T1 en T2 in de dagteller.

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ben wel erg nieuwsgierig, hoor! Want ik heb alweer een vraagje:

Mijn dagteller staat altijd op T1.
In folders of op foto's op internet zie ik vaak T2 bij de dagtellerstand staan.
In mijn instructieboekje staat er niets over.

Wat is het verschil tussen T1 en T2 en hoe switch je dat?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40993
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

In mijn S60 gaat dat zo:
even kort drukken op het knopje en hij schakelt tussen de 2 tellers. Lang drukken en je zet hem op nul.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

O.K. Bedankt! Ga ik vandaag nog uitproberen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
dj
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 01.03.2005 - 14:59
Locatie: beek en donk

Battlecruiser S80 schreef:Ben wel erg nieuwsgierig, hoor! Want ik heb alweer een vraagje:

Mijn dagteller staat altijd op T1.
In folders of op foto's op internet zie ik vaak T2 bij de dagtellerstand staan.
In mijn instructieboekje staat er niets over.

Wat is het verschil tussen T1 en T2 en hoe switch je dat?
maar wat is nu het verschil van t1 en t2
Gebruikersavatar
dj
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 01.03.2005 - 14:59
Locatie: beek en donk

Ben schreef:In mijn S60 gaat dat zo:
even kort drukken op het knopje en hij schakelt tussen de 2 tellers. Lang drukken en je zet hem op nul.
wat wil nu t1 en t2 zeggen
met vriendelijke groet,

dj
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Trip 1 en trip 2,dagtellers zeg maar.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Het handige er van is dat je 2 metingen tegelijk kunt verrichten.

Bv. T1 zet je alleen op nul als je getankt hebt, zodat je telkens kan controleren hoe het verbruik was.
T2 kan je dan gebruiken om tussendoor afstanden op te meten. Bv. hoe ver het naar je schoonloeder is...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ik heb gelukkig alleen T1, hoef ik lekker niet naar m'n schoonloeder. :P
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40993
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

T1 gaat bij mij altijd op 000 bij het tanken en T2 gaat bv op 000 bij het begin van de vakantie of een langere trip of zo. Meer voor de gein dus.

En T1 hoeft eigenlijk ook niet want daar is de tripcomputer voor :lol:

Nog meer suggesties?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Bij mij springen T1 en T2 tegelijk terug naar 0 op het moment dat een 1 van de 2 van 999km naar 1000km springt. Is dat normaal?

(km is overigens geen typfout hier, ze springen bij 625 mijl om bij mij, lijkt het)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27360
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij mij gebruik alleen maar T1, T2 telt op de achtergrond wel rustig verder.
Bij mij is het alleen niet zo dat als de ene naar de 1000 springt dat allebij de tellers op 0 komen te staan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zeker zo'n vermaledijde Amerikaanse teller-update...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40993
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het is me nooit opgevallen. Zal er eens op letten maar duurt even want ik heb ze toevallig gisteren allebei op 000 gezet ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Cereal
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
Locatie: Utrecht
Contacteer:

T2 laat ik gewoon met rust, hij is sinds de aankoop al 8x over de 1000 geweest, en heb de T1 nooit spontaan zien verspringen.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”