Ik houd me kat, omdat nu de opening in jouw pijp heel erg klein word door de lamba sensor. Hij steekt namelijk vrij ver naar binnen.
Je knijpt de turbo daar dus weer. Maar het is zeker een verbetering tegenover de orginele kat.
Ziet er zeker netjes uit.
Volvo 440 Turbo project. Met bodykit !
-
- 4th Gear member
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 5th Gear member
red je het nog om een foto te maken van de binnenkant. zodat we kunnen zien hoever de sensor naar binnen steekt?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
- Michael Oud
- 5th Gear member
Rustig aan, als je 't gehaast doet wordt het resultaat er vaak niet beter op.
Volvo 940 SE
-
- 4th Gear member
Oh ja dat valt inderdaad mee met de lamba sensor.
Maar hoe trek je het achterste stuk pijp met de losse flens aan. Gaat die goed sluiten op deze flensen?
Maar hoe trek je het achterste stuk pijp met de losse flens aan. Gaat die goed sluiten op deze flensen?
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Geen idee nog. Past het niet frees ik het effe op maat, heb een paar freesjes erbij gekregen.
- Auk
- 6th Gear member
Ziet er netjes uit! Stuk goedkoper dan zo'n CSC vervanger en zeker zo effectief.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dankje Auk !
Vanmiddag hem eronder gehangen, past perfect ook de achterste uitlaat aansluiting, heb m iets bij moeten frezen. Maar toen.... keek ik naar de sonde en zag ik dat ie wel heel dicht bij de schakelstang zat. 1, 2, 3, 4, 5 perfect, maar niet in ze achteruit te krijgen
moer moet er dus afgeslepen worden en opnieuw worden gelast, met als resultaat een lelijke catVV ! Shit happends.

- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Vanmiddag was ik lekker vrij en heb een aantal dingetjes kunnen doen.
Moer van de catVV eraf geslepen met de dremel.

Van de spatbordverbreders kit verwijdert. (erg vervelend klusje)

Compleet nieuwe tankklepinhoud. Alle rubbers waren gaar, en lekte dus ook water naarbinnen. Vrijwel elke 440/460 heeft dit.
Gelukkig kostte me dit geintje niet heel veel, 19€ nog wat..

Op de foto lijkt het net alsof het rubber bovenaan niet goed zit, maar zit prima. Het beeld vertekent een beetje.
Dit was het weer !
Moer van de catVV eraf geslepen met de dremel.

Van de spatbordverbreders kit verwijdert. (erg vervelend klusje)

Compleet nieuwe tankklepinhoud. Alle rubbers waren gaar, en lekte dus ook water naarbinnen. Vrijwel elke 440/460 heeft dit.

Op de foto lijkt het net alsof het rubber bovenaan niet goed zit, maar zit prima. Het beeld vertekent een beetje.
Dit was het weer !
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
CatVV zit er inmiddels onder. Zeker merkbaar, vooral onderin. Ook maakt ie een beetje meer geluid :shock:
Vanmiddag een Richmod ECU (voor de mensen die dit niet kennen: het is een gechipte ecu) binnengekregen die ik samen met Auk heb geregeld. Thnx nog daarvoor ! Meteen natuurlijk gemonteerd en gaan rijden. Viel me zwaar tegen, komt hooguit tot 2/3 ongv zon 3 mm van het rooie af. Misschien 0.1 bar omhoog gegaan. zat op een gegeven moment in zijn drie gaf een dot gas en kwam tot aan het rooie !! ging als een speer ! Daarna heeft ie het niet meer gedaan.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb alle vacuum slangetjes getjekt, ook alle siliconen slangen van de regelklep. Lijken allemaal dicht, maar ga ze morgen alsnog preventief vervangen. Heb ook even de accu los gehaald, wellicht reset het syteem zich.
Vanmiddag een Richmod ECU (voor de mensen die dit niet kennen: het is een gechipte ecu) binnengekregen die ik samen met Auk heb geregeld. Thnx nog daarvoor ! Meteen natuurlijk gemonteerd en gaan rijden. Viel me zwaar tegen, komt hooguit tot 2/3 ongv zon 3 mm van het rooie af. Misschien 0.1 bar omhoog gegaan. zat op een gegeven moment in zijn drie gaf een dot gas en kwam tot aan het rooie !! ging als een speer ! Daarna heeft ie het niet meer gedaan.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb alle vacuum slangetjes getjekt, ook alle siliconen slangen van de regelklep. Lijken allemaal dicht, maar ga ze morgen alsnog preventief vervangen. Heb ook even de accu los gehaald, wellicht reset het syteem zich.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zo, accukabel er weer opgezet en een stukje gaan rijden. Gaat nu best wel hard, meter komt tot in het rooie, maar soms ook niet. Denk toch dat ik ergens lucht-lekkage heb.
-
- 4th Gear member
Je rijd nu met een big smile dus als je gas geeft
Echt gaaf die vermogenwinst die je behaald met chippen.
Dacht dat die Richmod het beste was en meeste vermogen ging geven. Mijn meter gaat wel tot het eind van het rode.

Echt gaaf die vermogenwinst die je behaald met chippen.
Dacht dat die Richmod het beste was en meeste vermogen ging geven. Mijn meter gaat wel tot het eind van het rode.
-
- 5th Gear member
en waar komt dat water terecht als je lekkage hebt via je brandstofklepje? want dat weet je vast wel te vertellen. dan kunnen we checken of we er last van hebben.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Achter het paneel in de kofferbak, rechts dus. ALs je die eraf hebt, en je kijkt op de plek waar het benzineklepje zit, zie je zeker rottigheid of je hebt veel mazzel. Heb je trouwens niet meer gezien Sjoerd om 4 uur @ de rie.
Phoe, gisteren HEEL veel mazzel gehad. Kwam de afrit op, maakt een flauwe bocht naar links en de achterkant brak uit ! :shock: Ik reed wel te hard dat geef ik zeker toe, helemaal omdat ie nu gechipt is. Maar ik reed niet harder als normaal. Wat blijkt, ze hadden die ochtend gesnoeid daar, en lag allemaal bende op de weg.
180graden gedraait, over de middenberm gegaan achterstevoren, en zo toen op een oprit gekomen ! Was geen fijne ervaring. De 440 heeft alleen een deukje in de rechter voor portier, dit komt door een reflectie paaltje die er stond. Ik ga straks een paar pic's maken, post ze hier nog wel effe !
Phoe, gisteren HEEL veel mazzel gehad. Kwam de afrit op, maakt een flauwe bocht naar links en de achterkant brak uit ! :shock: Ik reed wel te hard dat geef ik zeker toe, helemaal omdat ie nu gechipt is. Maar ik reed niet harder als normaal. Wat blijkt, ze hadden die ochtend gesnoeid daar, en lag allemaal bende op de weg.
180graden gedraait, over de middenberm gegaan achterstevoren, en zo toen op een oprit gekomen ! Was geen fijne ervaring. De 440 heeft alleen een deukje in de rechter voor portier, dit komt door een reflectie paaltje die er stond. Ik ga straks een paar pic's maken, post ze hier nog wel effe !
- Fredhead
- Geartronic member
Dat is wel ff schrikken ja...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Echt wel ! Als het goed is word de volvo volgende week uitgedeukt, worden meteen 2 andere ook uitgedeukt. Gelukkig vallen de kostten erg mee !
-
- 5th Gear member
nej de afspraak is weer mislukt. nu weer kijken voor vrijdag ochtend rond 8 uur ofzo. kijken of de baas me ff kan missen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Vrijdag weer een dagie opgenomen, heb er nog lekker iets van 18 over
Dit keer ga ik de turbo vervangen + de inlaat/uitlaat pakking. Ook vervang ik meteen de olie aanvoerleiding naar de turbo omdat deze er best wel erg verroest uitziet, is meer uit voorzorg dus.
Ik vervang de turbo voor een 2e type turbo. Men zegt dat dit type beter is als het 1e, en niet zal scheuren. Ik heb nu namelijk een 2e type turbo erop zitten. Deze is nog wel heel maar vervang hem liever nu voordat ie wel gescheurt is.
PIC (dit is trouwens een foto van de vorige eigenaar) :

Hopelijk vergeet ik niet een klein fotoverslagje te maken.
Was m weer. Groet Poika.

Dit keer ga ik de turbo vervangen + de inlaat/uitlaat pakking. Ook vervang ik meteen de olie aanvoerleiding naar de turbo omdat deze er best wel erg verroest uitziet, is meer uit voorzorg dus.
Ik vervang de turbo voor een 2e type turbo. Men zegt dat dit type beter is als het 1e, en niet zal scheuren. Ik heb nu namelijk een 2e type turbo erop zitten. Deze is nog wel heel maar vervang hem liever nu voordat ie wel gescheurt is.
PIC (dit is trouwens een foto van de vorige eigenaar) :

Hopelijk vergeet ik niet een klein fotoverslagje te maken.
Was m weer. Groet Poika.
-
- 4th Gear member
Is die turbo dan net gereviseerd die je gekocht hebt?
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Geen idee, ziet er iig wel heel knap uit.
In de staat dat ie nu is, is helemaal geen revisie nodig. Maar vrijdag weet ik dat pas zeker.
In de staat dat ie nu is, is helemaal geen revisie nodig. Maar vrijdag weet ik dat pas zeker.