
Carterontluchting en koolstoffilter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Vraagje of dit me carterontluchting is? (zie foto)


Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Nog een vraagje over het koolstoffilter.
Buitenste 2 slangetjes op het spruitstuk komen van het koolstof filter en zijn dampen die gefilterd worden en met starten door het spruitstuk worden aangezogen.
Iemand ervaring hiermee met afdichten en slangetjes van het koolstof filter in een potje. Of worden ze dan niet meer uit het koolstof filter gezogen en raakt deze verstopt/ vervuild.
Buitenste 2 slangetjes op het spruitstuk komen van het koolstof filter en zijn dampen die gefilterd worden en met starten door het spruitstuk worden aangezogen.
Iemand ervaring hiermee met afdichten en slangetjes van het koolstof filter in een potje. Of worden ze dan niet meer uit het koolstof filter gezogen en raakt deze verstopt/ vervuild.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Waarvoor zou je het koolstoffilterslangetje verwijderen? Ik ben hier wel benieuwd naar.
Rechts van je stappenmoter zie je een zwarte pot, met daarop een membraam. Er zitten zo op mij hoofd 3 a 4 slangen op. 1 naar inlaatspruitstuk en een andere naar de zuigzijde van de turbo. Dus de slang van luchtfilter naar turbo.
Ik wil het complete membraam eraf halen, en op de olie afscheider een slang zetten die ik naar de voorbumper leg zodat ik geen vieze carterdampen in de auto krijg. Daarop zet ik zon klein k&n filtertje van geen 2€.
Rechts van je stappenmoter zie je een zwarte pot, met daarop een membraam. Er zitten zo op mij hoofd 3 a 4 slangen op. 1 naar inlaatspruitstuk en een andere naar de zuigzijde van de turbo. Dus de slang van luchtfilter naar turbo.
Ik wil het complete membraam eraf halen, en op de olie afscheider een slang zetten die ik naar de voorbumper leg zodat ik geen vieze carterdampen in de auto krijg. Daarop zet ik zon klein k&n filtertje van geen 2€.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Misschien dat me auto erdoor beter gaat starten en iets fijner gaat lopen.
Ook omdat ik er toch nog meer vermogen uit wil gaan halen.
Maar slangetje op de foto is dat nu me carterontluchting?
Op het spruitstuk zet ik dan een filtertje en slang van het membraam dicht ik af.
Ook omdat ik er toch nog meer vermogen uit wil gaan halen.
Maar slangetje op de foto is dat nu me carterontluchting?
Op het spruitstuk zet ik dan een filtertje en slang van het membraam dicht ik af.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
op het zwarte potje een stukje slang (naar eventueel een potje voor vloeistoffen met daar op een ontluchting. en die aansluiting op het spruitstuk afdoppen.


vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Ik heb nu op het spruistuk het filtertje geplaats en de andere aansluiting afgedicht. Auto loopt nu ook weer lager stationair
Maar de 2 slangen van het koolstoffilter die op het spruitstuk komen kan ik die in een potje afvoeren?

Maar de 2 slangen van het koolstoffilter die op het spruitstuk komen kan ik die in een potje afvoeren?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /