Handrem

Plaats reactie
Heemskerk
2nd Gear member

Omdat mijn handrem het pas een beetje doet als ik hem op zijn uiterste stand trek wil ik hem graag opnieuw afstellen.
Heeft iemand een idee hoe dat moet bij een volvo s80 uit 99.

Heb er vandaag wel al nieuwe rem blokken in gezet voor en achter maar dat heeft het probleem handrem niet verholpen.

Zelf denk ik dat het afstellen van binnen uit moet gebeuren maar weet het niet zeker.
hollander
3rd Gear member

Hoi Heemskerk,
inderdaad moet je vanuit binnen de kabel strakker stellen.
je moet dan even de midden console demonteren en dan zie je de handremkabel zo zitten, deze is doormiddel van een steeksleutel zo te stellen.
Succes Peter.
Heemskerk
2nd Gear member

hollander schreef:Hoi Heemskerk,
je moet dan even de midden console demonteren en dan zie je de handremkabel zo zitten, deze is doormiddel van een steeksleutel zo te stellen.
Succes Peter.
Bedankt ga het morgen even proberen

gr,
Vincent
Niels S80
2nd Gear member

Hoi Heemskerk,
Succes Peter.
Het was bij mij ook nodig. Het is echter niet nodig om de "hele" middenconsole te demonteren (zo las ik het in ieder geval). Alleen het kapje waar de handrem hoes in zit hoeft te worden gedemonteerd, vervolgens witte kapje omhoog en dan de handrem afstellen met steeksleutel/dopsleutel 10. Nog geen 5 minuten werk.
Plaats reactie

Terug naar “S80”