot volle tevredenheid!
Ik woon in de polder en het licht is veel intenser/witter. Nu dus 2x 80 watt i.p.v. 2x 55 watt dimlicht.
Veel forumleden reageren dat de lampen te heet zouden zijn en de reflector en/of bedrading te heet wordt maar dat is onzin natuurlijk. Ook een 55 watt lamp wordt warm en die 25 watt extra maat dan ook niet meer uit. Gelukkig is er aan de voorzijde genoeg rijwindkoeling.
Mijn advies: gelijk een paar 100/80 watt er in hangen!!!!!
schaefer schreef:Hoi volvorijders,

op ebay gespot, 100 W H4 Lampen (dus geen wannabe hallogeen). Weet iemand wat er standaard voor Wattage lampen inzitten en wat gebeurt er als je deze lampen er inplugt? Branden ze uberhaubt, smelt me lamp/reflector weg of werkt dit prima en heb je een veel betere lichtopbrengst in deze donkere dagen?

gr.

schaefer
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20783
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hoewel ik heel ver mee kan gaan in het betoog van riannesmee moet ik daar toch een kanttekening bij plaatsen.

Het is namelijk VERBODEN! de 60/55 Watt lampen zijn gehomologeerd. De 100/80 Watt niet!
Daar komt bij dat er geen E-keur op zit. Dat betekent APK afkeur.(tenminste als je je auto APK laat keuren bij een Volvo dealer!
Verder moet je het zelf weten. Maar ik beveel het niet aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
riannesmee
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.01.2008 - 21:55

Wat is er in NL nou niet verboden? Ik heb in al die jaren (plm. 20 jaar!) nog nooit gaan APK afkeur mee gehad!!! Lekker 100/80 Watt gebruiken hoor!
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

100W lampen schijnen toch wel wat meer hitte uit te strooien, maar ik verwacht persoonlijk dat de reflectoren wel wat extra's aan zouden kunnen(tenzij iemand anders heeft ervaren?)

maar ik heb voor het enorme bedrag van 54 euro incl verzenden van ebay een xenon kitje gehaald voor de 440(welke inmiddels niet meer door mij bereden wordt, maar das een ander verhaal). komen uit china dacht ik, en GBP koers werkt stevig mee in dit geval(1GBP =~ 1 EUR op het moment):D

Deze zal er volgend weekend of het weekend erop ingaan, ik zal dan zeker even een verhaaltje plaatsen hoe deze bevallen!!! voor 54 euro haal je net een setje philips nightguide/osram nightdingen, dus als die xenon goed bevalt, misschien het overwegen waard?(via ebay zijn replacement lampen voor xenon ook niet overdreven duur trouwens)
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

hoeveel K en is het wel Bi xenon? En is het grootlicht wel xenon?

Dat wil nogal de prijs bepalen.

Zonder bi iig geen groot licht.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
evanmandos2
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
Locatie: Groningen city

bij die gozer is het de keuze in kleur, fittingtype en ook bi-xenon (xenon hi/low) is tegen een tientje meer mogelijk. de door mij bestelde set is 5000K xenon dimlicht(ik heb een hekel aan die blauw zooi), halogeen grootlicht. de echte bi-xenon werkt namelijk met eoa. kapje wat verschuift, en mechanische onderdelen in een lamp trekt mij niet zo :P

ik zal wel zien wat er geleverd wordt :D mijn idee was: voor die prijs is het het proberen waard...
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

jongens begin nu niet weer dezelfde discussie... er is al eerder een discusie hierover geweest dus kijk daar ff. en kijk zelf wat je het verstandigst lijkt.

de oude: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19424
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
riannesmee
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.01.2008 - 21:55

« teigetje240 » :« riannesmee » :Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt is genoeg!)


Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?


Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
teigetje240 schreef:
riannesmee schreef:Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt :P is genoeg!)
Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?
Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
teigetje240 schreef:
riannesmee schreef:Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt :P is genoeg!)
Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?
Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
Schakel naar het hele bewerkingformulier
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”