Start Probleem 440!!!

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

apohollanda schreef: vliegwielsensor schoongemaakt
en bij de derde poging ging de motor draaien,
Vliegwielsensor uitwisselen met een exemplaar wat bewezen werk, of gewoon een nieuwe in zetten.
Bij mijn weten kun je dat ding niet doormeten, en heeft het daarnaast dus ook geen zin.
Op het moment dat je hem doormeet, zou hij het best gewoon kunnen doen, maar als je een tweede keer meet, kan je best iets heel anders meten. Vliegwielsensors/BDP-sensors zijn rotdingen.
Maar bij af-en-toe-startproblemen met wel peut en vonk, maar niet aanslaan, soms of soms niet, zit het 95% zeker in die sensor.
Inmiddels bij drie Volvo's en twee SAAB's meegemaakt, zelf, en van veel meer gevallen gehoord.
Echt, de moeite waard om uit te wisselen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De weerstand van de BDP sensor is 220ohm (+- 60) bij 20c. je kan hem doormeten als indicatie. Maar het is wat Baseman zegt, het zegt niet alles.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zo'n ding geeft meestal vage storingen het resultaat van de meting is derhalve net zo onbetrouwbaar als de werking van de sensor, vandaar mijn kanttekening.
Ik was nog wel op zoek naar de weerstandswaarde van de BDP-sensor, die ik nu dus wel heb. Een auto die dus totaal niet start met een probleem met de BDP is nu dus wel te checken.
We komen er samen wel uit.....;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Hier heb je een handig lijstje met de weerstandwaardes van verschillende sensoren:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
apohollanda
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.02.2007 - 21:47

ik zal een nieuwe sensor inzetten

Bedankt voor de tip
apohollanda
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.02.2007 - 21:47

ik hen een nieuwe(uit de doos ) vliegwiel sensor gemonteerd maar geen verschil, de auto blijf slecht starten. en ik heb een nieuwe probleem bijgekregen, tijdens stationair lopen valt hij uit. na het nodige pogingen start hij weer, heel gek
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Heb je de brandstofpomp al eens nagekeken? of de zekering daarvan?
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
apohollanda
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.02.2007 - 21:47

de zekering was goed maar ik heb toch een andere ingezet
hoe kan ik de brand stof pomp na kijken ik weet niet eens waar die zit
ik heb wel een keertje gehoord dat het bij de tank zit
is het een moelijk klus
als iemand dat mijn kan vertellen over de brandstof pomp hoe ik die moet nakijken zal ik het zeker doen

Alvast bedankt
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

ikdenk dat ik exact het zelfde heb. :(
wat ik nu doe is een van de relais (met de zwarte voet )moet door verbinden onder het dashboardkastje
dan start hij in een keer als van oudst en rijd ook weer normaal

alle zekeringen zijn goed
contact slot heb ik overbrugt om te test of het daar aan lig
maar dan doet hij het nog niet
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Tja zou het relais dan misschien defect zijn?
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

Had ik moeten vertellen zijn reeds vervangen
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Dan zou je moeten kijken of het relai dus goed wordt aangestuurt. er moet 12V over de spoel komen te staan anders schakelt het relais natuurliijk niet.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

gister alles na gemeten maar relais krijgen 12 volt maar schakelen niet
connectors nagelopen maar geen oplossing ik weet het dus niet meer
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Het relais moet met 12V op de speol in ieder geval een andere status hebben dan zonder die 12V, anders klopt er iets niet aan het relais of je sturing.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

er kan wel 12 volt naar je relais gestuurd worden, maar als ie via de massa niet terug naar de batterij kan dan houdt het verhaal gewoon op. kwestie van checken of de massa nog wel goed is en anders zorgen dat je die weer goed krijgt.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

de massa zit overal goed en is niet roestig ik denk dat de ecu overleden is alle waardes in de vraagbaak kloppen met mijn b18u motorblok

maakt het nog uit welke ecu ik er in hang er zit nu een
siemens b18u s101705113a in
ik heb een
siemens b18u s101705113d te leen liggen
of moet ik op zoek naar de zelfde ?
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

donderdag een leen auto gehad ook een B18U vandaar dat ik een ander ecu heb liggen ik heb mijn eigen er in gestopt en deze auto kon ook niet starten.

Ecu uit elkaar geschroefd en zag dat er 1 diode kapot was (de bestond uit meerder losse delen ) deze vervangen en weer getest in de leen auto


hij start weer Joepie ;)


ecu terug gehangen in mijn eigen auto niet starten :(

net maar eens de vliegwiel sensor overgehangen de leen auto start niet meer en die van mij wel Joepie ;)

Zo maar naar de sloop voor een ander kunnen we bij de auto's weer maken
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”