Wie kan me helpen? Mijn Guard Alarm (9124972) kreeg enige tijd wat kuren. Zo begon mijn sirine piepjes te maken. Kreeg ik mijn auto niet aan de praat en brande de dashoardlichten maar een klein beetje. De oplossing van volvo zat hem in het aandraaien van de aardepuntjes??? Nu komt er een knarsent geluid van het relais, krijgt mijn alarm spontane kuurtjes en mijn auto is niet te starten.
Vraag 1; waar kan ik goedkoop een relais kopen (volvo vraagt Euro 281)
Vraag 2; is het wel het relais (het maakt wel een k-geluid)
Vraag 3: bestaat er een mogelijkheid om het relais te omzeilen en kabels gewoon met elkaar te verbinden
Guard Alarm Systeem Volvo 960 2.5 24v
-
- 6th Gear member
nee, kabels omzeilen en met elkaar verbinden heeft geen zin denk ik.
de relais die je noemt (9124972) is de regeleenheid, die stuurt dus alles aan.
heb je al eens geprobeerd om die af te koppelen gedurende enkele minuten?.
bij bepaalde types reset zich dan alles.
andere optie is het volledig alarm uitschakelen met een doorverbindingsrelais.
is onderdeelnummer 3545333.
onlangs op het 850 forum nog iemand die dit gedaan heeft, relais koste hem 7,5 €uro.
de relais die je noemt (9124972) is de regeleenheid, die stuurt dus alles aan.
heb je al eens geprobeerd om die af te koppelen gedurende enkele minuten?.
bij bepaalde types reset zich dan alles.
andere optie is het volledig alarm uitschakelen met een doorverbindingsrelais.
is onderdeelnummer 3545333.
onlangs op het 850 forum nog iemand die dit gedaan heeft, relais koste hem 7,5 €uro.
-
- Starter
Bedankt Ludo voor je reactie. Een vriend heeft me geadviseerd de accu tijdelijk los te koppelen. Ik ga dit zodadelijk proberen. Met het omzeilen bedoelde ik ook eventueel het gebruik van een ander relais. Ik ben blij dat dit blijkt te bestaan voor de 850. Ik ga dadelijk dan ook contact opnemen met volvo of er een dergelijk relais bestaat voor de 960. Al zal volvo mij liever die van Euro 281 verkopen.
-
- Starter
De accu en regeleenheid loskoppelen heeft geen effect opgeleverd. Zojuist heb ik contact opgenomen met volvo en de bypass unit zoals door Ludo geadviseerd bestaat onder het vermelde nummer. Momenteel zoekt volvo of het unit uit de 850 ook past in het systeem van de 960.
Wordt vervolgd......
Wordt vervolgd......
- Rikvt
- Starter
Hallo,
ik heb hetzelfde probleem met mijn 940. Als ik wil starten, gaan de dashboardlichtjes heel flauw branden, en krijg ik eveneens knarsend geluid van dat relais. Is er een mogelijkheid om dit eenoudig te verhelpen bij een 940 2.4 tdic van ´92?
Bedankt voor de snelle reactie.
Mvg. Rik
ik heb hetzelfde probleem met mijn 940. Als ik wil starten, gaan de dashboardlichtjes heel flauw branden, en krijg ik eveneens knarsend geluid van dat relais. Is er een mogelijkheid om dit eenoudig te verhelpen bij een 940 2.4 tdic van ´92?
Bedankt voor de snelle reactie.
Mvg. Rik